Que nous réserve l'année 2008 ?
Auteur | Message | |
xmadflyer
Inscrit le 02/03/2008 |
# 18 décembre 2008 11:44 | |
Bonjour, THY, Turquie, va louer des 777-300ER pour Singapore, HK, London, NY, Tokyo ! D' Air Transport News, communiqué de THY : Turkish Airlines has leased 3 Boeing 777-300 ER aircraft for its long haul flights. With the addition of Boeing 777-300 ER leased from Jet Airways, Turkish Airlines will start serving First Class. Having renewed its complete on-board catering concept in year 2007, Turkish Airlines will also offer a remarkable flight comfort with its “First Class” service in the new period. The first 2 Boeing 777-300ER aircraft scheduled to join the fleet on December 24th and 25th, 2008 are configured with 8 First, 30 Business, and 274 Economy, a total seat capacity of 312. The first class cabin offers complete privacy and suit comfort with its seats in 2.1m length reclining a full 180 degrees. The addition of these aircraft to Turkish Airlines fleet will allow for more passenger and cargo transportation. Using the aircraft on New York route will increase the cargo capacity up to 18 tons per flight. Turkish Airlines will expand its current 9 A340-300 and 5 A330-200 long haul fleet with 3 Boeing 777-300ER aircraft. Further additions will be 2 A330-200 aircraft, successively joining the fleet in February and April 2009, thus increasing the number of long haul aircraft to 19. http://www.airtransportnews.aero/articl ... p;id=15057 Flotte de THY d'après Airfleet : http://www.airfleets.net/flottecie/THY% ... rlines.htm (Message édité par xmadflyer le 18/12/2008 11h48) |
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elmer
Inscrit le 27/09/2005 |
# 18 décembre 2008 12:34 | |
Pour l'instant, il s'agit de location ACMI : les avions restent opérés par des équipages de Jet Airways. http://www.aerocontact.com/actualite_ae ... 07551.html Comme Kingfisher, Jet Airways est dûrement touché par la baisse du trafic aérien en Inde. En plus des 3 777-300ER loués à Turkish pour 6 mois, 2 A330-200 seront loués à Gulf Air. |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 18 décembre 2008 13:02 | |
Voir post du 17 /12/2008, à 10h38, ci-dessus. Comme d'habitude, ceci ne suscite guère de réactions sur Ce Forum. Nous avons pourquoi ! Il y a une nette préférence pour les mesures de protectionnisme, que les 'sous-marins' ce certains "puissants Etats membres" de l'UE obtiennent , par le lobby politique ! Mais regardez ailleurs ! Lien : http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=15064 Ryanair/Charleroi ruling overturned; options rise for secondary airports Thursday December 18, 2008 The EC concluded in 2004 that some of the financial incentives and reductions in airport charges and landing fees granted to Ryanair as part of its agreements with the Walloon Region to establish a base at Brussels Charleroi, and with the airport to expand the base, constituted state aid incompatible with the common market. It ordered the Belgian government to recover around €4 million from the LCC, which subsequently challenged the decision. CFI concluded yesterday that the Commission incorrectly refused "to examine together the advantages granted by the Walloon Region and by BSCA and to apply the principle of the private investor in a market economy to the measures adopted by the Walloon Region, in spite of the economic links binding those two entities." The EC has two months to appeal. He also said it is "time for Ryanair and the Commission to stop fighting and we sincerely hope that the CFI ruling can be the catalyst for Ryanair and the EU Commission to work together to put Europe's consumers first." Il y en a qui ont du souci à se faire ! by Cathy Buyck Et LHA a déjà prévu une possibilité d'attenuer l'avantage financier apparent dans le "deal" sur AUA ! Mais, dans ce cas, l'affaire ne sera pas remnversée ! Il s'agira, le cas échéant, d'une solution financière (ii) O'LEARY ne va pas trop stigmatiser la France (ok : Pau ; et alors ? ). Elle l'est déjà ! Et les choses suivront leur cours ! Ryanair retournera à Strasbourg, si cela en vaut la peine, à ses yeux. Ailleurs en France, Ryanair a des positions intéressantes. Il n'est plus pressé sur la France ! |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 18 décembre 2008 14:29 | |
