Les helicopteres a venir en Europe

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jecario
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# 5 septembre 2007 13:12
Bonjour a tous,

Quels sont les grands projets a venir dans les helicopteres en Europe ?

Je n'en connais que deux qui soient deja en route : EC-175 (7t. civil) et le HTH.

A part ca ? Quelque chose d'un peu moins conventionnel, comme un birotor ou un notar ?
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lolote
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613 messages postés

# 8 septembre 2007 17:12
le tigre entre a peine en service, et le NH 90 n'est pas encore arrivé, il semble que au niveau des helicos, les projets de remplcements sont plus souple que pour les chasseurs, qui une fois entrer en services, on parle deja de leurs remplacant... pour le moment, personnellement je n'ais rien entendus concernant de nouveaux projets.

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yons12
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# 9 novembre 2007 17:12
le tigre semble être un hélico capable de faire de l'ombre aux américains quand au NH-90 il faut qu'il fasse ses preuves

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Simulo0
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78 messages postés

# 9 novembre 2007 20:48
LA France aura en 2010 4 hélico pr ses besoins:
-le EC 725 CARACAL pr les Opérations Spéciales.
-le TIgre pour l'attaque au sol.
-le NH 90 pour le transport.
-le EC 145 pour la Gendarmerie et l'EMS.

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lolote
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613 messages postés

# 9 novembre 2007 20:53
yons12 a écrit :le tigre semble être un hélico capable de faire de l'ombre aux américains quand au NH-90 il faut qu'il fasse ses preuves
avant de faire de l'ombre aux americains, essaayons d'abord de couvrir nos besoins...
Soyons nous meme, et n'assayons pas d'imiter betement les autres.

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Simulo0
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78 messages postés

# 11 novembre 2007 18:27
LEs 4 nouveaux hélico commandé par la France sont Européens ou Franco-Allemand mais aucun ne vient d'idées Ricaine.

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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 13 août 2008 18:55
J'ai décidé de poster ceci à cet endroit ! J'espère que cela n'offusquera pas !

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ondon.html

DATE:13/08/08. SOURCE:Flight International
New world speed record set during flight from New York to London
By Barbara Cockburn

Helicopter pilots from the USA have broken a world speed record from New York to London.

The new world speed record was set by pilots Scott Kasprowicz and Steve Sheik during the first leg of their around-the-world speed record, they're calling the Grand Adventure 2008, in an AgustaWestland Grand helicopter.

Cela va faire rire certains ! Mais, .. "read on" ! Pas de place pour l'arrogance ou le sarcasme ! wink
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Their flight from New York to London covered 6,380km (3,449nm) nautical miles and took 40hrs, 41min. The record of the flight will be submitted to the National Aeronautical Association for ratification.

The Grand Adventure is an attempt to break an existing world speed record in a helicopter and pilots Sheik and Kasprowicz plan to complete the record in 14 days. The current record is 17 days.

They plan to visit 18 countries in 24 time zones, with 78 fuel stops.

The pilots hope to perform this world record attempt with "standard avionics in an AgustaWestland Grand helicopter if they cruise at 160 knots all day long".

Comme endurance ?
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“We are thrilled to have broken this record. It’s been an exhilarating and exhausting first few days,” said Kasprowicz after landing at Redhill, just south of London, early Saturday morning.

“We’ve experienced every possible type of weather condition including rain, icing and strong head winds, and through each challenging condition, the helicopter has performed exceptionally. It took a lot of hard work and last minute coordination to make this record happen and we appreciate everyone’s efforts.”

The AgustaWestland Grand helicopter has low fuel consumption and is equipped with Pratt & Whitney PW207 turbine engines.

