Que nous réserve l'année 2010 ?

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gerfaut
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# 24 septembre 2010 13:41
Le patron de BA a parlé récemment d' un problème qu' on ne soulève que rarement.

Et pourquoi donc ?

L' Europe est en train de financer avec des prêts à bas taux les achats des compagnies du Golfe, on est en train d' aider des compagnies qui vont concurrencer les nôtres ! Et puis on l' a vu avec la crise de Dubaï, en cas d' échec, dans ces pays les prêteurs peuvent se retrouver avec leurs pertes, fallait pas prêter ! Donc on a interêt à ce que ces compagnies réussissent leur pari !

Et les compagnies européennes n' ont pas accès à ces prêts à l' export.

Donc ca y est, on a déjà choisi nos constructeurs contre nos compagnies aériennes ? Pourquoi on en parle pas plus ?

http://www.ft.com/cms/s/0/7f078f56-c0f6 ... ftcamp=rss

(Dernière édition le 24 septembre 2010 13:48)


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lequebecois
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# 26 septembre 2010 05:18
Bonjour,

Un étudiant de l'Université de Toronto, Todd Reichert et son équipe, ont réussi à voler avec un avion à pédales à ailes battantes. Le vol a duré seulement 19,3 secondes et 145 mètres.

http://hpo.ornithopter.net/?q=content/s ... t-snowbird
http://www.news.utoronto.ca/engineering ... ned-f.html
http://hpo.ornithopter.net/files/No1%20 ... erview.pdf

Voir l'image

Spécifications de l'appareil :
Poid à vide : 43,5 kg
Poid brut (avec le pilote) : 114,3 kg
Envergure : 32 m
Superficie alaire : 29,6 m2

En vidéo

Album de photos (plus de 850) priseent durant la fabrication de l'appareil

(Dernière édition le 26 septembre 2010 05:23)


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gerfaut
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# 27 septembre 2010 15:41
RAK Airways, la compagne de l’émirat de Ras Al Khaimah relance ses opérations

C' est la 4 ème compagnie aérienne des EAU, loin après Emirates, Flydubai (Dubaï), et Etihad

http://www.aerocontact.com/actualite_ae ... 10770.html

http://www.deplacementspros.com/RAK-une ... a6798.html

(Dernière édition le 27 septembre 2010 15:44)


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Beochien
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# 27 septembre 2010 22:04
Bonsoir!

SouthWest va reprendre Air Tran !
Mouvement surprise, qui fait des vagues sur A.net !
Delta va sentir le vent du boulet à Atlanta !

Je pose l'article mis à jour de AirInsight !
Écrit par Ernest Arzaï !
Rien à commenter, complet et bien fait comme d'hab !
Au passage, les flottes combinées passent les 700 avions, avec pas mal de 737 anciens !
Et les 717 sont loués à Boeing !

------------- L'article de AirInsight -----------

http://airinsight.wordpress.com/2010/09 ... 800-order/


Southwest Acquisition of AirTran will lead to 737-800 Order

Ernest Arvai | September 27, 2010 at 10:36 am | URL: http://wp.me/pYdBy-75

I published this analysis earlier today on GLG News, and have reproduced it here for our readers.

Southwest’s acquisition of AirTran provides several benefits, including international service, more modern information technology, and a major hub operation in Atlanta. It also brings up the question of fleet growth, and Boeing’s strategy to counteract the Airbus A320 NEO which is expected in mid-October.Prior to the acquisition of AirTran, Southwest indicated that it is examining the Boeing 737-800 for potential addition to its fleet, and that it had obtained the approval of its pilots and flight attendants for such a move. With the acquisition of Air Tran, also a major 737 operator, that becomes more likely.

Post acquisition, Southwest will operate 487 737-700s, 173 737-300s, and 25 737-500s, in addition to 86 717s. With an average age of under 10 years, Southwest’s fleet will be fairly young, but also include a significant number of aircraft that will need replacement for economic reasons over the next few years. In particular, the 737-300s and 737-500s are significantly less fuel efficient than the -700, and will be more than 20% less fuel efficient than the PW1000G powered CSeries from Bombardier when introduced in 2013.

