Boeing 787 (2)

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gerfaut
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# 1 octobre 2008 02:41
Hé oui, il va falloir que le programme d' essai en vol commence si on veut le premier vol inaugural en aout prochain, d' après cet article les 2 derniers programmes d' essais ont duré 10 et 12 mois, donc ça devient serré .

http://www.aerocontact.com/actualite_ae ... 07354.html

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"Je prends tout doucement les hommes comme ils sont, j' accoutume mon âme à souffrir ce qu' ils font" (Le Misanthrope, Molière)
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sevrien
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# 1 octobre 2008 08:47
Voici la franchise qu'on attendait ! Merci, Randy TINSETH, successeur de Randy BASELER);

Lien :
http://www.atwonline.com/

Boeing warns it may not meet ANA's 787 schedule
Wednesday October 1, 2008
Boeing Commercial Airplanes VP-Marketing Randy Tinseth told reporters in Tokyo that "frankly we do not know when the [machinists] strike will end" and that the manufacturer will have to "reassess our production, deliveries and program schedule for the 787 at that time."

Volià la phrase qui compte ! Le reste, sur les délais de livraison vers ANA, .... est de la littérature, .... de la musique pour les oseaux ! Et, des oiseaux, ... il y en a ! wink

(Message édité par sevrien le 08/10/2008 23h05)
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pesawat
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# 4 octobre 2008 13:35
Ils doivent trouver des problèmes a chaque étape de l'avancement du bel oiseau.
Pas étonnant qu'ils ne veulent plus dire la date de livraison du first,ils n'en savent rien,c'est bien , ils assument et restent modestes maintenant.
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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 6 octobre 2008 13:32
Innovation autour du B767-300ER ! B767-300ER = B787 !

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ation.html

DATE:06/10/08. SOURCE: Flight International
767 deal structures studied for Boeing's ANA/JAL 787 compensation deals
By Max Kingsley-Jones

Boeing has concluded innovative compensation deals with All Nippon Airways and Japan Airlines to supply new 767-300ERs as bridging capacity for their delayed 787 deliveries, but the structure of the acquisitions is yet to be finalised.

Oh, oui !

Last month, the two airlines each announced deals with Boeing for nine 767-300ERs, for delivery from 2010. Both carriers should have taken their first 787s this year, but the programme's ongoing production delays have pushed deliveries of the new twinjet back until the second half of next year at the earliest.

Oui ! Au plus tôt !

According to industry sources, the 767s are being provided to the Japanese 787 launch customers as a compensation/bridging settlement. The airframer has confirmed the ANA deal but not the JAL order, although it has recently added nine 767s to its backlog against an undisclosed customer - which is believed to be JAL.

Boeing devient prestidigitateur !
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It is understood that various acquisition scenarios are being examined for the 767s and that the price/lease rentals are likely to be subject to significant discounts.

Vraiment ? Pas la peine de prendre les lecteurs pour des idiots !
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Sources say that there is no immediate rush to decide on the method, particularly given the current uncertainty over the 787's schedule.

Cela est sûr ! Pas besoin de se presser !
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JAL has not yet decided whether it will lease or purchase the 767s, and says it expects to finalise this around the time of delivery. ANA says that "for the present moment, we decided buying is the best thing going ahead, but if necessary we will make a different decision [and lease] if we need to".

La flexibilité ! Garder toutes les options ouvertes ! Surtout les échappatoires !

According to industry sources, initial aircraft are likely to be delivered on operating lease and involve the airframer's finance arm Boeing Capital with terms in the six-to-eight-year region.

Vu ! Nous avons lu les discours de Jim McNERNEY, CEO !
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However, Boeing Capital's managing director capital finance Kostya Zolutusky says that the division "at this stage neither has, nor sees, any commitment to finance 767s". He declines to comment on the "terms of sales" to customers affected by the 787 delay.

