Choix de moteurs et exclusivités
Auteur | Message | |
sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 2 octobre 2008 00:09 | |
Bonsoir, chers tous ! Voici, à mon avis, l'affaire avec laquelle le correspondant sur crash -aerien a fait confusion ! Lien : http://forums.ifdg.net/index.php?showtopic=1197 NTSB investigating first uncontained engine failure of GE CF34-3B1 on Mesa Airlines CRJ200LR By John Croft The US National Transportation Safety Board (NTSB) is investigating an uncontained engine failure, the first of its kind, on a GE CF34-3B1-powered Bombardier CRJ200LR. The incident occurred at 17:30 Thursday evening when Mesa Airlines Air Shuttle 2985 from Denver, Colorado to Phoenix, Arizona shed a fan blade and the forward cowling from its left engine in cruise flight around 50nm (100km) out of Denver international airport, causing the crew to declare an emergency and return to Denver. Mesa Brian Gillman says no evacuation was necessary and the US Federal Aviation Administration reported that there were no injuries among the three crew and 50 passengers. Engine manufacturer GE has sent three representatives to support the NTSB in its investigation, says a spokesman, who added that there are more than 2,000 of the extremely reliable engines in service since 1992. Cette déclaration fut faite avant la découverte de l'affaire des 13,000 à 14,000 "defective turbine blades" , que nous avons signalée par ailleurs ! ------------------------- ......... Autre lien (même article) : http://www.flightglobal.com/articles/20 ... lines.html Prudence ! Attention à la désinformation ! Il faut rester vigilant ! (Message édité par sevrien le 02/10/2008 02h32) |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 2 octobre 2008 13:30 | |
bonjour Si qq'un à vraiment compris ce qu'ils font ceux là ??? Pour les Airbus A320 et B 737 ?? en 2016 ?? Un prog de dévlpt Liegeois russe, sur des compresseurs ! http://www.skynet.be/actu-sports/actu/v ... ?id=410617 _________________ JPRS |
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poncho
Inscrit le 10/04/2008 |
# 2 octobre 2008 14:17 | |
Dedans il y a le mot clé CFMI Drôle d'engin... |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 2 octobre 2008 16:06 | |
Bien vu Poncho, c'est le groupe Safran ! http://www.techspace-aero.be/fr/Bienvenue/Assets.html On dirait un 1er étage de compression Radial juste derrière le fan ?? Un système hybride probablement ... Axial-Radial pour compenser la faible vitesse de l'arbre du fan ! Les acrobaties nécessaires pour échapper au 3 spool dans les hautes dilutions ! Que font les Russes là dedans ... avec des crédits Européens ?? Peut être des suites aux accords pour le Sam de Safran ! Trouvé cela aussi chez Techspace ! http://www.techspace-aero.be/fr/Actuali ... vital.html JPRS Paris (Message édité par Beochien le 02/10/2008 16h11) _________________ JPRS |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 2 octobre 2008 16:26 | |
Il pourrait manquer qq CFM56, vers 2010 ! Pour la vague des Overhaul des modèles 5B-7 reconnaît GE, les MRO concernés se posent des questions ! 6-7 % seulement de disponibilité, alors que 8-9 % sont la norme ! Bon un appel aux compagnies pour acheter qq moteurs !! ![]() http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ility.html The -5B and -7 variants of the ubiquitous CFM56 power Airbus A320 family and Boeing 737 Next Generation aircraft, respectively. Gentile acknowledged the spare engine shortage during a panel discussion on the "bow wave" of CFM56-5B/-7 shop visits expected as the heavily ordered models reach maturity. His views were echoed by fellow panellist Denis Vercherin, chief executive of Snecma Services, who estimated the spare engine ratio at 6-7%, below the recommended level of 8-9%. However, the spare engine ratio on new engines had risen to 10% from a low of 4%, he added. Overhaul turnaround times average around 60 days, says MTU Maintenance senior vice-president marketing and sales Leo Koppers, who was also on the panel. Were a spare engine ratio of 6-7% to persist, turnaround time would need to reduce to around 