2007 l'année de tous les dangers
Auteur | Message | |
lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 18 septembre 2007 04:42 | |
Boeing veut recommencer la production du 727 avec une version modernisée du 727-200 ![]() http://www.airliners.net/open.file?id=1 ... amp;size=L _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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glebel
Inscrit le 02/06/2006 |
# 18 septembre 2007 08:58 | |
![]() ![]() Ils ont bien raison, avec tous les DC-9 qui se crachent, faudra bien des avions pour remplacer. Ils devraient produire directement en Asie, sur place!!!! |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 18 septembre 2007 12:24 | |
Bonjour Juste vu dans la presse locale Aprés les qq signes de marche arrière des fonds Anglo-Américains concernant la reprise d'Iberia, AF/KLM se fend de qq lignes et d'un léger regain díntérêt pour la compagnie Espagnole dont les actions sont toujours trés basses, en dessous des offres des fonds Us du printemps ... AF/KLM parle de fusion, une approche sans besoins de capitaux frais !! ... A suivre Si cela se r'ealise ils vont bourrer IBERIA de 777, adieu la tranquilité du quadri sur lÁtlantique Sud !! JPRS Madrid _________________ JPRS |
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elmer
Inscrit le 27/09/2005 |
# 18 septembre 2007 12:31 | |
Le choix d'Iberia est déjà fait pour l'A340 et je vois mal AF/KLM le remettre en cause dans l'immédiat. S'il y a influence pour les commandes ou commandes groupées, ça sera pour les prochaines générations d'avions. | ||
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 22 septembre 2007 11:58 | |
Lien: http://www.air-cosmos.com/site/afp.php? ... rf5v21.xml Cathay Pacific to try and block Singapore Airlines HONG KONG, Sept 22, 2007 (AFP) Hong Kong carrier Cathay Pacific will launch a four-billion-dollar attempt to block Singapore Airlines' bid to gain a foothold in the booming Chinese aviation market, reports said Saturday. © 2007 AFP ----------- Ceci pourrait signifier des mesures bien distinctes d'investissemets purement capitalistiques ! Cela portera sur le choix des avions ! D'où,..... opportunités pour l'A380 & l'A350-XWB. Pour les B787 et B747-8I.Pour ce dernier,... je ne pense pas ! Les Chinois voudront une action "me-tooing" sur l'A380, pour pouvoir mettre les opérations côté chinois sur une pied d'égalité avec celui de SIA ! Pour le B787, il semble que : -- les risques allégués accrus de conséquences graves, en cas d'accident /de crash, qui viennent d'être mis sur la place publique, en cas de fuselage fracassé (risque du "barrel fuselage",.... -- puissent faire l'objet de longs débats, précisément au moment où Boeing n'en veut pas. -- Est-ce que l'A350-XWB est moins exposé, avec son approche cadres + panneaux ? Ou a-t-il la posssibilité de garder toutes les options ouvertes, si, dans le cas le pire,lesILFC eRmirates de ce monde devaient dire :"Marche arrière, ... effet immédiat !"! Fuselage A-L, et aile en composite !" |
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Thomas80
Inscrit le 11/03/2007 |
# 22 septembre 2007 12:21 | |
En effet , Iberia aime le 340-600 elle réfléchi à une futur commande de 6 A346. (Message édité par Thomas80 le 22/09/2007 12h21) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 22 septembre 2007 13:30 | |
Juste vu dans la presse locale Aprés les qq signes de marche arrière des fonds Anglo-Américains concernant la reprise d'Iberia, AF/KLM se fend de qq lignes et d'un léger regain díntérêt pour la compagnie Espagnole dont les actions sont toujours trés basses, en dessous des offres des fonds Us du printemps ... AF/KLM parle de fusion, une approche sans besoins de capitaux frais !! ... A suivre Si cela se r'ealise ils vont bourrer IBERIA de 777, adieu la tranquilité du quadri sur lÁtlantique Sud !! JPRS Madrid (Message édité par Thomas80 le 22/09/2007 12h21) En outre, ... il y a des engagements qu'IBERIA doit respecter ! Iberia a été incité à prendre cet avion, dans des circonstances spéciales : pour les premiers avions livrés, ce sont les A340-600 qui avaient été commandés & annulés (pour cause) par SWISSAIR. Airbus a dû consentir des conditions financièrees exceptionnelles, ... et IBERIA a dû faire un compromis lié à la configuration cabine. Mais les options étaient confirmées en commandes fermes, à des dates de livraison différées dans le temps (sous réserve de commentaires de la part d'Elmer). Aussi : -- Iberia a toujours aimé les quadri- pour les gros-porteurs long-courriers; -- Iberia est la base installée / base technique de RR la plus importante de l'Europe du Sud. Il doit y avoir des avantages à ne pascéder à GE ! Aussi, Iberia ne s'est jamais plaint de la consommation, et surtout pas du comportement des moteurs RR Trent 556! Sur l'A340-600, RR a réalisé toutes ses promesses,...sans exception! (Message édité par sevrien le 27/09/2007 03h59) |
