Saab JAS-39 Gripen

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freddu56
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# 24 septembre 2008 19:36
http://www.aerocontact.com/actualite_ae ... 07321.html

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vive l' armée française
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lequebecois
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# 25 septembre 2008 00:28
freddu56, est-ce que ce serait possible d'accompagner tes liens de petits textes de afin d'en connaitre le sujet ? Surtout quand c'est pour ouvrir une nouvelle rubrique.

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Le bonheur est une pause entre deux emmerdes !

Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare
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freddu56
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# 27 septembre 2008 19:20
ah ouai désolé sad

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Curufinwe
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# 27 septembre 2008 20:10
et donc, ça parle de quoi? sad

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David - prof policier, secrétaire, assistant social, parent, infirmier et psychologue à Toulouse!
Rédacteur en chef d'Aeroweb-fr.net
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sevrien
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# 7 octobre 2008 13:11
On se demande pourquoi, sur Aeroweb-fr.net, les enthousiastes du Rafale parlent / écrivent si peu des appareils éventuellment concurrents !

Curieux qu'il semble y avoir si peu d'intérêt pour un 'petit' (?) pays et un appareil qui ont déjà surpris, et qui vont surement surprendre encore !

Etonnant de constater que les apparents enthousiastes des appareils militaires ne consacrent pas un peu de temps, d'effort et d'energie, ... ou de jus de cervelle, .... au Gripen ou à la Suède, sous cette rubrique !

Liens :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ngers.html

DATE:07/10/08. SOURCE:Flight International
Sweden: the game changers
By Niall O'Keeffe

Sweden's scaling down of its military has had a huge impact on the nation’s aerospace industry, forcing it to develop new capabilities, extend existing ones, and scout for business the world over.
A méditer !
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The challenge has been taken up. Saab’s fighter jet, the Gripen JAS39, is in the frame for several export orders, and recently completed international training deployments.

Saab and Volvo Aero have embraced complex composite manufacturing, gaining access to new programmes. CTT has established itself as a supplier of on-board systems to Airbus and Boeing. Swedish Space has expanded into areas both glamorous (spaceports) and low-key (maritime surveillance).


In the following special report, we explore all of these players’ strategies and the contexts in which they were formed.

Contents:

-- Market overview Swedish aerospace's new international outlook
-- Saab chief executive Åke Svensson talks Gripen and aerostructures
-- Gripen: Can fighter win vital orders?

-- Volvo Aero Light technology pioneer's roles in A380, 747-8 and 787 programmes

-- Security Vietnam latest to order Swedish Space surveillance solution

-- Spaceports Virgin Galactic awaits go-ahead for Lapland base

-- SME CTT Systems grows as zonal drying unit finds international favour

--Defence NATO test for Gripen
Pas mal pour un 'petit'(?) pays !
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http://www.flightglobal.com/articles/20 ... tials.html

DATE:07/10/08. SOURCE:Flight International
NATO exercises test Gripen credentials
By Craig Hoyle

Sweden has yet to use one of its Saab JAS39 Gripen fighters in anger, but the nation's air force continues to gather valuable experience from training alongside a variety of NATO types, and proving the domestic design's potential as an expeditionary asset.

Although Sweden deploys some personnel to support the NATO-led International Security Assistance Force in Afghanistan, its membership of the alliance's Partnership for Peace mechanism means that it has so far not deployed combat aircraft to the country.
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http://www.flightglobal.com/articles/20 ... sions.html

DATE:07/10/08. SOURCE:Flight International
Gripen International confident ahead of crunch decisions
By Niall O'Keeffe

Patience is a virtue in the business of selling fighter jets.
Hungary's decision to take 14 JAS39 Gripens (becoming the type's first NATO customer) followed a competition that lasted 12 years.
Oh ! Mince ! C'est pas juste ! On avait oublié la Hongrie ! Et le Gripen, aussi !
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Now Gripen International is entering a critical and potentially highly lucrative phase, with major order decisions imminent in Norway, Switzerland and India - where it has laid years of groundwork.
Eh, oui ! Le Gripen a de fortes chances sur au moins u]un[/u] de ces marchés ! Peut-être deux !
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Switzerland is looking to replace Northrop F-5Es, and as such it falls into the most challenging of the three sales-target categories identified by Gripen.

The others are NATO members seeking to replace Soviet aircraft and non-aligned companies looking to migrate from Dassault Mirages and Sepecat Jaguars.