30 days, he says. Such a reduction was not achievable in the short term. Koppers is alarmed that some CFM56-5B/-7 operators had no spare engines, and observes that the level of spare parts availability is "relatively low". However, shop capacity constraints are not likely to be an issue, in the panellists' shared view. In fact, Koppers expects the fast pace of shop development worldwide to result in "huge overcapacity" come 2010. His advice to airlines is to "wait until 2010" to negotiate service contracts, as better deals would be available. Tiens tiens ! Trés bonne info !! JPRS Paris (Message édité par Beochien le 02/10/2008 16h27) _________________ JPRS |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 2 octobre 2008 16:40 | |
CFMI : GE / Safran -SNECMA & CFM-56 ! Problème de manque de moteurs de rechange ! GE peut tourner sa prose ou sa langue dans sa bouche, comme il veut : il a une convergence malheureuse de ; -- trop de visites simultaanées, -- trop de coïncidences d'échances sous les accords d'entretien contractuel, ... et... bien entendu,... -- trop de pépins inattendus à traiter en même temps ! Les effets pervers des 'leadership' sur des marchés, et 'exclusivités concoctées pour assurer ces positions de leadership ! Lien : http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ility.html DATE:02/10/08. SOURCE:Flight International GE voices concerns on CFM56 spare engine availibility By Niall O'Keeffe The spare engine ratio on the CFM International CFM56-5B and -7 engine is "below where it needs to be", GE Aviation's vice-president services Tom Gentile told the MRO Europe conference in Madrid last month. The -5B and -7 variants of the ubiquitous CFM56 power Airbus A320 family and Boeing 737 Next Generation aircraft, respectively. "What goes around comes around" ! Le retour de manivelle d'avoir voulu fausser les comportements et flux normaux du marché, en concoctant des positions d'eclusivité ou de quasi exclusivité ! Cela doit chauffer, aussi, dans les marchés des CF-6 et GE90 ! -------------------- Gentile acknowledged the spare engine shortage during a panel discussion on the "bow wave" of CFM56-5B/-7 shop visits expected as the heavily ordered models reach maturity. Oui! "Reach maturity" & commencent à tomber en panne ! ------------------- His views were echoed by fellow panellist Denis Vercherin, chief executive of Snecma Services, who estimated the spare engine ratio at 6-7%, below the recommended level of 8-9%. Oui § GE & SNECMA ! Même "combine", ... mêmes problèmes ! -------------------------- However, the spare engine ratio on new engines had risen to 10% from a low of 4%, he added. Overhaul turnaround times average around 60 days, says MTU Maintenance senior vice-president marketing and sales Leo Koppers, who was also on the panel. Were a spare engine ratio of 6-7% to persist, turnaround time would need to reduce to around 30 days, he says. Such a reduction was not achievable in the short term. Et, dans une telle hypothèse, ... quel serait le 'risque qualité' ? Surtout avec des syndicats pas vraiment désireux de coopérer dans l'efficacité et la productivité accrues en ce momlent ? Sauf, bien sûr, si nous avons raté quielque chose ! ----------------------------- Koppers is alarmed that some CFM56-5B/-7 operators had no spare engines, and observes that the level of spare parts availability is "relatively low". Effet pervers ! 'Quid' du maintien de la qualité ! --------------------- However, shop capacity constraints are not likely to be an issue, in the panellists' shared view. In fact, Koppers expects the fast pace of shop development worldwide to result in "huge overcapacity" come 2010. His advice to airlines is to "wait until 2010" to negotiate service contracts, as better deals would be available. Ah bon ? Et pourquoi ne pas renégocier, maintenant ? (Message édité par sevrien le 03/10/2008 10h24) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 3 octobre 2008 09:42 | |