Allezfinir l'année en beauté ! De Arabianbusiness ! QQ inquiètudes quand même concernant la croissance démesurée du parc Aérien des divers Emirates .. ! Les business plans foireux de notre ami Dupont qui reviennent à la surface, peut être son seul crédit, pour l'Inde et le Golf ?? Un "merger" dans l'air ?? Agrémenté d'une perle ! Bientôt le A787 ?? ---------------- Extrait -------------------- http://www.arabianbusiness.com/540187-d ... d-to-merge Do Emirates and Etihad need to merge? by Damian ReillyThis email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it on Friday, 05 December 2008 It seems odd, on the face of it, to have two of the world's biggest airlines operating 75 minutes down the road from one another, in the same country. Emirates and the younger Etihad compete on friendly terms, they say, taking advantage of the geography of Dubai and Abu Dhabi, respectively, to make the global hub model as profitable as possible. The hub model, of course, is everything. The UAE's population of just over four million people is nowhere near big enough to sustain two such large airlines. The hub model relies on taking people from one corner of the world, and depositing them in another, often via Dubai or Abu Dhabi, where travellers can relieve themselves of some tourist dollars. So far, particularly in the case of Emirates, it has become a hugely profitable business. Emirates flew 21 million passengers last year, and is said to be set to become the world's largest airline during the next ten years. Story continues below ↓ advertisement Etihad, which was set up five years ago and is heavily backed by the Abu Dhabi government, is yet to break even, but is on course to do so. Last year it carried six million passengers. Between them, the airlines have over $100 billion worth of aircraft on order. Emirates alone is awaiting 58 Boeing A380's - the biggest planes in the sky. Such is the power said to be enjoyed by Tim Clark, head of Emirates, within the industry that he was believed to be able to pressure Airbus and Boeing into designing aircraft that are ideally suited to the needs of his airline, rather than to those of others. The aviation story of these two airlines has long been one of success. They are homegrown, world renowned brands. And the government of the UAE is rightly proud of them. Now, however, there are strong rumours that they are to merge. ------- JPRS Paris _________________ JPRS |
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Raslespaquerettes
Inscrit le 06/07/2008 |
# 24 décembre 2008 13:37 | |
Bien que nous sommes sur un site aéronautique , je voudrais ( au conditionnel SVP) exprimer ma sympathie et mon admiration à Mme Claudie Haigneré pour nous avoir fait réver de votre passion de l'espace. Qu'il vous soit remercié. Vous etes un exemple comme était Jeanne d'arc , Camille Claudel ou encore Marie Curie. Tout le contraire de la c.... des charentes. On vous aime. Acceptez nos prompte rétablissement. (Message édité par Hal900 le 24/12/2008 13h38) |
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Raslespaquerettes
Inscrit le 06/07/2008 |
# 24 décembre 2008 20:24 | |
Madame Haigneré que ce soit une erreur automédicamention ou pas ( pour une femme médecin cela fout mal) le principal pour cette nuit de Noel 2008 est que la mort n'a pas voulu de vous. Et c'est très bien ainsi, ne pas oublier que vous etes une maman. De meme vous devez croire en la vie meme si on ne vous n'as pas fait de cadeau. Paix aux ames de bonnes volontés en cette nuit "Stil Nacht". (Message édité par Hal900 le 24/12/2008 20h26) |
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poncho
Inscrit le 10/04/2008 |
# 25 décembre 2008 13:11 | |
Joyeux noel à tous et à toutes Poncho |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 29 décembre 2008 17:38 | |
A ce stade, aucune remise en cause fondamentale de la transaction. L'ajustement du prix en faveur des actionnaiores cédants / sortants et dans l'ordre naturel des choses ! chez le repreneur (LH), le vendeur, et chez les syndicats, pas de comedie, pas d'enfumage, pas de syndicats destructeurs et accroché a leurs acquits. rapide, serieux, efficace. certains devrais en tiré des lecons..... Lien : http://news.airwise.com/story/view/1230022407.html Lufthansa's Price For Austrian Airlines Increased December 23, 2008 (Reuters) |
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robertkim
Inscrit le 25/10/2022 |
# 25 octobre 2022 19:35 | |
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