2007 l'année de tous les dangers

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lequebecois
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# 3 mai 2007 16:01
Un Boeing 737 se perd dans les rues de Mumbai en Inde

http://www.crash-aerien.com/www/news/ar ... mp;check=0

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sevrien
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# 4 mai 2007 13:42
Rappel de mon post du 24/04/2007 à 13h17

sevrien a écrit :Lien :
http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall

(i) Calls for Euro Airlines to Fly Within the US
Northern Echo, 2007-04-24

VIRGIN Atlantic yesterday called on the EU to take its "open skies" transatlantic agreement with the US a step further, & allow European airlines to fly within America & invest in US airlines.
............
Sir Richard Branson's airline is calling on EU & US to give approval for a 2nd stage of the agreement, which is being drawn up to help liberate the historically highly restricted transatlantic route.
..........
The group...is "actively looking" at expanding its Europe to US offering, with flights from key hubs such as Paris, Frankfurt, Amsterdam & Madrid to NY within two years.

..some European airlines have criticised the deal, the first stage of which is due to be signed in Washington later this month, for being heavily weighted in favour of the US. Under open skies, EU carriers will not be able to fly passengers within the US.
--------------
Merci, Monsieur BARROT !
-----------

Lien : http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall

(ii)Virgin Atlantic in 'Play Fair' Plea on Open Skies
Evening Standard; London (UK), Arrival Time: 2007-04-24

SIR Richard Branson's Virgin Atlantic today called for a major shake-up of the industry following the Open Skies deal.

Chief executive Steve Ridgway told the US to play fair & allow European carriers to fly within America just as ...American Airlines rtc. will be able to operate on the Continent. He also called for open competition within the industry & demanded that Govts. worldwide stop subsidising underperforming airlines that would otherwise fold.
.....
The accord..... paved the way for any EU airline to serve any US destination from next March. It also scraps the restrictive UK-US deal that allows only four airlines BA, Virgin Atlantic, AA & UAL to fly the Atlantic from LHR. But Ridgway said the deal did not go far enough.
-----------

Jacques BARROT devrait écouter, en prendre note, & agir !

"If Open Skies is to bring real benefits to consumers, then we need ...a complete package of measures, which would not just allow US airlines to fly anywhere within Europe but would also enable European carriers to fly within the US & invest in US carriers," he said.

Absolument ! Cette affaire n'est pas terminé !

Virgin Group has been given the goahead to launch a domestic US carrier, Virgin America, but it is thought that Branson and Ridgway want their flagship Virgin Atlantic airline to have access also to the US market..

Exact ! Et pourquoi pas, puisque J. BARROT a accordé ce droit aux USA pour les "continuations" dans le reste de l'UE, et, de fait, ... au-delà de l'UE !
sevrien a écrit :Selon mes info's, Sir Richard est plutôt content, car, sur cette affaire, il arrive a préserver sa volonté de flotte mixte. ....Quand il passe une commande à Boeing, cela ne veut pas dire qu'il soit en train d'abandonner ou de faire un sale coup à Airbus, et / ou vice versa dans le cas contraire.

Je pense (spéculation personnelle) qu'il avait prévu la gestion que nous constatons en ce moment de ses affaires d'aviation, depuis un certain temps déjà, et que :

-- il a décidé de différer ....ses livraisons A380 (Virgin Atlantic les prendra ; il a obtenu un prix extraordinaire, et une compensation raisonnable ; il n'est pas trop gourmand ; il prendra ses A340-600 HGW, aussi ; il a remis les livraisons à des dates assez éloignées ; il les prendra, ou s'organisera pour prendre des A350-XWB à la place) ;
-- il aurait même dit à Airbus de ne pas se tracasser sur le problème des A330 ; il voulait des B787 et veut des A350-XWB, ... plus tard ; aussi, il a fait sa "clause revolver" ("poison pill"), au cas où les Américians n'honoreraient pas leur contrat / accord open skies, dans toutes ses facettes ;

-- s'il a un besoin, son Associé, SIA, qui a pris 19 x A330, le dépannera en cas de besoin inattendu de PUC.

Sans parler de ses autres "ventures", il veut vraiment réussir son pari sur le "jet fuel" styel "bio". Il investit GB£ 1.5 milliard de "ressources propres" dans la recherche liée à cette venture. Il aurait pu faire l'opération avec Airbus et RR. Inutile ! Peu de retombées publicitaires potentialles avec Airbus & RR, alors qu'avec Boeing & GE, cela fait la une, et on en jase ! Sir Richard voulait que les Américains y viennent dans l'esprit KYOTO, même si certains Politiques ne veulent pas signer !