Air & Cosmos communique bien pour RR ! Voici le Communiqué de Presse de RR. Lien : http://www.businesswire.com/portal/site ... ewsLang=en Rolls-Royce Trent Enters Latin America BOGOTA, Colombia--(BUSINESS WIRE)--The first Trent 700-powered Airbus A330 entered into Aviancas fleet today, marking the entry of the first new Rolls-Royce Trent in Latin America. Aviancas newest fleet will consist of ten Rolls-Royce Trent 700-powered A330s,...... ....All the engines are supported by Rolls-Royce under a 10-year TotalCare service agreement. Du bon business ! ------------------------------ Rolls-Royce joined Avianca, along with Airbus, at a ceremony marking the inaugural event today at the airlines headquarters in Bogotá, Colombia, following the handover delivery held earlier this week in Toulouse, France. Fabio Villegas, President of Avianca, stated: "For Avianca, it is very important that its Airbus A330 fleet is equipped with Rolls-Royce Trent 772B engines. These engines have cutting-edge technology with optimal performance in high and warm altitudes like Bogota's Eldorado airport, lower fuel consumption and reduced CO2 emissions, complying with the standards set by the International Civil Aviation Organization. Et pas besoin d'option "thrust bump" ! ------------------------ Also speaking at the ceremony, Peter Turner, Vice President of Customer Business at Rolls-Royce, said: The arrival of the first new Trent in Latin America further demonstrates the Trent 700 is the clear engine choice on the A330 for fast-growing aviation markets. Today is a significant milestone for Avianca and Rolls-Royce and we look forward to building on our strong relationships we have in place today, well into the future. Voir les détails ci-après ! Impressionnante,.... la présence de RR en Amérique Latine ! --------------- The aircraft will operate out of Bogotá and provide services to the Americas and Europe. The Rolls-Royce Trent 700 is the ideal powerplant for these medium and long-haul routes operating out of high altitude and high temperature airports. La plupart des clients ont compris ! 52.45% du marché de l'A330 ! GE & P&W partagent le reste (47.55%). Pas de trucage du marché, via un quelconque deal d'exclusivité ! ------------------------- Using the latest technology, the Trent 700 is the quietest of any engine available on the A330 and optimized for greater fuel efficiency and payload performance making it the perfect choice for Avianca as it advances its fleet capabilities. With TotalCare, engines are managed and maintained by the original equipment manufacturer, allowing Avianca to focus on what is most important its customers. Il y a des gars du Marketing qui l'oublient ! ![]() ---------------------- The Trent 700 is the market leader on the A330 with a 52 percent share of firm orders. The engine is the most powerful available for the A330, and offers the lowest cumulative emissions and the greatest margin to Chapter 4 noise rules, thanks to the incorporation of latest technologies. Combinaison importante aujourd'hui ! -------------------------------------------------------- Notes to Editors: 1. Avianca, the first airline to be founded in the Americas, together with Brazil's Ocean Air and Ecuador's Vip S.A. airlines, is part of the Synergy Aerospace Group. Including more than 6,000 direct collaborators and a fleet of 52 short, medium and long haul routes, today Avianca operates directly to 21 destinations in Colombia and 21 destinations in America and Europe. From its Bogotá hub, it offers an average of 310 flights per day between different destinations in Colombia and abroad. Travellers have more than 6,000 possibilities for connections among directly operated destinations, or through code-share agreements with other world-class airlines. Besides its air transportation services for passengers, Avianca offers a whole portfolio of tourist services, mail, cargo, courier and aeronautical assistance through its Business Units - Avianca Tours, Deprisa and Avianca Services. Today, Avianca has code-share agreements with Iberia, Delta Air Lines, Mexicana de Aviación and Grupo Taca. For more information, enter: wwwavianca.com. 2. Avianca operates Rolls-Royce powered Boeing 757 and Fokker-100 aircraft and has selected the Trent 1000 to power its future fleet of 10 firm plus 10 option Boeing 787 aircraft. Aviancas parent company, Synergy Group, has also chosen 10 firm and 10 option A350XWB aircraft, powered by the Trent XWB. Oui ! Comme SIA ! Et on verra que cela sera, peut-être le cas avec BA & Qantas ! Les B787 ne couvrent pas tous les besoins ! 