2007 l'année de tous les dangers
Auteur | Message | |
lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 17 avril 2007 14:27 | |
Le gouvernement américain avertit ses citoyens de ne pas prendre l'avion avec des compagnies indonésiennes... ![]() http://www.aerospacemedia.com/afp/previ ... 9fyp8r.xml (Message édité par lequebecois le 17/04/2007 14h28) _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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sihuapilapa
Inscrit le 07/02/2006 |
# 18 avril 2007 17:27 | |
Lu sur le site EuroCockpit.com : "Les États-Unis l'ont annoncé officiellement : l'Indonésie n'est plus un pays considéré comme sûr en matière de sécurité aérienne et les Américains sont invités à éviter les compagnies indonésiennes. L'IATA a donné son classement du nombre d'accidents par million d'heures de vol : si la moyenne est de 0,65, la Russie et les pays de l'ex-URSS (CEI) atteignent 8,6 (!), l'Afrique 4,31, les États-Unis & Canada 0,49 et l'Europe 0,32. [Alain PIA.]" Et dire qu'AF vole en partage de code avec Aeroflot ! |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 18 avril 2007 19:11 | |
La France est l'exception culturelle, la terre de la diversite, le pays des paradoxes ! Elle peut surprendre ! Elle ne laisse pas indifférent ! |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 19 avril 2007 15:50 | |
Voici la liste des entreprises que Boeing a récompensé comme étant les meilleurs fournisseurs pour l'année 2006: Avionique Jena-Optronik GmbH, Jena, Germany Electronique/Hydraulique/Mechanique Senior Systems Technology, Inc., Palmdale, Calif. Major Structures Korean Airlines Aerospace Division, Busan, South Korea Purchased Outside Production Patriot Machine, Inc., St. Charles, Mo. Common Aerospace Commodities Wildwood Electronics, Inc., Madison, Ala. Aerospace Support New Breed Logistics, High Point, N.C. Non-Production/Shared Services Group WebEx, Santa Clara, Calif. Technology SI International, Inc., Colorado Springs, Colo. Diversity/Small Woman Business Enterprise Barrios Technology, Houston, Texas Diversity/Small Minority Business Enterprise Carrillo Business Technologies, Inc., Westminster, Calif. Diversity/Boeing Protege Pacific Contours Corporation, Anaheim, Calif. http://biz.yahoo.com/prnews/070418/aqw095.html?.v=2 _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 21 avril 2007 12:36 | |
Lien : http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -fire.html Voilà un danger qu'on n'attendait pas ! Je me demande quelle sera la réaction de Vorkosigan ! Il me semble que Vorko' avait vu bien plus que nous les progrès de GAMCO a Abu Dhabi. --------- 20/04/07 SOURCE:Flightglobal.com Three Airbus jets identified as damaged in Gamco fire By David Kaminski-Morrow At least three Airbus aircraft were suffered damage in yesterdays fire at Middle East overhaul firm Gulf Air Maintenance (Gamco), which started in an Airbus A300 said to belong to Qatar Airways. Affaire ayant des conséquence plus graves qu'il n'avait été annoncé initalement, .. "....with jets belonging to Kingfisher Airlines and Air Mauritius confirmed as being affected3. Air Mauritius : Airbus A319, garé à côté de l' A300. The airline has identified the twin-jet as a four-year old example, owned by the carrier, equipped with CFM International CFM56 engines. --------------- According to initial information the tail of the aircraft collapsed and parts fell on our aircraft, says an Air Mauritius spokesman. Impossible de déterminer à ce stade l'étendue des dégêts, et la date de retour en service de l'avion .... " ------------ Kingfisher Airlines : Airbus A320 .... A spokesman for the carrier says that the International Aero Engines V2500-powered twin-jet, which is owned by lessor AerCap and is less than two years old, -- [b]peu endommagé.[/b] escaped with little damage although it was subjected to falling debris. -------- .............. (Message édité par sevrien le 23/08/2007 13h55) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 23 avril 2007 13:33 | |
Lien : http://business.guardian.co.uk/story/0,,2063531,00.html BA mulls takeover bid for Iberia Dan Milmo, transport correspondent Monday April 23, 2007 Guardian Unlimited British Airways has held talks with British private equity firm Apax Partners about launching a takeover bid for Spanish airline Iberia. ------------- Risques et opportunités ! No comment ! |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 23 avril 2007 13:42 | |
Suite: risques et opportunités ! ------ Lien : http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall AFX-UK, 2007-04-23 Airbus to Get 51 Pct Stake in North China Aircraft Assembly Jv - Xinhua BEIJING (XFN-ASIA) - China has agreed to allow Airbus Industries a 51 pct stake in the manufacturer's first aircraft assembly plant to be located outside Europe, the official Xinhua news agency said. ---------------- D'autres liens : -- http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall ------------ http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall ----------- |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 24 avril 2007 11:21 | |
