Choix de moteurs et exclusivités

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sevrien
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# 15 juin 2007 15:50
Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... alcon.html

Dassault selects Rolls-Royce to power Future Falcon

Dassault has selected the new 10,000lb thrust-class (45kN) Rolls-Royce RB282-3 to power its future Falcon super mid-size business jet, putting an end to months of speculation.

The new centreline Rolls-Royce turbofan was selected over the Honeywell HTF10000, Snecma Silvercrest and other engines although the company is keeping details of the US-led RB282 engine programme under wraps.

The future Falcon is expected to be launched by the end of the year and enter service in 2012. The aircraft will replace the Honeywell TFE731-powered Falcon 50EX (seen here) at the bottom of the airframer's range.
------------------
Dassault Aviation chairman and chief executive Charles Edelstenne says: "With the certification and first deliveries of the ultra-long-range Falcon 7X complete, Dassault is focusing on pre-developing a new super mid-sized Falcon. Other major technological choices will be finalised within the next 12 months."

Sujet à suivre avec assiduité !

(Message édité par sevrien le 15/06/2007 15h54)
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sevrien
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# 15 juin 2007 16:08
lequebecois a écrit :doublon
Oui, mais c'est l'article de FI (Flight Global, en fait), et qui donne des infomations en plus.

Amoins que jen'aie pas capté les même liens ailleurs, ... notamment (je cite) :
--
Dassault Aviation chairman and chief executive Charles Edelstenne says: "With the certification and first deliveries of the ultra-long-range Falcon 7X complete, Dassault is focusing on pre-developing a new super mid-sized Falcon. Other major technological choices will be finalised within the next 12 months."
-------

Cela donne déjà une notion de la dimension du programme & de ses ambitions ! Et cela nous permet de préciser que le nom Falcon est le nom donné au Mystère dans le marché international / mondial !

(Message édité par sevrien le 15/06/2007 16h14)
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lequebecois
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# 15 juin 2007 16:12
sevrien a écrit :
lequebecois a écrit :doublon
Oui, mais c'est l'article de FI (Flight Global, en fait), et qui donne des infomations en plus.

Amoins que jen'aie pas capté les même liens ailleurs. .
j'ai mis ce message parce que le message précédant ne s'affichait pas. Il y a parfois un bug dans le forum qui fait que le premier message d'une nouvelle page ne s'affiche pas.

_________________
Le bonheur est une pause entre deux emmerdes !

Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare
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sevrien
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# 15 juin 2007 16:13
lequebecois a écrit :
sevrien a écrit :
lequebecois a écrit :doublon
Oui, mais c'est l'article de FI (Flight Global, en fait), et qui donne des infomations en plus.

Amoins que jen'aie pas capté les même liens ailleurs. .
j'ai mis ce message parce que le message précédant ne s'affichait pas. Il y a parfois un bug dans le forum qui fait que le premier message d'une nouvelle page ne s'affiche pas.
Merci! C'est vrai ! Cela arrive
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sevrien
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# 18 juin 2007 11:16
Lien :
http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40488

Flyglobespan selects Rolls-Royce Trent 1000 for long-haul expansion
18 June 2007

UK low-cost airline, Flyglobespan, has selected the Trent 1000 to power the two Boeing 787 Dreamliners it is leasing from International Lease Finance Corporation (ILFC). This is a first-time Trent order from the airline.

The Trent 1000s will be covered by a long-term TotalCare services agreement, worth $100 million, under which Rolls-Royce will manage engine support and maintenance on behalf of Flyglobespan for an agreed dollar rate per flying hour.

The Trent-powered 787s will be delivered from 2010 and will enable the airline to grow its long-haul route network.

RR commence à révéler les commandes, maintenant !
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sevrien
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# 18 juin 2007 11:18
Lien:
http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40486

Rolls-Royce wins $180 million share of Hainan Airlines order
18 June 2007

Rolls-Royce has won business worth $180 million as its share of an order for V2500 engines from China’s Hainan Airlines.

The engines, for a fleet of 20 Airbus A319s, will be maintained by a V2500Select services agreement. Deliveries begin in 2008.