Quand Sir Richard pense ou apprend que 'les gens' ('ordinary people') souhaitent quelque chose, il se moque de la position politique du pays ou du régime concerné ! Il l'intègre dans son raisonnment, et adapte son action. Le "deal" qu'il a conçu & conclu avec Boeing & GE n'est absolulent pas le précurseur d'un contrat moteurs en faveur du GEnx, non plus, par exemple !

Non, non ! A mon avis, mais ce n'est que mon avis, vous faites fausse route ! Sir Richard prendra / ses Cies. aériennes prendront des A350-XWB.

Il a décidé de ne pas prendre du PUC tremporaire avec des commandes A330, car il n'en anticipé pas le besoin !
--------------

Et lire maintenant !
Lien:
http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall

Virgin Atlantic Confident in Its Plans for Expansion
International Herald Tribune, Arrival Time: 2007-05-03

Richard Branson says his Virgin Atlantic Airways will begin flights from Continental Europe to the United States in the next couple of years as part of a global network with Australian, African and U.S. airlines.

Cohérence & constance dans les dires de Virgin / Sir Richard Branson. Et pertinence dans nos commentaires.
-----------
Branson, chairman of the airlines parent, Virgin Group, plans to use the new open-skies agreement to fly trans-Atlantic routes from Paris, Frankfurt and other major airports......

Constance & Cohérence
---------
The London-based billionaire also has a stake in a U.S. low- cost carrier, Virgin America, which Virgin Atlantic could use for domestic connections.

Virgin Atlantic is 49- percent-owned by Singapore Airlines, the worlds largest carrier by market value.

Pertinence de nos commentaires.

Dupont, prenez note ! Il est évident que ce ne soit pas nous qui 'pilotions' Sir Rchard et / ou Virgin Group !

Mais vous non plus. Un peu moins de fiction et supputation de votre côté, & un peu plus d'objectivité, ....aussi, ... ce serait une bonne chose !

Cela pourrait restaurer un peu de votre crédibilité !

Mais pas vraiment avant que vous n'ayez fait vous excuses, ou reconnu vos erreurs fondamentales & trompeuses dans cette affaire !

Je me suis toujours posé la question : "Qu'est-ce qui peut empêcher quelqu'un, dans la vie, de reconnaître ses erreurs, de présenter ses excuses pour celles-ci, ou pour sa façon d'être économe avec la vérité, ou même de dire 'Merci'?" Et, la question, "dupont, a-t-il décidé de traverser la vie,.... le désert de la vie, le cas échéant, ... sans faire les actions précitées ?"

Curieux !

(Message édité par sevrien le 04/05/2007 13h53)
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vrausch
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# 4 mai 2007 14:41
Une petite vidéo sur les stewarts...

http://video.google.fr/videoplay?docid= ... &hl=fr
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dupont
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# 5 mai 2007 10:48
April 30, 2007
U.S.-European Union Air Transport Agreement

U.S.-European Union Air Transport Agreement
Today, the United States and European Union are signing a comprehensive, first-stage Air Transport Agreement that will have significant economic benefits for America and Europe. The Agreement will replace existing bilateral agreements between the United States and EU member states and establish an Open-Skies Plus framework between the United States and all 27 EU Member States.

Valuable Open Skies Benefits: The Agreement will authorize every U.S. and every EU airline to:

• fly between every city in the European Union and every city in the United States;

• operate without restriction on the number of flights, aircraft, and routes;

• set fares according to market demand; and

• enter into cooperative arrangements, including codesharing, franchising, and leasing.
Other Benefits: The Agreement erects a pro-growth, pro-competitive, pro-consumer framework that:

Eliminates outmoded restrictive arrangements affecting London Heathrow airport, where U.S.-UK service is now limited to four airlines.
(Message édité par dupont le 05/05/2007 15h31)
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piste331
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# 5 mai 2007 13:06
un 737-800 de kenyia airlines s 'est ecrasè avec 118 personne à bord en afrique
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sevrien
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# 5 mai 2007 17:29
Lien :
http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall



Top-Planemaker Title Could Last for Years
Chicago Tribune, 2007-05-03, By Bloomberg News

Boeing Co. could remain the largest aircraftmaker for years after it overtakes Airbus SAS by the beginning of 2008, as forecast by Chief Executive James McNerney, said Cai Von Rumohr, an analyst at Cowen & Co.

"The question is how long they can sustain that lead, and it looks as if they'll be able to for quite some time," Von Rumohr, a Boston-based analyst with Cowen, said Wednesday.

"Fair Comment", eu égard à la manière dont les choses se présentent aujourd'hui !