Réactions ?
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PS : autre lien :
http://www.amtonline.com/article/articl ... mp;id=6149

New World Speed Record from New York to London Set By Kasprowicz and Sheik in AgustaWestland Grand Helicopter
AgustaWestland

Reston, VA (August 11, 2008) During the attempt to break the around the world speed record in an AgustaWestland Grand helicopter – pilots Scott Kasprowicz and Steve Sheik have set a new speed record on the first leg of their trip from New York City to London. This record setting flight covered 3,449 nautical miles and took the crew 40 hours, 41 minutes breaking the current record by over 35 hours. The record of the flight will be submitted to the National Aeronautical Association for ratification

Plus de 35 heures de gain ? !
.......................

(Message édité par sevrien le 04/10/2008 17h40)
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sevrien
Anonyme

Inscrit le 08/08/2006
10 923 messages postés

# 15 août 2008 15:26
Le RU décide de mettre au pot !

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... oject.html

15/08/08. SOURCE:Flight International
UK funds React rotor technology project
By Rob Coppinger

The UK's AgustaWestland-led three-year £8.8 million ($16.8 million) Rotor Embedded Actuator Control Technology (React) programme has been announced.

React aims to develop active surfaces for rotor blades to improve their aerodynamics and noise levels. Active hydraulic systems for rotor control will also be a focus. Full-scale prototypes will go through laboratory-based validation and the project will develop manufacturing methods for the technology.

Intéressant.

"This project takes a strong understanding of the factors affecting the performance of rotor blades and combines it with the latest manufacturing methods," says the UK government's Technology Strategy Board's innovation programmes director, David Bott. Half of the programme's £8.8 million is being paid by the board, which exists to promote and support technology research that benefits UK business.

Le RU s'est réveilleé, donc !
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AgustaWestland is leading a team that includes UK universities and some of its supplier companies. It says that React does not replace the UK's British Experimental Rotor Programme (BERP), of which there have been four. While AgustaWestland does not expect a BERP V, the company is internally funding follow-on work to BERP IV.

Précision intéressante, aussi !
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sevrien
Anonyme

Inscrit le 08/08/2006
10 923 messages postés

# 20 septembre 2008 10:05
yons12 a écrit :le tigre semble être un hélico capable de faire de l'ombre aux américains quand au NH-90 il faut qu'il fasse ses preuves
Qui peut croire que le Tigre puisse faire de l'ombre à l'Apache, alors qu'il y a des experts militaires européens avertis qui viennent d'écrire qu'ils aimeraient que le Tigre soit adapté à la polyvalence dont a fait preuve , "in theatre", l'Apache ?

Il faut tout de même rester respecteux des réalités !

Et puis, faire de l'ombre .... quand ?

Même Wikipedia , version française reconnaît ces faits :
(je cite) :
------------
Malgré son coût, cet appareil connaît une carrière respectable à l'exportation ; sur les 1 048 Apache construits [b]en 2000, plus de 200 ont été livrés hors des États-Unis.[/b]

Arabie saoudite, 40
États-Unis, 700
Égypte, 35
Émirats arabes unis, 30
Grande-Bretagne, 72
Grèce, 32
Israël, 18
Pays-Bas, 30

------------

En 2000 ! Et depuis ?

Il ya déjà 48 commandes potentielles supplémentaires identifées en 2008 :
-- Arabie saoudite : 12 .
-- Corée : 36.

Approche directe faite aux USA dans les deux cas !


(Message édité par sevrien le 20/09/2008 10h06)
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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 20 septembre 2008 21:40
Additif !

Il faut que le Tigre sorte de l'ombre , si EC veut qu'il fasse de l'ombre à quelqu'un d'autre !
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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 21 septembre 2008 02:51
Et puis il y en a d'autres qui font parler d'eux dans ce domaine qu'est l'hélicoptère !

Liens :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ation.html

DATE:19/09/08. SOURCE:Flight International
Future Lynx engine gets EASA certification
By Craig Hoyle

Honeywell/Rolls-Royce joint venture LHTEC has achieved type certification from the European Aviation Safety Agency for the CTS800-4N engine that will power AgustaWestland's Future Lynx utility and T129 attack helicopters.

