Appel d'offre des ravitailleurs de l'USAF

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Beochien
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# 3 février 2011 14:40
Oui Gerfaut !

En gros, si vous sentez que vous devez encore baisser les prix, messieurs de A et B c'est le moment !
Le RFP de l'USAF donne à tout le monde une opportunité de le faire dans sa phase finale !
A vos 5 ou 10% si vous vous sentez mal parti (Et que vous le pouvez )
On peut d'ailleurs se demander qui a organisé les fuites "Accidentelles" récentes !

A suivre !

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Beochien
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# 4 février 2011 11:28
Bonjour !

La bataille de com's pour les Tankers, à l'attention de l'USAF, commence à porter sur la disponibilité des chaines de fabrication !

Jim Albaugh et son emphase sur la capacité de production du 767, n'est pas innocente, ni ingénue !
Ils ont même refait des sols nickel avant de bouger la FAL en ligne maintenant et plus concentrée, dans un coin, pour faire de la place au 787 !

Boeing : J'ai ré-ubiqué ma chaine de 767, et je suis prêt à produire tout les avions nécessaires(Quel avion ?? il est loin d'être prêt, le modèle de 767 USAF)
Airbus : Je suis prêt, et je porte ma capacité à 10/ mois, just in case !

------- Le lien et Un article du Puget Sound, et Morgan Stanley -------

http://www.bizjournals.com/seattle/blog ... anker.html

Boeing, Airbus, jockey on tanker readiness
Puget Sound Business Journal - by Steve Wilhelm
Date: Thursday, February 3, 2011, 5:15pm PST - Last Modified: Thursday, February 3, 2011, 5:20pm PST

Airbus is boosting production of its popular A-330 wide body jetliner from eight to 10.

Boeing and Airbus are both sending this message to the U.S. Air Force: “We can build your tanker.”

On Feb. 3, Airbus announced it is raising the production rate of its A330 wide body jetliner from the current eight monthly to nine in 2012, then 10 monthly in 2013.

The day before, during the rollout of the 1,000th Boeing 767 in Everett, Boeing executives said they’re raising production of the 767 from the current 1.5 a month to two monthly by June.

Demand is far stronger for the A330, with a backlog of 351 aircraft versus the 767’s 49. But executives from both companies want to assure the Air Force they can meet their requirement to build two tankers a month.

“We are going to demonstrate to our potential (tanker) customer, that we are capable, with the existing facility, to do two a month,” said Darrel Larson, director of 767 manufacturing, told reporters during a tour of the facility after rollout ceremony.

He added that the company hopes to boost capacity of the new 767 production space higher, to be able to meet commercial orders as well as what he hopes will be the demand from the Air Force, if Boeing wins the $35 billion, 179-aircraft tanker contract.

Morgan Stanley aerospace analyst Heidi Wood said much the same about the Airbus move, in a “quick comment” report Tuesday.

“This rate hike sends an important signal to the U.S. DOD in considering the battle for the new U.S. tanker vs. BA’s 76,” she wrote. “The 767 is clearly an airplane at the end of its life cycle....whereas the A330 remains robust (8/mo.) with demand INCREASING. Also, wide-bodies absorb an enormous amount of fixed cost overhead so the higher rates help Airbus improve its tanker bid economically.”

STEVE WILHELM covers manufacturing, aerospace and trade for the Puget Sound Business Journal.

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lequebecois
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# 7 février 2011 20:12
Bonjour,

Vous avez dit compétition ? 85% des contrats de Boeing avec le gouvernement américain sont accordés sans appel d'offre (64% pour Lockheed Martin) :

http://youtu.be/QODgifudjRs

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lequebecois
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# 15 février 2011 16:59
Bonjour,

Vous les avez peut-être déjà vu, mais voici des pubs récentes de Boeing et EADS pour l'appel d'offre des tankers de l'USAF (Cliquez pour agrandir) :

Boeing :
Voir l'image

Et la réponse d'EADS à la pub de Boeing :
Voir l'image

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gerfaut
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# 15 février 2011 17:24
F c' est la note la plus basse, je pense ? 0/20 en France quoi ... Ben nous on a été assez cool lors de la décision contre Boeing, on en a très peu parlé.

