Bombardier Cseries
Auteur | Message | |
lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 3 septembre 2010 00:34 | |
Bonjour, La transmission de données en direct, peut-être la solution pour obtenir certaines données même lorsqu'on ne retrouve pas les boites noires, c'est ce que propose Bombardier pour le Cseries : http://www.flightglobal.com/articles/20 ... metry.html (Dernière édition le 3 septembre 2010 02:59) _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 14 septembre 2010 20:30 | |
Bonsoir ! Un post de Addison Schönland, AirInsight ! Le C-Séries en Chine ... pourquoi pas ... en attendant ! Mais les délais, c'est la grande inconnue ! Les vraies perfs aussi, au passage ! Pas négatif non plu, on attend, c'est tout ! ------------ La ref Aviation Week Aussi Le lien -------------- http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... %20CSeries ------------------------------------------------------- China and CSeries Addison Schonland | September 14, 2010 at 10:07 am | Tags: Bombardier, CSeries | Categories: Bombardier | URL: http://wp.me/pYdBy-5G Take a look at this interesting story from Aviation Week. Despite the expected sources sowing doubts about the CS, there is, in fact, rising interest. Why do we say rising? Because we are hearing of three potential orders coming - one of which is from China. The article above mentions interest from a different China source than we have heard about - now there are four potential customers.The concerns expressed by various parties (OEMs specifically) about the viability of the CS have clearly caused the trade press to use a more questioning tone when reporting on the program. The article states the potential Chinese customer's fears of delivery delays. Of course the customer is correct to have such concerns.But note that this concern is based on experience with a program unrelated to Bombardier. What we are seeing is that concerns about new airplane programs recently and currently underway are impacting CS sales campaigns. Clearly the thinking is that if Airbus, Boeing and SuperJet have had challenges meeting schedules, how could Bombardier be immune?On its face a reasonable question. But it would be equally reasonable to assume that Bombardier has learned lessons - from internal experience as well as the other OEMs. Let's review what Bombardier is doing to mitigate against risk. * The CS program is taking 63 months for product development. This compares to Boeing's planned 48 months for the 787. * They created the CIASTA program to test every part going in to the CS. * The new wing is being tested in Belfast and passed the 150% stress test without breaking. * The first fuselage arrived from China last year and is well into its lifecycle testing. In other words, Bombardier is undertaking a multistage process of risk mitigation. The lessons learned internally come from years of working with a global supply chain plus the need to give themselves more development time based on experience from the Global Express aircraft.Is this a guarantee of on-time delivery? Of course not, but it seems reasonable that the company is doing whatever it takes to reduce risk of late deliveries. Because new programs are risky the CS EIS might slip - maybe months, but years late? That does not seem likely. JPRS _________________ JPRS |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 1 octobre 2010 01:16 | |
Bonjour, Bombardier a pris possession des marques de commerce CS500 et CS900 : http://business.financialpost.com/2010/ ... t-cseries/ (Dernière édition le 1 octobre 2010 01:17) _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 5 octobre 2010 03:55 | |
Bonjour, Interview en trois volets avec le PDG de Bombardier, Pierre Beaudoin, à propos du Cseries : Bombardier CEO Pierre Beaudoin on why the C Series matters to Canada Why Boeing and Airbus are ‘paying attention’ to Bombardier’s C Series jet Why the C Series jet is ‘a big bet’ for Bombardier _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 22 octobre 2010 03:16 | |
Bonjour, La première phase de la construction de l'usine de fabrication (55700 m2) de l'aile du Cseries à Belfast est terminé. Voir l'image Voir l'image http://www.bombardier.com/fr/aeronautiq ... 0d8013a5ad _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 30 octobre 2010 04:04 | |
Bonjour, Entretien intéressant (3 pages) avec Pierre Beaudoin, PDG de Bombardier, à propos du CSeries : http://www.lesaffaires.com/secteurs-d-a ... -/519986/1 (Dernière édition le 30 octobre 2010 04:05) _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 26 novembre 2010 20:03 | |