AirTran’s fleet of 86 Boeing 717s, 55% of the 156 built, are relatively young aircraft and fit a market niche. More importantly, that fleet is leased to AirTran by Boeing, and Southwest will almost certainly utilize its leverage as Boeing’s largest narrow-body customer to re-negotiate more favorable lease rates for those aircraft, particularly give the dramatic operating cost differential it will face once the CSeries comes into service.

Southwest adding the 737-800 would confirm that Boeing plans only minor improvements that yield 3-4% operating cost improvements to the 737 while it waits for a new technology replacement. Boeing faces decisions on both the 777, which faces stiff competition from the A350XWB (and is also Boeing’s highest margin aircraft) as well as competition from the re-engined Airbus NEO, Bombardier CSeries, Embraer ESeries+, Comac C919 and Irkut MS-21 in the narrow-body regime.

In evaluating whether to attack a market with one competitor or five, I would focus on the wide body market in the near term, and wait to see if unducted fan technologies promised by GE and Rolls Royce become feasible before committing to an all new narrow-body aircraft. If the new technology works, the design can move in one directions, and if it doesn’t, the PW GTF promised continued growth in efficiency to near UDF levels over the next decade.

If Boeing were to launch a new technology narrow body into the market soon , Southwest would be unlikely to acquire the 737-800, as that would result in the aircraft becoming economically obsolete within a decade when compared with an all new technology alternative promising 20% operating cost improvements, which it would need to beat the CSeries.

Bottom Line: Southwest moving forward with the 737-800 means Boeing won’t likely have a 737 replacement until the 2020 timeframe, and that Boeing will wait for new engine technology from GE, RR and PW before making its decision.

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Beochien
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# 27 septembre 2010 22:04
Bonsoir!

SouthWest va reprendre Air Tran !
Mouvement surprise, qui fait des vagues sur A.net !
Delta va sentir le vent du boulet à Atlanta !

Je pose l'article mis à jour de AirInsight !
Écrit par Ernest Arzaï !
Rien à commenter, complet et bien fait comme d'hab !
Au passage, les flottes combinées passent les 700 avions, avec pas mal de 737 anciens !
Et les 717 sont loués à Boeing !

------------- L'article de AirInsight -----------

http://airinsight.wordpress.com/2010/09 ... 800-order/


Southwest Acquisition of AirTran will lead to 737-800 Order

Ernest Arvai | September 27, 2010 at 10:36 am | URL: http://wp.me/pYdBy-75

I published this analysis earlier today on GLG News, and have reproduced it here for our readers.

Southwest’s acquisition of AirTran provides several benefits, including international service, more modern information technology, and a major hub operation in Atlanta. It also brings up the question of fleet growth, and Boeing’s strategy to counteract the Airbus A320 NEO which is expected in mid-October.Prior to the acquisition of AirTran, Southwest indicated that it is examining the Boeing 737-800 for potential addition to its fleet, and that it had obtained the approval of its pilots and flight attendants for such a move. With the acquisition of Air Tran, also a major 737 operator, that becomes more likely.

Post acquisition, Southwest will operate 487 737-700s, 173 737-300s, and 25 737-500s, in addition to 86 717s. With an average age of under 10 years, Southwest’s fleet will be fairly young, but also include a significant number of aircraft that will need replacement for economic reasons over the next few years. In particular, the 737-300s and 737-500s are significantly less fuel efficient than the -700, and will be more than 20% less fuel efficient than the PW1000G powered CSeries from Bombardier when introduced in 2013.

AirTran’s fleet of 86 Boeing 717s, 55% of the 156 built, are relatively young aircraft and fit a market niche. More importantly, that fleet is leased to AirTran by Boeing, and Southwest will almost certainly utilize its leverage as Boeing’s largest narrow-body customer to re-negotiate more favorable lease rates for those aircraft, particularly give the dramatic operating cost differential it will face once the CSeries comes into service.

Southwest adding the 737-800 would confirm that Boeing plans only minor improvements that yield 3-4% operating cost improvements to the 737 while it waits for a new technology replacement. Boeing faces decisions on both the 777, which faces stiff competition from the A350XWB (and is also Boeing’s highest margin aircraft) as well as competition from the re-engined Airbus NEO, Bombardier CSeries, Embraer ESeries+, Comac C919 and Irkut MS-21 in the narrow-body regime.