3. Rolls-Royce is present throughout Latin America, where the Rolls-Royce Brazil aftermarket centre at São Paulo in Brazil has served the region since it was established more than 50 years ago. 4. Rolls-Royce has supplied more than 2,000 AE 3007 engines to Embraer for the ERJ 145 series of regional aircraft and Embraer also built the Rolls-Royce powered AMX aircraft for the Brazilian air force. 5. In the energy sector, particularly oil and gas, Rolls-Royce is a major supplier to Petrobras. 6. Rolls-Royce is continually improving the environmental impact of its products. Each year Rolls-Royce, in collaboration with its partners, invests around £800 million on research and development, two thirds of which has the objective of reducing the environmental impact of its products. This technology investment is primarily aimed at reducing noise and emissions. 7. TotalCare, tailored for individual operators, offers a range of services from Rolls-Royce covering all aspects of asset management in support of its Civil Aerospace products. Building on the companys knowledge, experience and infrastructure, these services include elements such as predictive maintenance, logistics management, and global repair and overhaul offerings. TotalCare can remove uncertainties from engine management and improve operational reliability for operators through a mutually aligned business relationship. Utile de rappeler ces éléments, même s'ils font partie de la 'proagande-marketing ' de RR! Il y a de la substance reconnue derrière ! (Message édité par sevrien le 03/10/2008 10h25) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 3 octobre 2008 15:36 | |
Bonjour, chers tous. Comme promis, je reviens sur cette affaire. (i) J'ai réussi a contacter une personne chez RR qui connaît parfaitement ce dossier. Une des sources du Groupe RR les plus solides sur l'affaire. (ii) Il n'y a rien à changer dans mes posts déjà écrits ci-dessus. Mais voici quelques précisions qu'on m'a apportées. (iii)Dans les travaux usuels "post-acquisitiion", RR & Allison, devenu le RR-Allison actuel, avaient fait ensemble un suivi approfondi, avec examens rapprochés de chaque type de moteur en opération. Déjà, le sérieux de cette approche rassérénait & sécurisait les clients, et les salariés qui avaient été 'acquis', aussi. (iv) Découverte, réactivité / promptitude et 'pro-activité'. RR & Allison ont découvert le symptôme, et n'ont pas hésité à faire les déclarations d'usage. Ils avaient pu déterminer très rapidement la cause précise, et avaient déjà mis en route les solutions au niveau de la fabrication, pour (ensuite) conduire les tests, en évaluer les résultats, déterminer la validité de ladite solution, la faire valider / certifier, et l'intégrer aux moteurs incriminés (tous les moteurs du parc concerné étant identifiés individuellement). (v) Respect prompt des procédures déclaratives & administratives, et communication 'transparente'. Les détails en (iv) ci-dessus démontrent clairement ces aspects. RR -Allison avait présenté le dignostic complet, les risques, les solutions (d'abord en cours, et ensuite 'validés' techniquement). Le motoriste avait pu démontrer qu'aucun incident n'avait eu lieu (aucune rupture, aucun IFSD et, bien sûr, ... absolument aucun incident de "uncontained failure", ou événement s'en approchant). Toute suggestion / allégation de ce dernier point est de la pure fiction, .... -- véhiculée, hélas, sur certains Forums,... par une certaine faune,... -- qui préfère raconter immédiatement le 'faux sensationnel' sans vérifier (pour se rendre intéressante ? ),... -- plutôt que de rechercher d'abord les faits 'ennuyeux', susceptibles de présenter la vérité bien moins dramatique, et trop insipide pour le mauvias goût de ladite faune ! Le