OK ! Mais personne n'est dupe ! Il est presque normal qu'il dise cela !
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The deals give a boost to the 767 orderbook, in the wake of the failed KC-767 bid in round one of the US tanker competition.

C'est le but visé ! B787 = B767 ?
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The current backlog is 46 aircraft (33 freighters and 12 passenger models - including nine of the 18 new orders) and this year's output, before the current Boeing machinists' strike, has averaged one aircraft a month. Earlier this year, the airframer indicated that a rate increase was being examined, presumably in anticipation of the ANA and JAL deals.

La technologie des années 1980 à la rescousse de celle des années 2010-2030 ! wink


(Message édité par sevrien le 06/10/2008 13h55)
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pascal83
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4 039 messages postés

# 6 octobre 2008 14:36
Quand l'avion est gratuit tout est possible. grin grin
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sevrien
Anonyme

Inscrit le 08/08/2006
10 923 messages postés

# 8 octobre 2008 21:49
Pardonnez -moi ces quelques grossièretés, svp ! Il n'y a qu'elles qui puissent décrire l'imminence d'un petit (ou gros) problème pour Boeing et ses B787 ! Oh, Oh !

Le petit fils, à 15 mois (précoce) disait, à bon escient (et, comme les Italiens ou Français, en parlant avec les mains) "Oh, oh ... Shit", quand il avait fait la bêtise qu'il ne fallait pas ! Voyez-vous, ... il éntendait, et écoutait ses parents ! Maintenant, il dit "Oh, oh ! Dear me !" Le parents ont pris des leçons d'élocution, ... et d'orthophonie !


Eh bien, on va entendre, & voir, "Oh, oh ! The shit has hit the fan" ! / "La merde s'est mise dans le ventilateur" !

Chez Boeing, ... l'usine va être "refaite" ! Voici l'exigence de Northwest (très copain avec Airbus / John LEAHY).
Les Dragées FUCA, à la Coluche, ne vont même pas être "in the frame", pour la première ou la deuxième couche ! Pas besoin de traduire,.... non ?
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Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -spec.html

DATE:08/10/08. SOURCE:Air Transport Intelligence
Northwest to Boeing: Deliver the 787 within spec
By Mary Kirby

SkyTeam member Northwest Airlines has sent a clear message to Boeing - deliver to the carrier 787s with the range and technical specifications that have been promised by the airframer.
Avant 5 à 6 ans,.... c'est impossible ! Boeing ne pourra pas livrer à Northwest (client de lancement ! ) "according to spec" ! Il en sera de même pour un paquet d'autres clients ! N'est-ce pas, dupont, petit cancre de la classe, dans vote robe de chambre bien trop grande ? Petit conteur de bobards ! Les 2 années seront bien dépassées ! Et combien de clients dans ce même bateau ?

B787, .. en retard, avec plus de 6 tonnes de surpoids, et une distance franchissable "tronqué" de bien plus de NM 1,000 / 1,500 (à vos calculettes, les rois des "kilomettes" ) !

Il ne s'agit pas de compensations ou de pénalités ! Il s'agit de la préparation des annulations, et du départ vers Airbus, pour des A330-200 HGW, et, ensuite, des A350-XWB ! Et puisque Northwest, qui avait commené à discuter avec GE pour le GEnx, ... pour, ensuite "lourder" GE, et chosir le RR Trent 1000, ... coté moteur, ... il n'y a pas et n'y aura pas de problème, .... parce que Northwest et RR s'entendront parfaitement !

Entre AméricaIns,, la bataille peut faire rage !


The North American launch operator for the 787, Northwest was originally slated to begin taking deliveries of the twinjets in August of this year, but delays in the development programme have pushed first delivery to Northwest to the last quarter of 2009. The US major has 18 787s on firm order.
Cela pourrait se tranformer en 5 x A330-200HGW & 12 x A350-XWB !