However, a favourable outcome for Gripen would not be unprecedented - in October 2007 Thailand ordered six Gripens to replace F-5Es.
Nous en avons déjà écrit, sous un autre topic !

A Swiss win would be more lucrative, with 33 aircraft mooted.

The final decision is expected in July 2009. Gripen jets have already completed flying evaluations as part of the competition, which also involves the Dassault Rafale and Eurofighter Typhoon.
Ah ! Zut ! Dès qu'il y a le Rafale et le Typhoon, on ne pense plus au Gripen, quoi, ... même pour un pays comme la Suisse avec ses besoins spécifques !

Nago ! Au secours !

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A yet more lucrative prize lies in the non-aligned customer category, where India is due to decide in 2010 on a 126-aircraft order with a 50% offset requirement.

Here, the Gripen competes with the Boeing F/A-18E/F, Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon, Lockheed Martin F-16 and the RSK MiG-35.

"India will be a global superpower within 25 years," says Gripen chief executive Johan Lehander, "and they are looking for independence.

Gripen could be one way to do it. You don't have to sign up with Russia. You don't have to sign up with the USA."

Lehander characterises the Indian order as complex and tough to win. "Everyone is there," he says. "It will take time, but we think we are in a good position and have done a good job so far."
Ils ont confiance en eux-mêmes, ces Suédois ! Pas d'instrospection ! "Let's go" ! "Just do it " ! Et ils n'ont pas la grosse tête !
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In the nearer term, some decisions are expected closer to home. By year-end Norway is expected to choose the destination of a 48-aircraft order, and Gripen's position in a two-horse race with the Joint Strike Fighter appears strong in light of the Norwegian government's part-financing of the demonstrator programme, and in the context of strengthening political ties within the Nordic region, typified by the work of the Nordic Battle Group.

Yet Norway is a partner in the JSF, so a Gripen victory would be a major coup. Denmark is also contemplating a 48-aircraft order, and Gripen has bid.
Excellent tour d'horizon, et appéciation factuelle et objective ! Craig HOYLE ne prend pas partie !

UPGRADES

While various sales campaigns come to a head and another is launched in Brazil, the manufacturer is continuing to hone its Gripen Demonstrator, intended as a bridge to the next- generation version of the fighter.
Approche intéressante !

The Phase I version of the aircraft, now in flight test, incorporates a new landing gear and weapons pylons, plus a General Electric F414G engine. Phase II upgrades will include a new modular avionics system, using layers and partitions to isolate system components and separate flight-critical from mission functions.

There are also plans to include increased internal fuel capacity and a 1,700 litre (450USgal) external fuel tank, integration of small diameter bombs, enhanced satellite communications and a broadband datalink, an active electronically scanned array radar and missile approach warners.

"We are small - small company, small country," says Lehander.

"Our advantage is that the key technology in Gripen, we control ourselves. To grow, we need to develop partnerships, and we are prepared to share everything we have. We can't keep things to ourselves. We are too small for that."
A méditer !
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At the macro level, Gripen has forecast that while 5,000 fighters will "need" to be replaced over the next 10 years, only 2,500 will be, and it is aiming for a 10% share of the market.
Objectif raisonnable, sans doute !


As it seeks to add to export customers including South Africa (26 units),
Oui ! Ne pas oublier ! Nous avons déjà écrit sur l'affaire d'Af-Sud !

NATO members Hungary (14) and the Czech Republic (14), and Thailand (six), Gripen emphasises cost efficiency.
Pas si mal ! Attention !
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"It's hard to compete on price with ourselves," says Lehander, who considers Gripen's marketing strategy to be less aggressive than certain competitors'. "When we work on the market, we promote Gripen, not talk about our competitors. I don't think our competitors have realised that is a good tactic."
A méditer !
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Lehander adds that, as a slow and painstaking process, selling fighter jets is not like selling mobile phones. For Gripen, the hope is that patience may soon get its reward.
Réactions ?

Oh? Où est la Suède ? wink

(Message édité par sevrien le 07/10/2008 13h20)
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poncho
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# 7 octobre 2008 13:23
C'est frontalier de l'écosse non ?
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sevrien
Anonyme

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# 7 octobre 2008 13:31
Additif :

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ength.html

DATE:07/10/08. SOURCE:Flight International
Saab plays to its strength
By Niall O'Keeffe

Synthèse ! Rapport très intéressant !
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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 7 octobre 2008 13:34
poncho a écrit :C'est frontalier de l'écosse non ?
Salut, Poncho !
La Suède semble être sans frontières !

