VLM Airlines

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aigleazur
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# 29 décembre 2006 19:59
VLM Airlines est une compagnie qui présente plusieurs aspects originaux.
C'est une compagnie belge, basée à Anvers (ANR).
Cependant elle est l'opérateur le plus important à London City, d'où rayonnent presque toutes ses lignes : vers Liverpool, l'Ile de Man, Manchester, Amsterdam et Groningue, Rotterdam et Hambourg, Anvers, Bruxelles, Luxembourg et Jersey. S'y ajoutent : Anvers-Manchester et Rotterdam-Jersey.
Seconde particularité : elle est le plus gros opérateur au monde de Fokker 50, dont elle exploite 19 exemplaires (plus 10 exploités par sa filiale hollandaise Denim Air).
Sa clientèle principale est constituée par les hommes d'affaire.
Les fréquences sont élevées : chaque jour de semaine, 14 vols AMS-LCY, 7 vols ANR-LCY, 5 vols BRU-LCY, 8 vols LCY-MAN, 12 vols RTM-LCY,etc.
Le service à bord est attentif et convivial; repas léger et boissons gratuits. Les prix ne sont pas ceux d'un LCC, sans être non plus excessifs. La ponctualité est généralement excellente.
VLM devra se résoudre tôt ou tard à renouveler sa flotte et donc à changer de type d'appareil : ils disent chercher un avion avec un peu plus de sièges, qui vole un peu plus loin, et un peu plus rapide - mais tout aussi rentable...et qui soit certifié pour London City.
wwwflyvlm.com

(Message édité par aigleazur le 29/12/2006 20h03)
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Curufinwe
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# 29 décembre 2006 22:24
l'A318 est certifié pour LCY grin

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aigleazur
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# 30 décembre 2006 14:05
Vous êtes sûr que l'A318 est déjà certifié pour LCY ?
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Curufinwe
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# 30 décembre 2006 15:44
peut-être pas encore, mais il y avait des essais cette année.
Pourtant, il me semble bien que (15 mai 2006) :
Airbus.com a écrit :Airbus A318 lands at London City Airport
15 May 2006

Airbus undertook A318 airport compatibility tests at London City Airport on Saturday, May 13th, 2006, an important part of the programme aimed at enabling the aircraft to undertake commercial flights at the airport.

Offering twice the range of existing aircraft serving London City Airport, the A318 will allow commercial operators to offer new, longer distance routes to new markets such as Rome, Madrid and Eastern Europe. The A318 Elite corporate jet version could operate even further afield.

The test means that the A318 becomes the first mainline jet to fly out of London City Airport. It follows three years of evaluation by Airbus, London City Airport and airworthiness authorities. In March authorities granted the A318 a Steep Approach Certification that enabled the airport compatibility tests to take place. With its ultra low noise characteristics, the A318 makes an extremely good neighbour for downtown airports.
EDIT: et aussi: le 30 octobre 2006:
airbus.com a écrit :Airbus A318 continues steep approach tests for compatibility approval at London City Airport
30 October 2006

An Airbus A318 powered by CFM International CFM56-5 engines successfully performed a series of compatibility tests, including steep approaches, at London City Airport on Saturday 28th October, demonstrating the aircraft's good neighbour characteristics. The trials complement those previously carried out in May at London City with a Pratt & Whitney PW6000A-powered Airbus A318.

Approval for London City Airport operations will make the A318 the latest generation airliner in the 100-seat class to be able to operate out of the airport. With the widest and most comfortable cabin of any single-aisle airliner, the A318 will bring higher comfort to business routes operating out of the airport, help to develop the airport's business and contribute to stimulating local employment.

The Airbus A318 Elite was crewed by Captain Ed Strongman, Airbus Experimental Test Pilot and pilots from the European Aviation Safety Agency (EASA), with Stéphane Vaux as Airbus Flight Test Engineer.

Airports such as London-City are constrained by obstacles and tough noise-rules. In successfully demonstrating steep approaches - an approach path at an angle of 5.5 degrees instead of the three degrees typical at most airports - the Airbus A318 has shown that it can meet these constraints, confirming its ability to be an extremely good neighbour at downtown sites. The aircraft undertook a number of landings, including several missed approaches and ground manoeuvring exercises, including turning on the runway.

The A318 is part of the popular Airbus A320 Family which ranges from the 100-seat A318 up to the 185 seat A321. Extensive commonality makes the A318 a natural and easy addition to an A320 Family fleet, enabling airlines to open routes to new destinations with a smaller aircraft that gives passengers the same high level of comfort.

Airbus Steep Approach capability will also be available in all Airbus A318 Elite aircraft - the corporate jet version - and will be easy to fit on all A318 commercial aircraft. It is planned to achieve Steep Approach Certification for both the Pratt & Whitney PW6000A and the CFM56-5 powered A318 variants during 2007.
(Message édité par Curufinwe le 30/12/2006 15h46)

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aigleazur
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# 6 mars 2007 19:25
VLM annonce l'introduction d'un jet dans sa flotte jusqu'ici exclusivement composée de turboprops Fokker F50.
Il s'agit d'un BAe 146-300, qui assurera à partir du 16 avril prochain 4 aller-retours RTM-LCY par jour, dans une configuration à 92 sièges en 3+2 avec un pas de 32 pouces.
L'approche de Londres-City en BAe 146 sera certainement une expérience intéressante pour les passagers !
Si l'essai du premier BAe 146 se révèle positif, d'autres pourraient être mis en oeuvre sur les liaisons les plus fréquentées ou les plus longues.
http://www.flyvlm.com/emc.asp?pageId=1128

(Message édité par aigleazur le 06/03/2007 19h28)
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nago
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# 6 mars 2007 22:36
Au fait, sans les turbo, les exécutives et les AVRO quelles sont les jets PAX qui sont OK pour LCY. Effectivement en 2006 un 318 a fait quelque attéro. Sauf erreur à charge mini.
Bon pour la ligne si le BAe 146 est OK.
Mais, passer d'abord par la Belgique pour aller LCY ?
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