When first delivery occurs, Northwest will be looking for those aircraft to meet specifications, Northwest VP international marketing and sales Fred Deschamps said this week at the Boyd aviation forecast summit in Aspen. "We need the full range and the full efficiency."
Deschamps said he believes 787 launch operator All Nippon Airways has more leeway to accept its initial 787 deliveries outside of the original specifications. He did not expound on this comment.
Possible !

Boeing's publicly listed performance data for the 787-8 shows a range spread of 7,650nm (14,200km) to 8,200nm. However in announcing last month that Airbus will make a higher-gross weight version of the A330-200 available in hopes of capturing new market share caused by 787 delays, Airbus investor marketing director Derek Davies claimed the range for the 787-8 would be limited to 6,720nm.
Quelle catastrophe ! Le surpoids, par rapport au poids contractuel d'origine sera, toutes propotrions gardées, bien plus important pour le B787-8 que pour le -9 !

He said that Airbus has updated its analysis of the 787's performance specifications based on market intelligence and that it expects the first 20 787s to have a 2% higher fuel burn and "tonnes" of extra operating empty weight added to the baseline specification.
Il a raison !

Asked whether initial 787 deliveries will meet Boeing's specifications, a Boeing spokesman today said: "For our customers, the ability to fly their missions is paramount and we're committed to making those airplanes meet those missions. We can't comment further on discussions that we may or may not be having with our customers."
Le problème est, "sous quel délai" ? "Avec combien de retard" !

Boeing will have more specific airplane performance data following flight testing, which is scheduled to occur during first quarter 2009. The Boeing spokesman adds: "We continue to focus on making our airplanes as efficient for our customers as they can be."
Oui ! "As they can be " ! Mais non pas : "As per contract ! As per specification" !

Meanwhile, there is growing concern among 787 launch customers that their much-delayed deliveries will again be rescheduled in light of the ongoing strike at Boeing's manufacturing plants in Seattle.
"And time is money ! "

The current schedule calls for first delivery of the 787 in the third quarter of 2009, said Boeing Commercial Airplanes director of business strategy - marketing Richard Wynne, who was also in attendance at the Boyd conference.

Wynne did not indicate if this target is in jeopardy, but he did reference the current industrial action. "Did you hear that we're having a strike at Boeing," he said, noting that "clearly there is a communication issue between ourselves and the union".
Oui ! Mais ceci n'est pas le problème créé par les clients, .... ; c'est le problème subi par les clients !

Northwest, meanwhile, which is merging with Delta Air Lines, sees the 787 as a cornerstone to its long-haul strategy. The carrier had planned to use its first 787 to support the March 2009 launch of daily nonstop service from Detroit to Shanghai, but earlier this year also hinted at 787 flights to India and possibly Vietnam.

Boeing 747-400s (!! ) will initially be deployed on the Detroit-Shanghai route instead. Northwest will also "use the opportunity of the [Delta] merger to reallocate the fleet types we have" to provide interim lift until the 787s are delivered, said Deschamps. He noted that the 777 and the 767 - types operated by Delta - are attractive aircraft.
Situation complèxe !

Nonetheless, the merged Northwest/Delta is counting on delivery of 787s within-spec. "I don't think now we see a substitution for the 787 [with respect to] the range and efficiency. Right now, that aircraft remains the only aircraft for what we want to do," said Deschamps.
"Right now " ! Mais demain ? Et cet article va être lu par beaucoup de clients embarrassés !

(Message édité par sevrien le 12/10/2008 20h15)
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Beochien
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9 170 messages postés

# 8 octobre 2008 23:00
Bonsoir !

Une alerte plus que sérieuse pour Boeing !
Des conséquences imprévisibles !
Annulations possibles de NWest, et PB de crédits à la clef, peut être aussi ! ??
Ou sévére chantage aux indemnités ??

Et un bon coup de pied dans les C.... de la part d'Airbus (Pour Boeing) au passage !

Pour nos analystes !! grin du grain à moudre !