LHTEC says the type certification milestone clears the way for it to commence production deliveries of the 1,360shp (1,000kW)-rated engine to AgustaWestland, which received its first test example for the Future Lynx last April.

Subcontractor GKN Aerospace will deliver the first Future Lynx airframe in November, and the type remains on schedule to make its flight debut in Yeovil, Somerset, around November 2009, says AgustaWestland.

The British Army will receive 40 of the twin-engined aircraft (Battlefield Reconnaissance Helicopter variant.....) and the Royal Navy 30, with deliveries scheduled to run between 2011 and 2017.

T129s on order for the Turkish army will also be powered by the new CTS800-4N design.

Pas trop mal pour un hélico, dont certains disaent que c'est un 'bide' !
----------------------

Autres liens :

http://www.youtube.com/watch?v=tdnwetHP ... re=related (video)

http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40704

http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40705

Extrait :
Most recently, the CTS800 engine series was selected to power the AgustaWestland T129 helicopter as part of the Turkish Tactical Reconnaissance and Attack Helicopter (ATAK) Program. The CTS800 powered T129 is now poised to strongly compete for Attack Helicopter programs around the world.
----------------------

No further comment !

Mais, pour balayer quelques idées reçues, il serait bon de :
-- recenser le nombre de Lynx construits, (toutes versions confondues), et........
-- se rappeler que (sauf erreur ou omission de ma part), cet appareil Lynx, dans une de ses versions, remarquable d'agilité, détient encore le record mondial de vitesse !


(Message édité par sevrien le 21/09/2008 03h19)
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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 10 octobre 2008 18:28
Transposition depuis NHLFA ! Nécessité pour que certains arrivent à relativiser l'importance des engagement que l'on prend, et que l'on se doit de respecter, quand on les a pris ! wink

sevrien a écrit :Et maintenant ! Que fait le tandem France -Allemagne là-dedans, sauf en parler ?

Comme dit Nago : "de la classe, Messieurs ; de la classe ! "

Lien :
http://www.air-cosmos.com/site/afp.php? ... v09qra.xml

NATO chief blast allies for failure over helicopter shortage

BUDAPEST, Oct 10, 2008 (AFP)

NATO Secretary General Jaap de Hoop Scheffer blasted member nations Friday for failing to back a funding plan aimed at getting more sorely-needed helicopters in the air in places like Afghanistan.
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alain57
Membre

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481 messages postés

# 16 octobre 2008 13:33
quelques photos concernant le lynx avec sa nouvelle turbine .....

http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=108472
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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 16 octobre 2008 13:40
Merci, alain57 !

Belles prises de vue, en effet !

Réactions sur le contenu ? Serait-ce un bon hélicoptère ? Remplira-t-il bien sa mission ? Du moins, semble-t-il bien équipé pour le faire ? Y aura-t-il, probablement, des mises-au-point et améliorations significatives avant l'EIS ?

(Message édité par sevrien le 16/10/2008 13h52)
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sevrien
Anonyme

Inscrit le 08/08/2006
10 923 messages postés

# 17 novembre 2008 13:44
Est-ce que les Future Super Lynx vont être condamnés ?
Les 'génies de GEOSTRATEGIQUE.net' me semblent peu objectifs !

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... fings.html

GKN DELIVERS FIRST FUTURE LYNX AIRFRAME

AgustaWestland has taken delivery of the first of 70 complete Future Lynx airframes assembled by GKN at its Yeovil, UK facility. GKN made extensive use of monolithic machine components and three-dimensional digital modelling to reduce the part count by 80% compared with the Super Lynx airframe.
------------

Réduction du nombre de pièces de 80% ! C'est une performance !

