Blendet Winglet pour les A320

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sevrien
Anonyme

Inscrit le 08/08/2006
10 923 messages postés

# 15 mai 2008 00:36
Les essais des winglets sur A320 vont reprendre !

Lien:

DATE:14/05/08. SOURCE:Flight International
Airbus to flight-test Aviation Partners winglets on A320 in July
By Max Kingsley-Jones

Airbus will undertake a second evaluation of large winglets for the A320 family in July when it will flight-test an Aviation Partners design on its development aircraft.

"We will carry out a short flight-test programme of the API winglets," says A320 family programme executive vice president Alain Flourens. "We aim to take a decision whether to proceed by the end of the year."

Flourens says that the airframer will strengthen the A320's wingtips for the test with doublers, and will examine the trade-off of the weight increase against the fuel burn benefits.

There is also an ongoing weight reduction programme for the A320 which would help counter the strengthening, he adds.

Tout cela est parfaitement dans l'axe des remarques que nous avons faites sur les 'effets pervers' d'une aile très optimisée déjà !
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The upgrade is being studied both for newbuild aircraft and for in-service retrofits.

Airbus undertook two evaluations of winglets for the A320 in 2006 - one designed in-house and one by US company Winglet Technology.

However at the time Airbus could not find enough of an improvement to offset the weight increase caused by the strengthening required.

La charge aérodynamique ("aerodynamique loading") fut constaté comme étant trop importante !
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Meanwhile Airbus is planning to undertake studies of an electric taxi device to reduce fuel burn on the ground. "We are looking at installing electric motors in the wheels," says Flourens.

C'est le coût du kérosène qui pouse vers ces initiatives !
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poncho
Membre

Inscrit le 10/04/2008
718 messages postés

# 15 mai 2008 10:00
A ce propos, j'ai lu que le Tristar Dash 500, dont les ailes ont été augmenter par rapport au modèle de base avait un dispositif actif permettant de limiter la charge aérodynamique et de réduire (supprimer) le besoin de renforcement.
A priori ça se faisait via le braquage des ailerons... > augmentation de trainée ?
Et sans commande de vol électriques avec une technologie de la fin des années 70...

Un tel système actif peut-il réduire une partie de la nécessité de renfort sans trop dégrader la trainée ?
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