motoriste a pu, ausssi, présenter toutes les données statistiques disponibles, montrant qu'à l'exception des moteurs de l'avion examiné, le parc tout entier était bien à l'intérieur des limites, déjà prudentes, du nombre d'heures de vol et de cycles, pour écarter toute probabilité statistique d'incident (c'est une, sinon la méthode usuelle ; demander à AF et à GE, ... ils en savent quelque chose ! ). (vi) Solutions "opérationnelles" et de modification. Les interventions sont faites 'dans l'ordre' sur tout le parc, sans qu'il y ait eu le moindre besoin de raccourcir les cyles. Les moteurs incorporant la pièce d'origine 'incriminée' sont remplacés par des moteurs 'frais', qui incorporent les pièces rectifiées et validées pour la solution apportée (aucun incident ou défaut constaté sur ces nouvelles pièces dans des moteurs en service). Conclusions. Ainsi, la combinaison des "operating solutions" (inspections etc. ) et les remplacements lors des entretiens, permet d'écarter la cristallisation éventuelle d'un risque d'incident-moteur, du parc entier concerné par la pièce incriminée. Le travail sera bientôt terminé, sans le moinde dérangement dans les flottes et opérations des clients qui exploitent ces moteurs). J'espère que cela répond bien au souci exprimé, et balaye les âneries racontées ! De toutes façons, le scribouillard qui a alerté beochien,... -- aurait mieux fait de bien lire, de comprendre & de digérer d'abord le texte de l'AD ; ... car... -- cela lui aurait permis, peut-être, de comprendre (si tant est qu'il en ait les capacités), avant de taper sans réfléchir dans son clavier, qu'il ne pouvait absolument pas écrire l'ânerie de pure fiction qu'il a postée : -- "Il s'est produit ces dernières années aux USA plusieurs ''uncontained engine failure'' affectant les réacteurs Rolls Royce installés sur les avions régionaux Embraer 135 et 145 (nous avions publié des photos impressionnantes de nacelle déchiquetée) " Affabulations ! On n'a vraiment pas besoin de tels affabulateurs sur un quelconque Forum ! On devrait les laisser se vautrer dans les caniveaux, ou égouts, .. destination plus appropriée pour leurs fictions ! ![]() (Message édité par sevrien le 04/10/2008 23h11) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 4 octobre 2008 17:37 | |
Juste pour continuer le feuilleton : Lien : http://iaenews.com/index.php?dtype=detail&ID=259 IAE V2500 SELECTONE™ LAUNCHED INTO COMMERCIAL SERVICE WITH INDIGO 10/01/2008 IAE today celebrated its latest milestone on the V2500 SelectOne™ program when the new engine entered into commercial service with launch customer, IndiGo, after being delivered on time on September 23rd, 2008. EIS de l''IAE V2500 SelectOne ! A la date prévue, aussi ! --------------------- ........ IAE Executive Vice President – Customer Business, Ian Aitken, said: “Rather than being the end of the road, we view today’s entry into service with IndiGo as the start of a new journey. The airline has backed its engine order with our V2500Select® aftermarket service so we still maintain long-term responsibility for the engines.” Bruce Ashby, Chief Executive Officer of IndiGo added: “We’re obviously delighted to be the first airline to benefit from the additional advantages that V2500 SelectOne™ offers. We recognized the opportunity for additional savings this new, more fuel-efficient engine could offer us. We are very focused on minimizing operating costs to ensure that our fares remain competitive and we can retain our position as the largest low-fare airline in India.” IndiGo placed the single largest order for the V2500 in 2005 when it purchased engines for a fleet of 100 A320s, supported by a comprehensive V2500Select® aftermarket agreement. The value of the engine deal alone was $1.7 billion at list prices. Voila la confiance ! Moteurs IAE V2500 pour une flotte de 100 avions ! ------------------------- IAE is the clear market leader in India. More than 80 percent of the A320 fleet in service or on order with airlines in India are, or will be, powered by the V2500. Ultimately IAE engines will power more than 250 aircraft in this country. Impressionnant ! The V2500 SelectOne™ build standard delivers an additional one percent fuel burn advantage, along with a corresponding reduction in CO2 emissions. It will improve time-on-wing by up to 20 percent, and demonstrate compliance with the most stringent CAEP/6 NOx standards. Oui ! C'est l'image globale qu'il faut regarder ! Il n'y a pas que la consommation ! (Message édité par sevrien le 04/10/2008 17h55) |