In evaluating whether to attack a market with one competitor or five, I would focus on the wide body market in the near term, and wait to see if unducted fan technologies promised by GE and Rolls Royce become feasible before committing to an all new narrow-body aircraft. If the new technology works, the design can move in one directions, and if it doesn’t, the PW GTF promised continued growth in efficiency to near UDF levels over the next decade.

If Boeing were to launch a new technology narrow body into the market soon , Southwest would be unlikely to acquire the 737-800, as that would result in the aircraft becoming economically obsolete within a decade when compared with an all new technology alternative promising 20% operating cost improvements, which it would need to beat the CSeries.

Bottom Line: Southwest moving forward with the 737-800 means Boeing won’t likely have a 737 replacement until the 2020 timeframe, and that Boeing will wait for new engine technology from GE, RR and PW before making its decision.

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lequebecois
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# 28 septembre 2010 03:53
Bonjour,

Réplique de Pratt & Whitney à Rolls Royce :

http://www.pw.utc.com/vgn-ext-templatin ... me=default

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gerfaut
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# 28 septembre 2010 18:28
Spirit signe avec BA un accord de fournitures qui garantie des prix et la fourniture de pièces pour 5 ans. Une façon aussi peut-être d' être tranquille vis-à-vis du 787? BA va recevoir 24 787 normalement à partir de 2012, sauf dernières révisions.

http://www.spiritaero.com/Media.aspx

Réaction ?

(Dernière édition le 28 septembre 2010 18:36)


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Beochien
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# 28 septembre 2010 19:02
Merci Gerfaut !

J'avais ça sous le coude en complément !

En sous jacent les réparations plastoc qui pointent le bout du nez !
Il va y avoir des "Kits" à vendre, et des procédures pour chaque pièce ! A suivre ça !
----------------------------------------------
Il n'y a pas que côté moteurs, que la distribution "Directe" intéresse !
L'externalisation, peut être un bien ...
Mais canaliser, et faire des bénéfices, pour les pièces détachées, est un négoce qui échappe de plus en plus aux constructeurs, Cellule et parfois aussi moteurs !
Le beurre et l'argent du beurre, c'est tjrs aussi difficile !
Et comment leur reprocher de rentabiliser leur négoce, aux très chers "Risk partners", qui ont payé études et outillages !
Bon, l'objet : Spirit qui met en place un réseau Worlwide pour distribuer ses propres pièces !
Les MRO et les Airlines ne se plaindront pas !

Et si il y a une conclusion à tirer, ben, les Airframers, feraient bien de garder pour eux la fabrication des pièces d'usure ou de remplacement commun et courant ! $$$$$$$$$

-------------- L'article de PR Newswire, relayé par Yahoo ---------------

http://finance.yahoo.com/news/Spirit-Ae ... 0&.v=1
Spirit AeroSystems Opens International Offices to Support Demand for Spare Parts

http://us.rd.yahoo.com/finance/news/prn ... com/yahoo/

Press Release Source: Spirit AeroSystems, Inc. On Tuesday September 28, 2010, 7:30 am EDT
WICHITA, Kan., Sept. 28 /PRNewswire-FirstCall/ -- Spirit AeroSystems, Inc.(NYSE:SPR - News)

today announced the opening of a new sales office in Shannon, Ireland, to service customers in Europe, Middle East and Africa (EMEA). Establishing regional centers around the world positions Spirit in close proximity to a worldwide customer base and allows for quicker response to emerging customer requirements. "We continue to work on strengthening our relationships globally and opening offices in the EMEA region positions us closer to our customers," said Carolyn Harms, Spirit VP/GM of Aftermarket Customer Support. "We want to give our customers easy access to our team when they have emergent requests.

Our customers have expressed their desire to have regional support and Spirit is filling this need."After announcing plans last year to work directly with international customers on sales and distribution of spare parts, we believe that the global expansion of our sales force takes Spirit another step closer toward the execution of our aftermarket growth strategy and long term value creation for our international customers."On the web: www.spiritaero.com

About Spirit AeroSystems, Inc.Based in Wichita, Kan., Spirit AeroSystems is the world's largest independent supplier of commercial airplane assemblies and components. In addition to its Kansas facility, Spirit has locations in Tulsa and McAlester, Okla.; Kinston, N.C.; Prestwick, Scotland; Samlesbury, England; Kuala Lumpur, Malaysia; and is developing a new manufacturing facility in Saint-Nazaire, France. In the U.S., Spirit's core products include fuselages, pylons, nacelles and wing components. Additionally, Spirit provides aftermarket customer support services, including spare parts, maintenance/repair/overhaul, and fleet support services in North America, Europe and Asia. Spirit Europe produces wing components for a host of customers, including Airbus.