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vrausch
Inscrit le 15/02/2007 |
# 26 septembre 2007 11:58 | |
Les aides à Boeing ont fait perdre 19 milliards d'euros à Airbus en 2 ans http://www.aerospacemedia.com/site/afp. ... bjfe7r.xml |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 29 septembre 2007 03:01 | |
Lien : http://www.rolls-royce.com/media/showPR.jsp?PR_ID=40555 Bio-Fuels ! Boeing prend-il le pas sur Airbus dans ce domaine ? RR fait avec ANZ & Boeing ce que Virgin & GE sont en train de faire avec Boeing ! Rolls-Royce joins Air New Zealand and Boeing in renewable fuels study programme 28 September 2007 Rolls-Royce is to team up with Air New Zealand and Boeing in flight evaluation of a renewable fuel source, as part of a wider research programme to understand renewable fuels and their potential future applications. The evaluation, due to take place in the second half of 2008, will use a bio fuel blended with kerosene. An announcement on the source and mix will be made closer to the time of the flight. The fuel will be used on a Boeing 747-400, owned by Air New Zealand and powered by four Rolls-Royce RB211-524s. Only one engine will use the derived fuel, the remaining engines will be driven by kerosene. ......... |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 29 septembre 2007 19:48 | |
Bonsoir, Un article intéressant sur les réparations plastique ... un luxe que tout le monde ne pourra affronter ... et ils parlent plus cosmétique que résistance ... et d'automatisation ... c'est plus sûr ... On va voir qui se payera le matos à moins que Boeing ne prennes les choses en main .... mais à quel prix !! ----------------------------------------------------------- Aircraft Repair Can And Should Be Automated By Fred Perkins | May 2006 Consultant Fred Perkins (Federal Engineering Associates LLC, McLean, Va.) is currently involved in quality control and mission assurance for defense programs as well as a Phase I SBIR program for the U.S. Air Force, applying stochastic design analysis to finite element modeling of composite aircraft part repairs. His experience in the aerospace industry ranges from aeroelastic analysis of helicopter rotors to Congressional lobbying in Washington, D.C. In his too-rare spare time, he squanders his children's inheritance photographing wildlife, landscapes and seascapes, and spends the odd afternoon in a sea kayak, playing in the water. Day by day, the world's aircraft inventory gets older. Those first-generation aircraft — the first to use "advanced composite aircraft technology" — are now being retired and sometimes reduced to scrap. Any way you slice it, composite aircraft parts are getting older, accumulating the effects of FOD (foreign object damage), withstanding the ravages of environmental exposure, and bearing operating loads not always as designed. Repair stations are full of composite parts, and a wide range of military and civil aircraft are on the ground, in need of repair or part replacement before they can return to service. And, like all of us who have accumulated a few years, no two planes or parts are the same, since each has its own wear history. Until now, composite aircraft part repairs have been performed by skilled mechanics using manual processes. In February, however, I attended a technology forum that signals welcome and long overdue change. Hosted by American GFM (AGFM) at its facility in Chesapeake, Va., the purpose of the gathering was to discuss techniques and a systems approach for implementing the Aging Aircraft Repair Initiative. Automation of repair processes is a tall order, but as discussed at the meeting, advancing technology now enables automation of challenging composite aircraft part repairs in dedicated workcells, despite the inevitable variability between in-service parts and their individual histories. Automation promises improved repairs at lower cost, reduced scrap, improved throughput and faster return of aircraft to service. With individual