Que nous réserve l'année 2008 ?

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xmadflyer
Anonyme

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# 18 décembre 2008 11:44
Bonjour,

THY, Turquie, va louer des 777-300ER pour Singapore, HK, London, NY, Tokyo !

D' Air Transport News, communiqué de THY :

Turkish Airlines has leased 3 Boeing 777-300 ER aircraft for its long haul flights.

With the addition of Boeing 777-300 ER leased from Jet Airways, Turkish Airlines will start serving First Class. Having renewed its complete on-board catering concept in year 2007, Turkish Airlines will also offer a remarkable flight comfort with its “First Class” service in the new period.
The first 2 Boeing 777-300ER aircraft scheduled to join the fleet on December 24th and 25th, 2008 are configured with 8 First, 30 Business, and 274 Economy, a total seat capacity of 312. The first class cabin offers complete privacy and suit comfort with its seats in 2.1m length reclining a full 180 degrees.

The addition of these aircraft to Turkish Airlines fleet will allow for more passenger and cargo transportation. Using the aircraft on New York route will increase the cargo capacity up to 18 tons per flight.

Turkish Airlines will expand its current 9 A340-300 and 5 A330-200 long haul fleet with 3 Boeing 777-300ER aircraft.

Further additions will be 2 A330-200 aircraft, successively joining the fleet in February and April 2009, thus increasing the number of long haul aircraft to 19.
http://www.airtransportnews.aero/articl ... p;id=15057

Flotte de THY d'après Airfleet :

http://www.airfleets.net/flottecie/THY% ... rlines.htm

(Message édité par xmadflyer le 18/12/2008 11h48)
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elmer
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4 059 messages postés

# 18 décembre 2008 12:34
xmadflyer a écrit :Bonjour,

THY, Turquie, va louer des 777-300ER pour Singapore, HK, London, NY, Tokyo !

D' Air Transport News, communiqué de THY :

Turkish Airlines has leased 3 Boeing 777-300 ER aircraft for its long haul flights.

With the addition of Boeing 777-300 ER leased from Jet Airways, Turkish Airlines will start serving First Class. Having renewed its complete on-board catering concept in year 2007, Turkish Airlines will also offer a remarkable flight comfort with its “First Class” service in the new period.
The first 2 Boeing 777-300ER aircraft scheduled to join the fleet on December 24th and 25th, 2008 are configured with 8 First, 30 Business, and 274 Economy, a total seat capacity of 312. The first class cabin offers complete privacy and suit comfort with its seats in 2.1m length reclining a full 180 degrees.

The addition of these aircraft to Turkish Airlines fleet will allow for more passenger and cargo transportation. Using the aircraft on New York route will increase the cargo capacity up to 18 tons per flight.

Turkish Airlines will expand its current 9 A340-300 and 5 A330-200 long haul fleet with 3 Boeing 777-300ER aircraft.

Further additions will be 2 A330-200 aircraft, successively joining the fleet in February and April 2009, thus increasing the number of long haul aircraft to 19.
http://www.airtransportnews.aero/articl ... p;id=15057

Flotte de THY d'après Airfleet :

http://www.airfleets.net/flottecie/THY% ... rlines.htm
Pour l'instant, il s'agit de location ACMI : les avions restent opérés par des équipages de Jet Airways.

http://www.aerocontact.com/actualite_ae ... 07551.html

Comme Kingfisher, Jet Airways est dûrement touché par la baisse du trafic aérien en Inde. En plus des 3 777-300ER loués à Turkish pour 6 mois, 2 A330-200 seront loués à Gulf Air.
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sevrien
Anonyme

Inscrit le 08/08/2006
10 923 messages postés

# 18 décembre 2008 13:02
Voir post du 17 /12/2008, à 10h38, ci-dessus.

sevrien a écrit :Voilà ! Cela commence ! Le "timing" de ceci n'est point un hasard !

Lien :
http://news.airwise.com/story/view/1229505232.html

EU Court Upholds Ryanair State Aid Appeal
December 17, 2008
Europe's second-highest court on Wednesday upheld a challenge by Irish low-cost airline Ryanair against a European Commission move to block aid received from Belgium's Wallonia region and Charleroi Airport.

"The Commission's refusal to examine together the advantages granted by the Walloon region and by Charleroi Airport, and to determine whether, taken together, those two entities acted as rational operators in a market economy, is vitiated by an error in law," the Court of First Instance said in its judgment.

(Reuters)
Exact ! "Error in Law" ! Parce que la réalité de ce dossier, ou ce qui aurait dû être la réalité reconnue, fut un apport économique, par des activités d'aviation civile, dans une zone régionale qui en avait (et a toujours) grandement besoin, en contrepartie d'un effort bien plus modeste, consenti par cette région !