--------- L'article F-Global -------------

J'ajoute le lien! oublié !

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -spec.html

SkyTeam member Northwest Airlines has sent a clear message to Boeing - deliver to the carrier 787s with the range and technical specifications that have been promised by the airframer.

The North American launch operator for the 787, Northwest was originally slated to begin taking deliveries of the twinjets in August of this year, but delays in the development programme have pushed first delivery to Northwest to the last quarter of 2009. The US major has 18 787s on firm order.

When first delivery occurs, Northwest will be looking for those aircraft to meet specifications, Northwest VP international marketing and sales Fred Deschamps said this week at the Boyd aviation forecast summit in Aspen. "We need the full range and the full efficiency."

Deschamps said he believes 787 launch operator All Nippon Airways has more leeway to accept its initial 787 deliveries outside of the original specifications. He did not expound on this comment.

Boeing's publicly listed performance data for the 787-8 shows a range spread of 7,650nm (14,200km) to 8,200nm. However in announcing last month that Airbus will make a higher-gross weight version of the A330-200 available in hopes of capturing new market share caused by 787 delays, Airbus investor marketing director Derek Davies claimed the range for the 787-8 would be limited to 6,720nm.

He said that Airbus has updated its analysis of the 787's performance specifications based on market intelligence and that it expects the first 20 787s to have a 2% higher fuel burn and "tonnes" of extra operating empty weight added to the baseline specification.

JPRS
Paris



(Message édité par Beochien le 08/10/2008 23h27)

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JPRS
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lequebecois
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Avatar de lequebecois

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8 926 messages postés

# 9 octobre 2008 02:28
Dans une entrevue téléphonique commentant les propos de NWA, un porte-parole de Boeing a affirmé que l'objectif du premier vol serait maintenant pendant le premier trimestre 2009.

Et la grève n'est pas terminé ! sad

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... sting.html



(Message édité par lequebecois le 09/10/2008 02h47)

_________________
Le bonheur est une pause entre deux emmerdes !

Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare
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sevrien
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# 9 octobre 2008 02:41
Merci pour ceci, lequebecois !

Information importante !
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etops
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Inscrit le 28/04/2008
525 messages postés

# 9 octobre 2008 05:59
lequebecois a écrit :Et la grève n'est pas terminé ! sad

(Message édité par lequebecois le 09/10/2008 02h47)
pardon si déjà publié, mais article intéressant sur les éléments du conflit social .

http://seattletimes.nwsource.com/html/b ... ing29.html
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vrausch
Anonyme

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787 messages postés

# 9 octobre 2008 09:00
Correction: Boeing still eyeing 4Q for 787 first flight

(Corrects and clarifies earlier report that 787 flight testing has been delayed until the first quarter of 2009)

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... light.html

Histoire de calmer les marchés ??? sad
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sevrien
Anonyme

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10 923 messages postés

# 9 octobre 2008 09:12
ETOPS a écrit :
lequebecois a écrit :Et la grève n'est pas terminé ! sad

(Message édité par lequebecois le 09/10/2008 02h47)
pardon si déjà publié, mais article intéressant sur les éléments du conflit social .

http://seattletimes.nwsource.com/html/b ... ing29.html
Bonjour, ETOPS ! Pas grave !

En fait, cet article est couvert dans le lot de liens presentés dans le post ci-dessus (page 15) :
-- du 29/09/2008 à 10h19.

Lien :
http://seattletimes.nwsource.com/html/boeingaerospace/

Texte :
sevrien a écrit :Rien de bon à annoncer !

Lien :
http://seattletimes.nwsource.com/html/boeingaerospace/

Simmering Boeing strike scorching both sides
Three weeks into the Machinists strike at Boeing, the company and union appear determined not to blink. The strike is shaping up to be long and damaging. A one-month stoppage could cost Boeing around $1.3 billion in profits that won't be recouped for years.