Avant qu'on nous chante la supériorité des EuroCopter, conviendrait de lire, tiout de même, quelques lignes factuelles sous le lien suivant :
http://www.airforce-technology.com/projects/lynx/
The Super Lynx has been ordered by Germany (seven) and South Korea (13) and Germany and Denmark are upgrading their Lynx helicopters to Super Lynx standard. The first Super Lynx for Germany was delivered in July 1999 (for service on the Type 122 and Type 123 frigates), for Singapore in December 1999 and for Denmark in November 2000.

The naval Super Lynx is a multi-role helicopter for anti-surface warfare, anti-submarine warfare, search and rescue and utility operations.

Over 200 naval Lynx helicopters are operational with 11 navies and are battle proven in several major conflicts including Operation Iraqi Freedom in March / April 2003. Over 200 Lynx scout / attack helicopters have also been produced.
The Super Lynx 300 has been ordered by Malaysia (six), South Africa (four for the Valour Class Meko A-100 frigates), Oman (16) and Thailand (two). The Malaysian Navy was the first country to receive the Super Lynx 300 in September 2003 and all six were delivered by July 2004. The Royal Air Force of Oman received its first Super Lynx 300 in June 2004. Two helicopters were delivered to the Royal Thai Navy in September 2004 and entered operational service in February 2005. The four helicopters for South Africa were delivered in July 2007 and entered service in February 2008.
FUTURE LYNX
In March 2005, the UK Ministry of Defence selected a version of Super Lynx 300, known as Future Lynx, as the preferred option to replace the UK Army’s Mk 7 and Mk 9 Lynx helicopters and Royal Navy Lynx HAS.3 and HMA.8. helicopters. A contract for 70 (plus ten options) Future Lynx helicopters was awarded in June 2006, 40 for the Army and 30 for the Navy. First flight is scheduled for late 2009, initial deliveries in 2011 and entry into service in 2014 with the British Army and 2015 with the Royal Navy.

Suppliers so far selected for Future Lynx include: GKN Aerospace for the airframe, LHTEC CTS800-4 engine (fitted to the Super Lynx 300), Thales UK for avionics, communications and navigation systems, Smiths Aerospace for SDS-5000 cockpit display system and Health and Usage Monitoring System (HUMS) and Selex Sensors & Airborne Systems Helicopter Integrated Defensive Aids System (HIDAS).
SUPER LYNX 300
The latest generation, the Super Lynx 300 took its maiden flight in June 2001. The first production version (for the Malaysian Navy) flew in May 2002. It incorporates an all new glass cockpit with seven colour active matrix LCDs (liquid crystal displays), new avionics, improved airframe, more powerful CTS800-4N engines (jointly developed by Rolls-Royce and Honeywell partnership, LHTEC) with FADEC (Full Authority Digital Electronic Control).

The new engines will operate more effectively in hot and high conditions.
Ce qui m'intéresse ici, ce sont les production, livraison, et disponibilité opérationnelle (apparemment) rapides ! Réactions ?

Sur le plan technique, ... je n'y connais rien (n'étant pas spécialiste) ! Eclairages, svp ?



DESIGN
The Lynx airframe is constructed of composite and light alloy. The non-retractable tricycle-type landing gear is designed for the helicopter to operate from small ships in Sea State 6 and features oleo-pneumatic struts, which absorb the shock of a 6ft/s descent rate.

A hydraulically operated harpoon deck-lock securing system secures the helicopter to the deck. The main wheels can be towed out, allowing the aircraft to turn into the wind while the deck-lock harpoon remains engaged. This removes the need for the ship to change course.

The cabin space of approximately 5.2m³ can accommodate up to nine troops. Up to 1,360kg of cargo can be underslung from an external cargo hook for ship-to-shore and ship-to-ship replenishment.
Le reste du document sous le lien (armememts etc. ) semble intéressant.

Que peut-on dire, objectivement, de ce "Future Lynx" ?
--------------
Autres liens :
http://www.helicopassion.com/fr/03/wbl303.htm

(Message édité par sevrien le 17/11/2008 14h08)
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