Et tout cela est dû à un élément de "pollution politique"!

Quel que soit "l'ultime dénouement", il est heureux qu'il existe des endroits "supérieurs", où le droit puisse s'exprimer et l'emporter sur le "lobby politique" !
Et, qui plus est, au nom de l'aviation civile, n'est-ce pas ? !

A suivre !Réactions ?

(Message édité par sevrien le 17/12/2008 10h53)
Comme d'habitude, ceci ne suscite guère de réactions sur Ce Forum. Nous avons pourquoi ! Il y a une nette préférence pour les mesures de protectionnisme, que les 'sous-marins' ce certains "puissants Etats membres" de l'UE obtiennent , par le lobby politique !

Mais regardez ailleurs ! Lien :
http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=15064


Ryanair/Charleroi ruling overturned; options rise for secondary airports
Thursday December 18, 2008

European Court of First Instance annulled the European Commission's ruling in the longstanding Ryanair/Charleroi state-aid case because it is "vitiated by an error in law," thus opening the door for other secondary airports to offer incentives to prospective airline tenants.

The EC concluded in 2004 that some of the financial incentives and reductions in airport charges and landing fees granted to Ryanair as part of its agreements with the Walloon Region to establish a base at Brussels Charleroi, and with the airport to expand the base, constituted state aid incompatible with the common market. It ordered the Belgian government to recover around €4 million from the LCC, which subsequently challenged the decision.

CFI concluded yesterday that the Commission incorrectly refused "to examine together the advantages granted by the Walloon Region and by BSCA and to apply the principle of the private investor in a market economy to the measures adopted by the Walloon Region, in spite of the economic links binding those two entities." The EC has two months to appeal.
Ryanair CEO Michael O'Leary said he was "delighted to have obtained justice" and that CRL "has been the model for how small regional and secondary airports around Europe can transform themselves from unused airfields into growing profitable international airports."

He also said it is "time for Ryanair and the Commission to stop fighting and we sincerely hope that the CFI ruling can be the catalyst for Ryanair and the EU Commission to work together to put Europe's consumers first."
Et, étant donné la crise, pourquoi ne gagnerait -il pas un grand soutien pour cette position de maturité, dans les dernières phrases précitées ?

Il y en a qui ont du souci à se faire !

Ryanair called on the EC to drop state aid cases against similar regional and secondary airports (Alghero, Aarhus, Bratislava, Frankfurt Hahn, Hamburg Lubeck, Pau, Berlin Schonefeld and Tampere) and to "focus instead on the real and blatant breaches of the state aid rules by Europe's biggest flag carriers," citing the Italian government's emergency loan to Alitalia and the debt relief granted by the Austrian government to Lufthansa as part of its acquisition of Austrian Airlines.

by Cathy Buyck
(i) O'LEARY est réaliste ! Les mécanismes appropriés seront trouvés pour le remboursement du prêt accordé Gouvernement PRODI à ALITALA, ancienne config., puisque la décision de la CE a été rendue, et est officielle.
Et LHA a déjà prévu une possibilité d'attenuer l'avantage financier apparent dans le "deal" sur AUA ! Mais, dans ce cas, l'affaire ne sera pas remnversée ! Il s'agira, le cas échéant, d'une solution financière

(ii) O'LEARY ne va pas trop stigmatiser la France (ok : Pau ; et alors ? ). Elle l'est déjà ! Et les choses suivront leur cours ! Ryanair retournera à Strasbourg, si cela en vaut la peine, à ses yeux. Ailleurs en France, Ryanair a des positions intéressantes. Il n'est plus pressé sur la France !
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Beochien
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Avatar de Beochien

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# 18 décembre 2008 14:29
Allezfinir l'année en beauté !

De Arabianbusiness !
QQ inquiètudes quand même concernant la croissance démesurée du parc Aérien des divers Emirates .. !

Les business plans foireux de notre ami Dupont qui reviennent à la surface, peut être son seul crédit, pour l'Inde et le Golf sad ??

Un "merger" dans l'air ??

Agrémenté d'une perle ! sad
Bientôt le A787 ??

---------------- Extrait --------------------

http://www.arabianbusiness.com/540187-d ... d-to-merge

Do Emirates and Etihad need to merge?
by Damian ReillyThis email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it on Friday, 05 December 2008

It seems odd, on the face of it, to have two of the world's biggest airlines operating 75 minutes down the road from one another, in the same country.

Emirates and the younger Etihad compete on friendly terms, they say, taking advantage of the geography of Dubai and Abu Dhabi, respectively, to make the global hub model as profitable as possible.

The hub model, of course, is everything. The UAE's population of just over four million people is nowhere near big enough to sustain two such large airlines. The hub model relies on taking people from one corner of the world, and depositing them in another, often via Dubai or Abu Dhabi, where travellers can relieve themselves of some tourist dollars.