C'est peut-être là, .... le secret de ses réussites nombreuses ! wink
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lolote
Membre

Inscrit le 24/06/2007
613 messages postés

# 7 octobre 2008 18:26
On se demande pourquoi, sur Aeroweb-fr.net, les enthousiastes du Rafale parlent / écrivent si peu des appareils éventuellment concurrents !

Curieux qu'il semble y avoir si peu d'intérêt pour un 'petit' (?) pays et un appareil qui ont déjà surpris, et qui vont surement surprendre encore !

Etonnant de constater que les apparents enthousiastes des appareils militaires ne consacrent pas un peu de temps, d'effort et d'energie, ... ou de jus de cervelle, .... au Gripen ou à la Suède, sous cette rubrique !

Vous le faites si bien... wink sevrien


(Message édité par lolote le 07/10/2008 18h26)

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Agissez comme si il était impossible d'échouer.
W.C
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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 7 octobre 2008 18:32
lolote a écrit :On se demande pourquoi, sur Aeroweb-fr.net, les enthousiastes du Rafale parlent / écrivent si peu des appareils éventuellment concurrents !

Curieux qu'il semble y avoir si peu d'intérêt pour un 'petit' (?) pays et un appareil qui ont déjà surpris, et qui vont surement surprendre encore !

Etonnant de constater que les apparents enthousiastes des appareils militaires ne consacrent pas un peu de temps, d'effort et d'energie, ... ou de jus de cervelle, .... au Gripen ou à la Suède, sous cette rubrique !

Vous le faites si bien... wink sevrien


(Message édité par lolote le 07/10/2008 18h26)
Merci, lolote ! Mais non ! Pas moi ! Vous savez , comme moi, que le problème est le 'référentiel' !

Dans ces milieux de l'aéronautique, les véritables enthousiasmes, intérêt pour la chose, et désirs d'apprendre, ....ratissent large! wink

(Message édité par sevrien le 07/10/2008 18h33)
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cacahuette
Membre

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# 7 octobre 2008 18:37
Bonsoir Lolote,

La Suède a eu les honneurs du quiz dans "tout et rien" au sujet du Saab Tunnan tongue

Je tiens toujours le pari au sujet du Gripen pour le renouvellement du F5 suisse.
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lolote
Membre

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# 7 octobre 2008 19:51
c'était pour vous taquiner Sevrien...

wink

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Agissez comme si il était impossible d'échouer.
W.C
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sevrien
Anonyme

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# 7 octobre 2008 20:35
lolote a écrit :c'était pour vous taquiner Sevrien...
Merci ! J'avais bien compreis, lolote ! Mais vous m'avez donné l'occasion de dire une petite vérité !

Pour s'enrichir, au sens large et noble du terme,..
-- les petits & jeunes génies (ou même les grands et moins jeunes) des système DPO, 'a priori' et (fausses) idées recues,..... du style nombriliste,.... "Notre produit est le meilleur, ... naturellement.. ",
--gagneraient beaucoup à ouvrir l'esprit et les yeux, ratisser large, et gratter plus loin que le vernis ! wink

Il y en a,....des choses à apprendre, "out there" ! wink

(Message édité par sevrien le 07/10/2008 21h38)
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nago
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# 7 octobre 2008 21:07
cacahuette a écrit :Bonsoir Lolote,

La Suède a eu les honneurs du quiz dans "tout et rien" au sujet du Saab Tunnan tongue

Je tiens toujours le pari au sujet du Gripen pour le renouvèlement du F5 suisse.
Salut Arachide,

Toi, tu as l'avantage de ne pas faire dans la mégalomanie de ce qui est français est le meilleur.

Sevrien nous a dit quelque chose de semblable dans le sujet... ?

Dans une semaine , le Rafale passe sur le grille pour 15 jours et après c'est l'Euro, et après le dépouillement des résultats, et après l'examen des offres, et après le choix, et après l'acceptation du budget, et après le référendum, et après...

M.. alors, ce n'est pas le bon sujet...

Salut à tous.

(Le mardi soir, c'est exercices vols de nuit dans mon secteur. 21:05. Ils font fort en ce moment...)

Bonne nuit avec ou sans l'avion de vos désirs...

Nago
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Beochien
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# 6 novembre 2008 19:06
Les Gripen, pas en reste, à Red Flag et ailleurs, faute d'expérience et d'engagement NATO !
Difficile de faire des chasseurs sans les essayer grandeur nature !

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... tials.html

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JPRS
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