Oui ! C'est la rentabilité qui sera frappée ! Et le Cash-Flow ! Dur, dur, ... dans la perspective pour Boeing d'avoir à financer les achats des clients de ces avions !
Bien sûr, le problème qu'est le "outsourcing" est connu et compris de longue date ! En lui-même, reconnaître ceci, ou le fait qu'il y ait forte reconnaissance du problème / de la question, d'un côté, et refus de reconnaître de l'autre, .... est un "no-brainer" !

Pour ceux qui ne comprennent pas le terme "no-brainer", ... à vos dictionnaires ! wink

(Message édité par sevrien le 09/10/2008 10h12)
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sevrien
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Inscrit le 08/08/2006
10 923 messages postés

# 9 octobre 2008 13:47
(i) Une des qualités de Flight International : les journalistes obligent les "interviewees" à reconnaître leurs propos !

Le journalistes disent :
-- "Well, ... you said it, indeed !" / "Eh bien, ... vous l'avez bien dit ! "
-- "This interview is on , not off, the record!" / "Cette interview est "on", ... "non pas 'off' !"
-- "Listen to your words ! "/ "Ecoutez vos propos" !
--------------

(ii) On comprend bien pourquoi GE n'aime pas accorder des interviews à Flight International ! Car Flight International (a) dit 'qui a dit quoi', (b) fait comprendre que c'est " the interviewee" & non pas "the interviewer" qui l'a dit et, (cà le cas échéant, explique ou fait expliquer comment et pourquoi une clarifiaction est devenue nécessaire.
------------

(iii) Voici comment la personne de Boeing a été obligée de rectifier (essentiellement en disant, "Quand j'ai dit ça, ... ce n'est pas ce que je voulais dire ; voici ce que je voulais dire ... "!) ! Et cela confirme que le journaliste n'a pas faussé les dires,... mais, sans avoir insisté sur les précisions qu'il fallait obtenire, .. a bien "rapporté " ce qui avait dit , dans le contexte ! Evidemment, maintenant, Boeing veut clarifier ! OK ! Soit !
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Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... oeing.html

DATE:09/10/08. SOURCE:Air Transport Intelligence
2008 first flight for 787 Dreamliner still the target says Boeing
By Mary Kirby

Boeing is maintaining that the 787's maiden flight will occur during the fourth quarter of this year.

A Boeing spokesman stated the airframer will have "more specific airplane performance data following flight testing. That's scheduled to happen first quarter 2009."

On voit bien le relatif manque de clarté dans les propos de Boeing !
---------------------
However the spokesman went on to clarify that Boeing are still aiming for a 2008 first flight: "When I was referring to flight testing in the first quarter, I was referring to performance flight testing. We are still planning first flight for the fourth quarter."

Ok ! Clarifié, ... maintenant ! wink

(Message édité par sevrien le 09/10/2008 17h04)
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pesawat
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Avatar de pesawat

Inscrit le 06/01/2007
1 195 messages postés

# 9 octobre 2008 18:49
Salut a tous,
C'est bien ce que je pense depuis longtemps, meme si je le trouve assez beau et bien élançé mais il ne volera peut etre qu'une fois car les ingénieurs ne sont pas assez sur de leurs coups... d'essai tout carbone!
Comme disait lequebecois il ne sera peut etre jamais certifié et ils vont refondre entièrement le projet et sortir un nouvel avion.
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sevrien
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10 923 messages postés

# 9 octobre 2008 19:08
pesawat a écrit :Comme disait lequebecois il ne sera peut etre jamais certifié et ils vont refondre entièrement le projet et sortir un nouvel avion.
Ne pas oublier vonrichthoffen !

Sans vouloir dénigrer lequebecois, ...ni lui enlever ce qui lui est dû, .. il me semble que c'est bien vonrichthoffen qui a jeté ce pavé-là (de risque de non-certification) dans la mare ! smile

(Message édité par sevrien le 09/10/2008 19h39)
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