So far, particularly in the case of Emirates, it has become a hugely profitable business. Emirates flew 21 million passengers last year, and is said to be set to become the world's largest airline during the next ten years.
Story continues below ↓
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Etihad, which was set up five years ago and is heavily backed by the Abu Dhabi government, is yet to break even, but is on course to do so. Last year it carried six million passengers. Between them, the airlines have over $100 billion worth of aircraft on order.

Emirates alone is awaiting 58 Boeing A380's - the biggest planes in the sky. Such is the power said to be enjoyed by Tim Clark, head of Emirates, within the industry that he was believed to be able to pressure Airbus and Boeing into designing aircraft that are ideally suited to the needs of his airline, rather than to those of others. The aviation story of these two airlines has long been one of success. They are homegrown, world renowned brands. And the government of the UAE is rightly proud of them.

Now, however, there are strong rumours that they are to merge.
-------

JPRS
Paris

_________________
JPRS
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Raslespaquerettes
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Inscrit le 06/07/2008
1 220 messages postés

# 24 décembre 2008 13:37
Bien que nous sommes sur un site aéronautique , je voudrais ( au conditionnel SVP) exprimer ma sympathie et mon admiration à Mme Claudie Haigneré pour nous avoir fait réver de votre passion de l'espace. Qu'il vous soit remercié.

Vous etes un exemple comme était Jeanne d'arc , Camille Claudel ou encore Marie Curie. Tout le contraire de la c.... des charentes.
On vous aime.
Acceptez nos prompte rétablissement.

(Message édité par Hal900 le 24/12/2008 13h38)
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Raslespaquerettes
Membre

Inscrit le 06/07/2008
1 220 messages postés

# 24 décembre 2008 20:24
Madame Haigneré que ce soit une erreur automédicamention ou pas ( pour une femme médecin cela fout mal) le principal pour cette nuit de Noel 2008 est que la mort n'a pas voulu de vous. Et c'est très bien ainsi, ne pas oublier que vous etes une maman. De meme vous devez croire en la vie meme si on ne vous n'as pas fait de cadeau.

Paix aux ames de bonnes volontés en cette nuit "Stil Nacht".

(Message édité par Hal900 le 24/12/2008 20h26)
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poncho
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Inscrit le 10/04/2008
718 messages postés

# 25 décembre 2008 13:11
Joyeux noel à tous et à toutes

Poncho
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sevrien
Anonyme

Inscrit le 08/08/2006
10 923 messages postés

# 29 décembre 2008 17:38
A ce stade, aucune remise en cause fondamentale de la transaction.

L'ajustement du prix en faveur des actionnaiores cédants / sortants et dans l'ordre naturel des choses !

alain57 a écrit :quel difference avec Alitalia,!! dans tous les domaines,
chez le repreneur (LH), le vendeur, et chez les syndicats,
pas de comedie, pas d'enfumage, pas de syndicats destructeurs et accroché a leurs acquits. rapide, serieux, efficace. certains devrais en tiré des lecons.....
---------
Lien :
http://news.airwise.com/story/view/1230022407.html

Lufthansa's Price For Austrian Airlines Increased
December 23, 2008

Austria's Takeover Commission has set the price Lufthansa will offer shareholders in Austrian Airlines at 4.49 euros per share, slightly more than indicated earlier, Lufthansa's law firm said late on Monday.
Aucun commentaire particulier requis. De toutes façons, l'aspect "Rearn-out clause" aiurait couvert ce point. Ceci ne fait qu'augmenter le prix de base dans l'accord "sur la chose et sur le prix" !

In a two-step deal, Lufthansa agreed this month to buy Austrian state holding company OeIAG's 42 percent stake in AUA, and said it would take full control for up to EUR377 million (USD$528 million) once the European Commission approved the tie-up.
Toujours peu de probabilité que l'affaire LHA-AUA soit "renversée" ou "annulée".

Lufthansa had said it expected to offer 4.44 euros per share for shares not owned by OeIAG. It said the Takeover Commission's calculation included more data then it had used originally.
Aucun problème dans ce point.

While AUA shares have risen 34 percent since Lufthansa first announced the indicative price it would offer on December 3, the bid is still 26 percent above Monday's closing price of 3.56 euros.
A la lumière de cet élément, difficile de soulever des problèmes à l'encontre de LHA.

Lufthansa said it expected to launch the public tender for shares in the last week of February. Its bid for AUA is conditional on reaching a 75 percent stake.

(Reuters)
Oui. Rappel utile.
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robertkim
Anonyme

Inscrit le 25/10/2022
1 message posté

# 25 octobre 2022 19:35

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