The V2500 is produced by the International Aero Engines consortium (IAE) in which Rolls-Royce is a senior shareholder. V2500s are in service with over 1,300 A320 series and MD-90 aircraft.

Vu. Airbus & RR / IAE avancent ensemble en Chine.
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elmer
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# 18 juin 2007 11:29
Et ça continue pour Rolls Royce : c'est fait pour le contrat Qatar Airways.

http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40489

Rolls-Royce secures $5.6bn record order with Qatar Airways selection of the Trent XWB
18 June 2007

Rolls-Royce today announced the largest-ever firm engine order for its civil aerospace business in an order with Qatar Airways worth $5.6 billion at list prices, which includes a TotalCare long term services agreement. The order, announced at the Paris Air Show, is for Trent XWB engines to power Qatar’s new fleet of 80 Airbus A350 XWB twinjets, with deliveries beginning in 2013.
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sevrien
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# 18 juin 2007 11:32
Lien :
http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40485

Rolls-Royce Trent 700 To power additional A330s for ILFC
18 June 2007

Rolls-Royce today announced that International Lease Finance Corporation (ILFC) has selected the Trent 700 to power up to five additional Airbus A330s it is adding to its fleet. The deal is worth around $180 million to Rolls-Royce at list prices.

This selection takes the total number of Trent-powered A330s owned by ILFC to 46 firm aircraft, and means that Rolls-Royce will now power more than 50 per cent of ILFC’s total A330 fleet. The first of the new aircraft is scheduled for delivery in 2009.
-------

ILFC se révéille ! SUH (écoutant de John PLUEGER), confirme un choix qui lui permettre se placer ses A330 ! plus de 50% de la flotte ILFC en RR ! On ne peut pas avoir 2 poids et 2 mesures !

Les faits parlent ! Indépendamment des incidents sur GE CF6, ....
-- (tout le monde compâtit, dès que GE se montre humble, et c'est bien normal, ... car c'est l'intérêt de tous, et ces incidents peuvent arriver à tous les motoristes / avionneurs ; ce que les gens ne supportnet pas , ce sont l'aspect '2 poids / 2 mesures', l'arrogance les comportment avérés inacceptables, dans ce cas précis, de la FAA ! ) --
-- tout le monde connaît les histoires de Denver, et des aéroports "hot & high", et le résultat ridicule de l'appel d'offres chez China Airlines, Taiwan !
-----------

Le solde de moins que 50%, ... est partagé entre P&W & GE.
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elmer
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# 18 juin 2007 11:32
Rolls Royce et ILFC pour 5 A330 :

http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40485

Rolls-Royce Trent 700 To power additional A330s for ILFC
18 June 2007

Rolls-Royce today announced that International Lease Finance Corporation (ILFC) has selected the Trent 700 to power up to five additional Airbus A330s it is adding to its fleet. The deal is worth around $180 million to Rolls-Royce at list prices.

This selection takes the total number of Trent-powered A330s owned by ILFC to 46 firm aircraft, and means that Rolls-Royce will now power more than 50 per cent of ILFC’s total A330 fleet. The first of the new aircraft is scheduled for delivery in 2009.
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sevrien
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10 923 messages postés

# 18 juin 2007 11:55
Lien :
http://www.air-cosmos.com/site/afp.php? ... 8dq59y.xml

Rolls-Royce: contrat de 5,6 mds USD pour motoriser les A350 du Qatar

LE BOURGET (France), 18 juin 2007 (AFP)

Le groupe britannique Rolls-Royce a annoncé un contrat de 5,6 milliards de dollars pour équiper en moteurs Trent les avions Airbus A350 XWB commandés par la compagnie aérienne Qatar Airways, lundi au Salon aéronautique du Bourget.
© 2007 AFP

Pour ceux qui doutent :

-- RR ne permet jamais qu'il soit publié une commande ferme le concernant, sans que ce soit le cas, et que Groupe RR ait validé l'information préalablement !