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Curufinwe
Inscrit le 27/04/2006 |
# 4 octobre 2008 22:14 | |
voila l'avion! Premier A320-234 pour indiGo C'est la "quatrième" version du moteur d'IAE ... donc c'est un A320-234. et voici le prototype d'Airbus ayant servi aux tests au printemps dernier: Airbus A320-234 - Prototype _________________ David - Rédacteur en chef d'Aeroweb-fr.net Mes photos sur Pictaero "Never trust a small man. His brain's too near his arse," Sir Noel Coward. |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 4 octobre 2008 22:26 | |
Merci, curufinwe ! Oui ! C'est seulement le 'tiret 04', en comparaison avec les multiples 'tirets machinS' du CFM-56 ! Et, encore, IAE aurait pu faire des classifications qui fassent que le 04 ne soient que la version 03 ! Passons ! ![]() |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 5 octobre 2008 13:30 | |
Un post de juillet, bien documenté ! Reposté à sa place ![]() Pas de réfs du posteur, mais il semble trés bien renseigné ! Intéressant ! Pour RR ok, c'est dans l'axe de Sévrien Par contre il détaille bien qui apporte quoi côtés écos de conso ! Et moi j'aime bien entendre parler de SFC (Si l'auteur ne se trompe pas) ! Plutôt que de Xgains dans X conditions d'un vol !! Etomnante phrase commentant le récent réveil de GE Snecma, et ce qu'ils vont faire pour le Leap X (l'impression qu'ils sont sortis de leur somnolence, juste aprés avoir signé leur récent accord 2040 ! Va falloir courir maintenant ! Et côté P&W un développement aprés le PW 4000 dans le tube ... pour 2020-2025 ?? gene Bien trop loin ! Mais un rapport 4-6/1 da réducteur !! Intéressant (Et bien obligé) ! Et 2 constructeurs parlent d'entrées d'air variable, une piste connue, à suivre aussi ! Tiens tiens, avec de nouveaux matériaux déformables ?? --------------- 3 Extraits ! Mais tout à lire! --------------- http://www.airspaceonline.com/asotalk/v ... t&sd=a The name “Option 15-50” refers to the potential fuel savings Rolls-Royce says could be achieved by combining everything from improved engine technology and better service care packages to alternative fuels, optimized air traffic management and novel aircraft designs. The 15% near-term, achievable savings in fuel burn of advanced conventional turbofans will be available by around 2015, while higher numbers include open rotor concepts from “the end of the next decade,” he says. “A 50% improvement isn’t out of the question for the total system.” Near-term advanced turbofan options within the study include the two-shaft RB282-2 with the German-developed E3E core, and the three-shaft Trent XWB being developed for the Airbus A350. Both are capable of 12-15% specific fuel consumption savings, says Rolls-Royce. King adds that engines incorporating the intermediate pressure off-take system developed for the Boeing 787’s Trent 1000 could be adapted for use to reduce fuel consumption on short-range aircraft. Open rotors could provide “10-15% fuel consumption benefits over advanced turbofan technologies and 30% over current turbofan designs,” says the company. Succeeding the former LEAP56 technology initative launched in 2005, LEAP-X is also part of GE’s newly revealed eCore plan to spin off advanced powerplants for business, regional and transport aircraft. The concept “is a giant leap into the future,’’ says CFM Executive Vice President Bill Clapper. ‘’We realize we have to raise the bar when it comes to fuel and we believe it will be best in the industry.’’ LEAP-X is a conventional turbofan with advances in all areas. Bypass ratio will be around 9:1, some 85% higher than the CFM56-7B on the 737, while overall engine pressure ratio rises to 16:1 from the current 11:1. Among the key technologies will be third-generation 3D aerodynamics, which are expected to generate 3% efficiencies in the low-pressure turbine alone. Others include woven, resin-transfer-molded fan blades; a composite fan case; a variable area fan nozzle and a second-generation, twin-annular, pre-swirl combustor. Buoyed by firm launch of the PW1000G-powered Bombardier CSeries, Pratt & Whitney revealed it is beginning studies of a PW4000-sized GTF aimed at a new wide-body project study. The company declines to identify the manufacturer, but it is thought to be the Russian-government-owned United Aircraft Corp., a conglomerate of airframe makers created at the behest of former president Vladimir Putin in 2006. Pratt & Whitney’s Bob Saia, vice president of the next-generation product family, says “we have been approached by an original equipment manufacturer for a wide-bodied engine.” The larger GTF would be in the 56,000-100,000-lb.-thrust range and aimed at a future twin-engined design with more than 250 seats. “This could be a replacement for the PW4000, and we see no limitations to thrust,” adds Saia. The future twin project’s timeline provisionally indicates a 2020-25 entry-into-service target. The larger GTF study will incorporate a higher gear ratio of “4, 5 or 6:1,” says Saia, against 3:1 for the initial PW1000G. Advanced low-drag nacelle configurations, possibly including variable area nozzles, will also feature in the study, he says. Bon, j'ai remis en place une partie de la signalisation disparue dans le copié collé ! Pour une meilleure compréhension de l'objet par Sévrien !! Pfff ... faut aussi arranger celà Vincent ! Ces copiés ou transferts qui laissent toute la signalisation en route !!! JPRS Paris (Message édité par Beochien le 05/10/2008 14h53) (Message édité par Beochien le 05/10/2008 18h48) _________________ JPRS |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 5 octobre 2008 14:05 | |
Salut, beochien ! Je cite : Regardez mes posts, [b]page 101, ci-dessus : [/b] ---------------------- du : 19/09/2008 à 19h2, du : 20/09/2008 à 01h01 Pas inutile de relire, non plus, les posts, page 102, ci-dessus: ---------- du: 20/09/2008 à 02h44, du: 22/09/2008 à 02h29 Aussi, page 103, ci-dessus, ... post... : du: 23/09/2008 à 03h32 -------------- Tout y est dit, côté RR, et plus ! (Message édité par sevrien le 05/10/2008 14h19) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 5 octobre 2008 14:25 | |
Beochien, pour GE-SNECMA : Yeah ! De la musique pour les oiseaux ! Il me semble qu'on a déjà écrit à ce sujet ! Et récemment ! GE & SNECMA (CFMI) font de la réaction ! J'ai vu la vidéo ! RR est bien plus avancé dans ses travaux et discussions avec les Russes, ... "et RR y est déjà" (RR Trent 772B, .....sans même parler du reste ! Aussi, GE a raté ses tentatives de relancer le Tupoolev ! Cela laisse des traces ! Et tout le monde 'qui compte' sait qu'il n'y a qu'un gars (et son équipe) au monde, qui : -- "maîtrise totalement" (au sens complet du terme) les moteurs de Concorde, -- et les raisons pour lesquelle GE n'avait aucune chance d'amener les moteurs GE les plus adaptés près de la capacité-moteurs (je n'ai pas dit "poussée" ! )nécessaire pour donner au Tupolev SST une chance de renaissance (dépassée par les événements, de toutes façons, aujourd'hui). Et ce gars n'est ni aux USA, ni en Russie, ni en France ! CFMI est une excellente combinaison, qui aura besoin de ramer ! (Message édité par sevrien le 05/10/2008 14h34) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 5 octobre 2008 14:42 | |
Beochien, .. pour le volet P&W. Boeing aurait dit : "Boeing n'a pas fait la demande à P&W". Cela peut-être "another business lie" / encore un mensonge du monde des affaires ! Airbuis n'a rien dit du tout à ce sujet ! Sur les Russes, ... le monde spécule ! C'est sans doute la vérité ! Mais il est obligé de la dire, s'il veut préserver l'intérêt du marché en la GFT pour les GTF à forte poussée, et les avions du futur ! (Message édité par sevrien le 06/10/2008 01h01) |
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