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gerfaut
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# 28 septembre 2010 19:31
Merci Béochien, au temps pour moi.

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Beochien
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# 28 septembre 2010 19:37
Pas la moindre raison Gerfaut !
C'est bien de poster sur Aweb !
JP

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gerfaut
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# 28 septembre 2010 21:21
Garuda et Aerolinas Argentinas vers Skyteam ?

Après Tarom Airlines, Vietnam Airlines, China Airlines dernièrement.

http://www.pros-du-tourisme.com/actuali ... yteam.html

(Dernière édition le 28 septembre 2010 21:22)


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lequebecois
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# 29 septembre 2010 01:19
Bonjour,

Ça ne va pas très bien pour les petits constructeurs américains :

http://blog.globalair.com/post/A-trio-o ... Piper.aspx

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# 29 septembre 2010 07:49
Bonjour !

L'interwiew de Jim Albaugh d'hier !

C'est sur le Seattle Times qu'elle est la plus complète ! Par Dominic Gates
Sujets Variés !

Boeing, Ils avanceraient bien sur les vibrations du 748 !

Et Chez RR , ben c'est Fixed ou ça va l'être pour le T1000, tour de table today et demain à Seattle !
Apparemment il y avait plus d'un PB à régler !

A lire un article assez long !

----------------- Seattle Times, Un Extrait -------------------

http://seattletimes.nwsource.com/html/b ... ceo28.html

Albaugh hopeful on engine fixes for delayed 787

Boeing Commercial Airplanes CEO Jim Albaugh said he's optimistic problems with the Rolls-Royce engines for the 787 Dreamliner will be corrected without further delay to the first delivery, and acknowledged the 747-8 freighter won't be delivered this year.

By Dominic Gates
Seattle Times aerospace reporter.

Boeing Commercial Airplanes CEO Jim Albaugh said Monday that British jet engine-maker Rolls-Royce will present "a series of fixes" to his engineering team in Everett on Tuesday to address the problem that caused the innards of a 787 Dreamliner engine to break up on a ground test stand last month.

"Our guys will take a hard look at it," said Albaugh. "I'm optimistic ... we can continue to support an entry into service in the middle of the first quarter."

In a phone interview, Albaugh also outlined progress in addressing problems on the new version of the jumbo jet, the 747-8, which is facing a still-unspecified delay.

Albaugh said the 747-8, like the Dreamliner, will certainly not be delivered until early next year as engineers struggle to fix a vibration in the wing tip. He said a new 747-8 schedule will be available soon.

Albaugh also gave detailed reasons why Boeing is leaning away from putting a new engine on the 737 and will likely instead aim to develop a replacement for it around the end of this decade.

Albaugh did not provide any technical details about the problem with the Rolls-Royce Trent engine, which will power most of the early Dreamliners. He said only that Rolls has put together "a recovery plan," and indicated that this should avert any serious delay in certifying the engine to fly.

"They'll be reviewing it with our people here in Everett [Tuesday] and the next day," he said. "They have a series of fixes they plan on putting in place which should make this engine fine for certification and fine for use."

When the engine blew up during the ground test in early August, some of the innards were reported to have penetrated the casing around the engine — a dangerous "uncontained failure" that, if it happened in flight, could bring down an airplane.
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gerfaut
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# 29 septembre 2010 17:17
Histoire secrète du démonstrateur X cube

http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... ur-x3.html

Trouvé entre les liens plus ou moins récents de la Tribune qui surgissent ces derniers jours...

(Dernière édition le 29 septembre 2010 17:17)


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gerfaut
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# 30 septembre 2010 23:09
Le directeur d' AIG reparle d' une vente possible d' ILFC, la situation est meilleure tout de même pour l' envisager. AIG adopte un plan par étape pour retrouver le secteur privé et rembourser l' administration US.

"Il a précisé qu'une vente de la filiale de location d'avions ILFC ou de la filiale d'assurance crédit United Guaranty étaient également envisagées."

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... iques.html

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