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lequebecois
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# 16 février 2011 07:05
Bonjour,

Un PDF de 5 pages d'un magazine australien (relayé par Leehem News) sur les retards successifs des KC-30A (A330 MRTT) de la RAAF. À lire :

http://leehamnews.files.wordpress.com/2 ... 1_amcl.pdf

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Beochien
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# 16 février 2011 22:50
Bonsoir !

Pas de repos jusqu'à la décision de l'USAF Pfff !
Un article à lire sur le Seattle PI !

C'est long complet ...et marrant, enfin presque !
EADS à faille ne pas arriver pour remettre sa dernière offre ... un avion en panne, un autre de secours sans documentation ! Pour des avionneurs houlà !
Il y en a même un qui ne sortait plus des toilettes , au milieu de la panique générée !


Noté que, EADS déclare qu'ils ne protesteront pas, si il n'y a pas de faute évidente !

Suis pas sûr qu'ils aient dû l'annoncer avant, c'est donner l'assurance au DoD que s'ils attribuent à Boeing le contrat "Tankers", ils seront plus tranquilles après !

A lire pour les courageux !

------------------ Le lien vers le Seattle PI ----------

http://blog.seattlepi.com/aerospace/201 ... #more-3686

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Beochien
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# 16 février 2011 23:20
Bonsoir !

Toujours la même chose des infos morcelées dans tous les coins, autour des mêmes déclaration, fatigant de réunir le puzzle !

Tiens il semblerait que la différence ait été de 6% la dernière foi ...;
Et comme je le pensais un peu, des qty inférieures d'avions sont contemplées !

----------- Et Aussi : de défensenews un extrait et le lien --------

http://www.defensenews.com/story.php?i= ... &s=AIR

The Defense Department insists the winner would be decided on the merits of the bids. The department hoped "to make an award within a month or so," comptroller Robert Hale told reporters Feb. 14.

Analysts expect the decision will be announced in March.

EADS is competing for the military contract without a main partner, but with support from a number of U.S. equipment makers.

Crosby recalled that its last bid, with U.S. defense giant Northrop Grumman in 2008, won the contract because the price was 6.0 percent lower than Boeing's offer.

That decision was withdrawn after the congressional watchdog, the Government Accountability Office, upheld Boeing's objections.

Crosby said that because the Airbus rate of production has increased, EADS's price advantage "may be greater than that" 6.0 percent difference and "almost certainly the development costs will be less."

Crosby sidestepped a question on what would be EADS response if the Pentagon changed its mind on a single-source contract and opted to split the contract between the rivals.

The EADS North America chairman highlighted that the Air Force request for proposal for the contract allows "one or more" contracts and included a variance in quantity (VIQ) pricing component.

"I believe that this Pentagon is dead-set on a single award," he said.

However, he said, by asking for the VIQ "they cover a range beyond the nominal 15 aircraft a year."

"The foundation of our offering is at least one aircraft a month or 12 a year," he said.

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Vector
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# 16 février 2011 23:39
Pour Gerfaut,
"F" est la note éliminatoire, comme un "zéro pointé". Elle signifie FAIL

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gerfaut
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# 16 février 2011 23:48
Vector a écrit :Pour Gerfaut,
"F" est la note éliminatoire, comme un "zéro pointé". Elle signifie FAIL
Merci Vector,

J' aime particulièrement, le "Bill - This is misleading and inaccurate", cela évoque le Bill qui est tenté au congrès contre EADS et ses subsides.

smile

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Beochien
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# 17 février 2011 19:36
Bonjour !

Leeham, Scott Hamilton y croit dur comme fer au succés de EADS !
Avec le 330MRTT !
C'est contagieux ??

Une préparation psychologique du terrain, de la part du DoD pour une victoire d'Airbus ?
Ou le contraire ??