composite aircraft part costs running into six figures, and daily lost revenue for aircraft on the ground running into seven figures, even a substantial investment in repair automation would quickly pay for itself. The essential elements of effective composite aircraft part repair automation are: Automatic, high-resolution metrology (measurement) to determine the actual 3-D shape of the in-service part and its location in the workcell. Automatic nondestructive testing (NDT) to determine the exact location and extent of composite part damage. Precise, clean removal of damaged composite material and preparation for the repair. Accurate cutting and placement of composite stock to effect the repair. Predictable curing processes to assure strong repairs and control part deformations induced by the repair curing process. Technology solutions for each aspect of these requirements were demonstrated at the AGFM workshop. Accordion fringe interferometry provided automated high-resolution metrology without the traditional requirement of superimposed photogrammetry, thus accelerating throughput and improving accuracy. Laser shearography was seen to be a fast and accurate method for NDT, mapping defects onto the 3-D shape of the part. Ultrasonic cutting tools with high-accuracy 3-D control and precise cutters use these data to remove damaged material and accurately cut the stock textile and honeycomb materials needed for the repair. Laser assembly guidance systems integrated into the ultrasonic cutter ensure that the composite textiles are kitted properly, and also map the location of the kitted composite textiles onto the repair's surface, assuring a defect-free repair. Proprietary technologies tack the uncured composites into place prior to cure. These technologies, packaged as integrated end-effectors, swapped positions as they were needed in an intricate mechanical ballet. And, though still at an early stage, Federal Engineering Associates (McLean, Va.) is developing integrated finite element modeling software designed to automatically evaluate the repair, assuring adequate strength and controlling unplanned deformations of the repair from a variety of sources. Support from the U.S. Air Force will transform this automated workcell vision into reality, integrating the constituent technologies at a logistics center, where they will be applied to improving composite aircraft part repair, making the advanced technologies introduced by the Aging Aircraft Repair Initiative the new standard for aircraft repair. We old dogs are learning some new tricks. The future is coming quicker than we thought, and just in time for the next generation of advanced composite aircraft technology. ........................................................... Et je cherches toujours un protocole, pour réparer une tresse "Vitale" de carbone rompue ...sans avoir a refaire le tour du fuselage, car ... répare ou remplacer une tresse qui peut tenir xx tonnes, par du collage époxy ... même sur une grande surface ... me laisse rêveur, c'est comme réparer un mâr carbone cassé sur un voilier ... játtends de voir le premier. JPRS Madrid _________________ JPRS |
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Skywalker31
Inscrit le 29/06/2006 |
# 29 septembre 2007 20:40 | |
Une réparation structurale type pour le 787 ou le 350 sera un doubler en titane fixé. | ||
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 30 septembre 2007 00:34 | |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 30 septembre 2007 14:46 | |
Bonjour Je le vois bien comme celà Skywalker, le titanium ça me plaît ...avec une grèle de traversants pour tout tenir, ça devrait marcher ... pour les fonctions et la tenue ... pour l'esthétique il faudra trouver des artistes ... JPRS Madrid _________________ JPRS |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 30 septembre 2007 15:15 | |
Pouor l'esthétique, il n'y qu'à mettre quelques couches de carbone sur la plaque de titane, un peu de polissage, du primer, de la peinture, et le tour est joué _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 30 septembre 2007 15:26 | |
Bonjour Cousin, ![]() mais l'essentiel est que cela tienne, et que des mécanos Aéro soient habilités à le faire ... sans trop inventer, et sans des moyens disproportionnés ... ou l'assistance oblig de Boeing (La ruine assurée) JPRS Madrid _________________ JPRS |
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