(Message édité par sevrien le 18/06/2007 11h57)
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sevrien
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# 18 juin 2007 12:04
Lien :
http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40489


Rolls-Royce secures $5.6bn record order with Qatar Airways selection of the Trent XWB
18 June 2007

Rolls-Royce today announced the largest-ever firm engine order for its civil aerospace business in an order with Qatar Airways worth $5.6 billion at list prices, which includes a TotalCare long term services agreement. The order, announced at the Paris Air Show, is for Trent XWB engines to power Qatar’s new fleet of 80 Airbus A350 XWB twinjets, with deliveries beginning in 2013.

The order includes all members of the A350 XWB family, consisting of 20 A350–800s, 40 A350–900s and 20 of the largest family variant, the A350–1000. A single version of the Trent XWB will be capable of powering all aircraft in the series.

Mr Akbar Al-Baker, Chief Executive Officer of Qatar Airways, said: “This commonality will give us a highly-efficient engine and airframe combination that will have a positive impact on cost of ownership. By developing this engine specifically for the A350 XWB, Rolls-Royce will deliver an optimised powerplant with not only the best economics, but also new generation environmental technologies.”

Sir John Rose, Chief Executive of Rolls-Royce, added: "This is an extremely significant order from one of the world’s most forward-looking airlines. Qatar Airways has developed a reputation as ambitious and fast-moving, and we are committed to helping it achieve its goals.”

Voilà ! Rien à ajouter !

Nous avons toujours dit que la conversion / confirmation (depuis LoI en Cde. Ferme, et surtout avec migration depuis A350 d'origine vers A350-XWB), ... serait une affaire pivotale dans le lancement de l'A350-XWB.

Ceci semble être le cas !

Réactions ?
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Beochien
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# 18 juin 2007 12:06
Bonjour !

RR share !

Fallait acheter a temps !!

http://ir.rolls-royce.com/rr/investors/pricenp/chart/

JPRS

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Beochien
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# 18 juin 2007 12:19
Bonjour

GE Share, moins significatif, cause conglomerat

http://fr.finance.yahoo.com/q/ta?s=GE&a ... f14&c=

JPRS

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sevrien
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# 18 juin 2007 12:26
Beochien a écrit :Bonjour

GE Share, moins significatif, cause conglomerat

http://fr.finance.yahoo.com/q/ta?s=GE&a ... f14&c=

JPRS
Que voulez-vous dire ?

Si vous parlez de l'affaire RR Trent 700 sur A330 chez ILFC, conglomérat, ceci ne joue pas ! GE & P&W, evec leurs moteurs respectifs, partagent moins de 50% des avions A330 d'ILFC (en nombre) entre eux, alors que RR a plus de 50% !

RR a mis en pièces GE & P&W !

(Message édité par sevrien le 18/06/2007 12h26)

(Message édité par sevrien le 07/06/2008 12h09)
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Beochien
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# 18 juin 2007 12:48
Bonjour !

Pour Sévrien quand il aura le temps !

SUJET : UN MOTEUR COMBIEN CA COUTE ... CHER !

Prix d'achat : On voit des prix catalogues dans les 30-35 M $ pour le 350, il doit y avoir des lots de PD et qq moteurs de rechange .. Il doit aussi y avoir de solides remises, pour lelancement et Qty !

18 M pour le moteur du 330 (Remise comprise pour ILFC ?? et sans spare parts je suppose ?)

Quel type de financement ??


Durée de vie : Combien d'heures, et ou de cycles, vit un moteur moderne ?? cela doit approcher de la durée de vie de l'avion maintenant ??

Contrats d'entretien : D'aprés ce que je vois, c'est pas donné, un sacré chiffre récurrent pour 10-15 ans

De Sévrien,
The Trent 1000s will be covered by a long-term TotalCare services agreement, worth $100 million, under which Rolls-Royce will manage engine support and maintenance on behalf of Flyglobespan for an agreed dollar rate per flying hour.

Pour 2 Avions Flyglobespan ou pour + ??? C'est +/- le prix du moteur neuf, pour son l'entretien pendant sa durée de vie je suppose ?? c'est surprenant ... mais c'est vrai qu'ils changent des pieces de temps en temps.

Conclusion .... C'est plus payant de faire des moteurs que des avions sad

JPRS

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JPRS
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