"The math would say end of this year, beginning of next" that Boeing will move into the lead in deliveries, McNerney said last month during the company's annual meeting in Chicago.
.....
A partnership with the Chinese might happen, and its details are unclear at this point, Von Rumohr said.
.....
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lequebecois
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# 5 mai 2007 17:32
piste331 a écrit :un 737-800 de kenyia airlines s 'est ecrasè avec 118 personne à bord en afrique
C'est un avion tout neuf sortit de l'usine de Boeing il y a tout juste 6 mois

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sevrien
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# 5 mai 2007 17:33
piste331 a écrit :un 737-800 de kenyia airlines s 'est ecrasè avec 118 personne à bord en afrique
Oui, et un B737-800NG (donc, récent).

L'avion, un Boeing 737-800, assurait la liaison entre Abidjan et Nairobi, via Douala. Il transportait 115 personnes, dont 106 passagers, 8 membres d'équipage et un ingénieur de vol.

Lien :
http://www.orange.fr/bin/frame.cgi?u=ht ... -bord.html

(Message édité par sevrien le 06/05/2007 00h53)
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lequebecois
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# 5 mai 2007 18:25
sevrien a écrit :
piste331 a écrit :un 737-800 de kenyia airlines s 'est ecrasè avec 118 personne à bord en afrique
Oui, et uan B737-800NG (donc, récent).

L'avion, un Boeing 737-800, assurait la liaison entre Abidjan et Nairobi, via Douala. Il transportait 115 personnes, dont 106 passagers, 8 membres d'équipage et un ingénieur de vol.

Lien :
http://www.orange.fr/bin/frame.cgi?u=ht ... -bord.html
Immatriculation 5Y-KYB livré le 29/11/2006

Photo de l'appareil:
http://www.planespotters.net/Aviation_P ... ?id=035390

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piste331
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# 6 mai 2007 00:55
merci lequebecois c'esr prope et nette!
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sevrien
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# 7 mai 2007 16:12
Opportunité, plutôt que danger !

Lien :
http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall

Airbus Confirms Plan to Invest 1 Bln Usd in India Next Decade
AFX-Asia, 2007-05-07

Airbus va investir US$ 1 milliard en Inde.

NEW DELHI (XFN-ASIA) - Airbus Industrie confirmed plans to invest 1 bln usd in India in the next decade as its superjumbo Airbus A380 arrived to raise the profile of Kingfisher Airlines, its only customer in the country.

The aircraft flew a maiden trip to New Delhi yesterday to mark the second anniversary of private domestic carrier Kingfisher, the only Indian airline and among 16 airlines globally to have ordered the plane from the European manufacturer.

Airbus will invest '1 bln usd in the next 10 years' in India for training, maintenance and a design centre, John Leahy, chief operating officer for customers at European-based Airbus Industrie, told reporters here.
..................
Reactions ?

(Message édité par sevrien le 07/05/2007 16h12)
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sevrien
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# 7 mai 2007 16:21
Année de tous les dangers, ... ou de toutes les opportunités ?

Lien :
http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall

Airbus A380 Makes 1st Landing in India

Associated Press/AP Online, Arrival Time: 2007-05-06

By RAJESH MAHAPATRA

Sans commentaire ! Mais une question: que dira lentdesprit si jamais Kingfisher ajoute une nouvelle commande ?

(Message édité par sevrien le 07/05/2007 16h23)
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sevrien
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# 7 mai 2007 16:34
Boeing Statement on the May 5 crash of Kenya Airways Flight 507
SEATTLE, May 05, 2007


-- Boeing extends its profound concern for those on board Kenya Airways Flight 507, which crashed near Douala, Cameroon May 5. At the invitation of Cameroonian authorities, a US team that includes the National Transportation Safety Board, Federal Aviation Administration, and Boeing personnel is traveling to the site to assist in the investigation.
--------

Pauvres victimes, familles, amis, .....! Et ayons une pensée pour Boeing !
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dupont
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# 7 mai 2007 16:46
sevrien a écrit :Sans commentaire ! Mais une question: que dira lentdesprit si jamais Kingfisher ajoute une nouvelle commande ?
On fait le calcul très vite. Emirates: 4 avions gratos pour 43 commandes. Donc c'est à peu près 10%. Kingfisher a acheté 5 avions donc ils vont avoir droit à un demi A380 grin
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sevrien
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# 8 mai 2007 02:08
sevrien a écrit :Lien :
http://www.ft.com/cms/s/bd29c8e8-fcbf-1 ... 10621.html
A lire !

On dirait que je ne suis pas seul dans mon approche d'EADS & d'AIRBUS.

(Message édité par sevrien le 08/05/2007 02h09)
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