Bien, une victoire de plus à l'évaluation, et même proclamée par le DOD , ne signifie pas gagner le marché !
Pour les trop optimistes !

----------- A lire son dernier edito Le Lien ---------------

http://leehamnews.wordpress.com/2011/02 ... #more-4135

-------------Et celui d'avant, L'Article et Lien ------------

http://leehamnews.wordpress.com/2011/02 ... #more-4125

Two top Defense Department officials today (Feb. 16) told a conference sponsored by Aviation Week magazine that the contract award for the KC-X could be made by the end of the month.

The buzz in Washington is that it will be after the stock market closed on Friday, Feb. 25.

The statements by the DOD officials are summed up nicely in this Defense News article.

At the same Aviation Week conference, the Pentagon’s top buyer, Ashton Carter, repeated remarks he made a week earlier at the Cowen & Co. aerospace and defense investors’ conference February 9. At the Cowen event, the headlines to come out of it were remarks made by Boeing CEO Jim McNerney about the prospect of proceeding with an all-new replacement for the 737.

The headline that did not come out of it was from a speech presented by the Pentagon’s top buyer, Ashton Carter. Elements of his speech did, indeed, make news. However, buried in his speech as the last topic were his comments about globalization and procuring key defense systems from non-US companies.

Is this laying the groundwork for selecting the EADS North America KC-45 tanker in the KC-X competition? DOD Buzz picked up on this, too, but well down its story.

Perhaps this is too much “Kremlinology” but carefully read his remarks:

In the industry that supports these international security efforts, we likewise simply cannot avoid or wall ourselves off from globalization. Depending on the program, from a few percent to much more of the value-added in defense goods and services is sourced overseas – mostly to companies that serve as subcontractors to U.S. primes and that provide, for example, a particular specialized part. Sometimes that is where the best technology or best value can be found, and when it is, we owe it to the warfighter to do so. Globalization of our market is not an option – it is a reality. Our utilization of, for lack of a better term, “non-heritage” firms is essential for nearly all of the systems upon which we rely. We are committed to continue opening our markets while at the same time striking the appropriate balance with security concerns. Just as we have opened our markets to the leading firms from around the world, we urge our partner nations to do likewise. Exports obviously strengthen our industry’s competitiveness, but they also enhance our security – and international security – when they build the capacities of international partners. We are doing our part by implementing President Obama’s reforms of our antiquated export control regulations and procedures, and we expect our efforts will result in increasingly open and fair competitions around the globe.

To summarize, our goals in the new era for our defense industry are:

* A strong, vibrant, and financially successful defense industry,
* Structural change largely through market forces but adjusted where the interests of the taxpayer and warfighter require,
* Preserving and enhancing competition,
* Equal attention to the health of smaller and mid-sized companies, spinouts, new entrants, and service providers,
* Encouraging open entry into the defense marketplace, and
* Full advantage taken of the opportunities of globalization

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lequebecois
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# 21 février 2011 03:27
Bonjour,

Le(s) gagnant(s) pourrait être dévoilé vendredi prochain. Leeham News se lance dans une longue analyse des pour et des contre de chaque concurrent. Intéressant :

http://leehamnews.wordpress.com/2011/02 ... x-contest/

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Curufinwe
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# 24 février 2011 19:17
Le résultat de l'appel d'offres va être annoncé ce soir à 23h heure française (17heures heure de Washington) : http://www.defense.gov/advisories/advis ... oryid=3319
"Air Force KC-X Tanker Contract Award to be Announced
Deputy Secretary of Defense William Lynn, Under Secretary of Defense for Acquisition Technology and Logistics Ashton Carter, Secretary of the Air Force Michael Donley and Air Force Chief of Staff Gen. Norton Schwartz will announce the KC-X tanker contract award at 5:10 p.m. EST, Feb. 24, in the Pentagon Briefing Room (2E973)."

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gerfaut
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# 24 février 2011 22:42
Ben, je suis callé pour entendre la décision... Y a quelqu' un qui fait de même par là ?

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lemichou91
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# 24 février 2011 22:46
Oui !!!
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