Lien : http://www.air-cosmos.com/afp/preview.a ... 2as0p7.xml Aerospace headline news 04/24/2007, 08h29 EU court rules Dutch 'open skies' pact with US illegal BRUSSELS, April 24, 2007 (AFP) - An EU court shot down The Netherlands' so-called 'open skies' aviation accord with the United States on Tuesday, ruling it was illegal because such pacts should be between the EU and the US. ---------------- Intéressant ! Et "bingo" pour KLM-Northwest ! Questions. --"quid" de l'accord entre la France et les USA, dans le cadre de Sky Team ? -- Quels autres répercussions & ricochets ? (Message édité par sevrien le 04/05/2007 12h50) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 24 avril 2007 13:17 | |
Lien : http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall (i) Calls for Euro Airlines to Fly Within the US Northern Echo, 2007-04-24 VIRGIN Atlantic yesterday called on the European Union to take its "open skies" transatlantic agreement with the US a step further and allow European airlines to fly within America and invest in US airlines. ............ Sir Richard Branson's airline is calling on the European Union and the US to give approval for a second stage of the agreement, which is being drawn up to help liberate the historically highly restricted transatlantic route. .......... The group has said it is "actively looking" at expanding its Europe to US offering, with flights from key hubs such as Paris, Frankfurt, Amsterdam and Madrid to New York within two years. But some European airlines have criticised the deal, the first stage of which is due to be signed in Washington later this month, for being heavily weighted in favour of the US. Under open skies, EU carriers will not be able to fly passengers within the US. -------------- Merci, Monsieur BARROT ! ----------- Lien : http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall (ii)Virgin Atlantic in 'Play Fair' Plea on Open Skies Evening Standard; London (UK), Arrival Time: 2007-04-24 SIR Richard Branson's Virgin Atlantic today called for a major shake-up of the industry following the Open Skies deal. Chief executive Steve Ridgway told the US to play fair and allow European carriers to fly within America just as the likes of American Airlines will be able to operate on the Continent. He also called for open competition within the industry and demanded that governments worldwide stop subsidising underperforming airlines that would otherwise fold. The comments came as Virgin looked to make the most of the Open Skies deal struck between the US and Europe, which eases restrictions on travel across the Atlantic but could also threaten its own business. The accord, reached in Brussels last month, paved the way for any European airline to serve any US destination from next March. It also scraps the restrictive UK-US deal that allows only four airlines British Airways, Virgin Atlantic, American Airlines and United Airlines to fly the Atlantic from Heathrow. But Ridgway said the deal did not go far enough. ----------- Jacques BARROT devrait écouter, en prendre note, & agir ! "If Open Skies is to bring real benefits to consumers, then we need to see a complete package of measures, which would not just allow US airlines to fly anywhere within Europe butwould also enable European carriers to fly within the US and invest in US carriers," he said. Absolument ! Cette affaire n'est pas terminé ! Virgin Group has been given the goahead to launch a domestic US carrier, Virgin America, but it is thought that Branson and Ridgway want their flagship Virgin Atlantic airline to have access also to the US market.. Exact ! Et pourquoi pas, puisque J. BARROT a accordé ce droit aux USA pour les "continuations" dans le reste de l'UE, et, de fait, ... au-delà de l'UE ! (Message édité par sevrien le 24/04/2007 13h18) |
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dupont
Inscrit le 17/09/2006 |
# 24 avril 2007 19:31 | |
Ils vont signer l'accord le 30 avril 2007. FULL STOP. | ||
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 24 avril 2007 19:51 | |
Vous tapez encore dans le clavier, dupont ! Et quand le Congrès ne votera pas la suite, dupont, votre "Full Stop" va devenir quoi ? En Europe, personne ne sera tenu par un accord qui n'a pas été 'ratifié' en quelque sorte, par la suite ! Vous n'avez pas compris cela ? Ce sera la fin de l'accord tel que signé le 30 avril, 2007 ! FULL STOP ! Pas de réciprocité complète ; pas d'accord ! Full Stop! (Message édité par sevrien le 23/08/2007 13h56) |
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dupont
Inscrit le 17/09/2006 |
# 24 avril 2007 20:19 | |
Quand les compagnies aériennes auront gouté la joie d'avoir l'opensky. Rien ne les fera revenir vers le monde régulé. | ||
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 24 avril 2007 20:27 | |
Vous oubliez, dans lenteur d'esprit, dupont, votre incapacité à voir le "Big Picture", que les Cies, Aériennes ne sont pas les seules concernées ! (Message édité par sevrien le 23/08/2007 13h56) |
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dupont
Inscrit le 17/09/2006 |
# 24 avril 2007 20:33 | |
Les passagers seront tellement contents d'avoir des billets pas chers que le retour vers le monde régulé sera tout simplement impossible. Les états sont tellement contents d'avoir un dévelopement économique qu'ils n'auront pas la possibilité de revenir vers un monde régulé. Ainsi va l'histoire. |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 24 avril 2007 21:30 | |
Oh, oh, esprit lent et rigide ! Lire les articles ! Les tarifs qui chutent, ... ce n'est pas pour demain ! Et après demain, .. c'est loin ! Tout le monde ne pourra pas voler chez Messieurs O'LEARY & FERNANDES ! |
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