Bonjour ! Une opportunité pour Bombardier et le C Séries chez SAS ! SAS sort à peine d'une mauvaise passe; ça risque d'être long, de plus ils vont prendre le temps pour voir les options, y compris les A320 NEO * Leasing possibles aussi ! * Ben le A320 NEO, pour un avion qui n'est pas sûr d'être lancé ... tout le monde considère que c'est déjà fait !! La main de John Leahy qq part ..!! Cela devient intéressant, bientôt des signatures avant l'accord de lancement ??? Ouarf ! ------------- Bien un extrait de BusinessWeek --------- http://www.businessweek.com/news/2010-1 ... order.html By Ola Kinnander (Updates with comment from Bombardier in eighth paragraph, share prices from 15th. Adds Qatar Airways comments in 14th.) Nov. 26 (Bloomberg) -- Bombardier Inc.’s CSeries jetliner, which has won orders from only three customers, is a leading contender for a contract from SAS Group as the biggest Nordic airline prepares to add as many as 55 planes over six years. SAS, already one of Bombardier’s biggest European clients, is evaluating the CS300 variant of the CSeries, seating 120 to 145 people, Niklas Hardange, the carrier’s fleet-planning chief, said in an interview at its headquarters in Stockholm. “Bombardier is the one offering the newest technique, and has a plane that’s a lot more fuel efficient than Airbus and Boeing have today,” Hardange said yesterday. “If the CSeries keeps its promises it’ll be a very successful product.” SAS is weighing the single-aisle CSeries against the competing 737 from Boeing Co. and Airbus SAS A320 family. The airline plans to phase out 37 older 737s and Boeing MD-80s over the next few years while adding capacity to meet anticipated annual passenger growth of 4 to 6 percent through 2016. Montreal-based Bombardier has so far secured 90 orders for the CSeries; 30 from Germany’s Deutsche Lufthansa AG, which is buying the planes for its Swiss unit, 40 from Indianapolis-based Republic Airways Holdings Inc. and 20 from Lease Corp. International Aviation. CRJs, Q-Series SAS and its units own 12 Bombardier CRJ900 regional jets and 28 Q-series turboprops, including seven Q400s. The carrier got more than 1 billion kronor ($143 million) in compensation from the Canadian company and Goodrich Corp. in 2008 after Q400 landing-gear problems caused three crash-landings in six weeks. The CSeries model is attractive because of its lighter composite-based construction and more fuel-efficient engines from United Technologies Corp.’s Pratt & Whitney unit, Hardange said. Still, the technology is untested and the CS300 probably won’t be available to SAS until 2014, he said. Bombardier spokesman John Arnone said the company doesn’t comment on potential customers, while adding that it is “involved in discussions with many airlines and operators regarding the CSeries aircraft.” Buying Boeing 737s would “simplify” the SAS fleet as there are 83 planes from the Chicago-based manufacturer among the 193 that the airline currently operates, Hardange said. SAS is also interested in Airbus’s A320 and A319 variants, he said, and is looking at the European company’s planned “Neo” upgrade, which would feature a new, more efficient engine. Leasing Option The Scandinavian airline, half-owned by the governments of Sweden, Norway and Denmark, has yet to decide to what extent it will buy or rent planes, and is also talking with lessors. ------------------- --Editors: Chris Jasper, Chad Thomas. JPRS _________________ JPRS |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 7 décembre 2010 03:27 | |
Bien ... Ernest Arvaï, Airinsight et Leeham font campagne pour re-monter un peu Bombardier et les C-Séries ! Une campagne à la demande de Bombardier ... probablement, car ça commence à faire beaucoup ! Pas mal de littérature dans ma boite depuis qq temps ! Allez, dans l'ordre d'arrivée, et pour ce que ça vaut ! ------------------ http://airinsight.wordpress.com/2010/12 ... e-on-time/ http://airinsight.wordpress.com/2010/12 ... ile-costs/ http://airinsight.wordpress.com/2010/12 ... %E2%80%9D/ http://leehamnews.wordpress.com/ Intéressant, mais un peu dirigé aussi, c'est bon pour le moral de Bombardier ! JPRS _________________ JPRS |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 6 janvier 2011 00:30 | |
Bonjour, Podcast d'IAG de 10 minutes avec Richard Aboulafia à propos du Cseries. Aboulafia, qui n'était pas très positif il y a quelques mois, semble changer son capot de bord... http://iagblog.podomatic.com/entry/2011 ... 7_11-08_00 (Dernière édition le 6 janvier 2011 00:30) _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 1 février 2011 20:03 | |
Bonjour, Un article intéressant où on tente d'expliquer le faible niveau de vente du CSeries avec à la clé une très belle photo du tronçon de fuselage en essai à Montréal : Voir l'image http://www.montrealgazette.com/news/tod ... story.html _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 1 février 2011 20:37 | |
Merci Cousin ! La photo montre bien l'exiguïté de la soute ... pour les bagagistes, pas de containers dans ce type d'avions ?? _________________ JPRS |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 2 février 2011 07:02 | |
Non, le fuselage est un 5 de front, légèrement plus large que le SSJ100. _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 11 février 2011 20:03 | |
Bonjour, Photo de la zone d’essai intégrée des systèmes avion du CSeries. C'est une installation d’essais et de mise à l’épreuve de systèmes qui hébergera l’avion d’essai virtuel. Le bâtiment servira également à la vérification de la fiabilité et de la fonctionnalité des systèmes de l’appareil avant que le prototype de l’avion vole. Voir l'image _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 26 février 2011 16:35 | |
Bonjour, Article intéressant de la Gazette de Montréal avec le nouveau vice-président principal, Ventes, Avions commerciaux de Bombardier (un ancien de GE Aviation, Honeywell Aerospace et pilote de l'US Navy) à propos du CSeries. http://www.montrealgazette.com/news/tod ... tory.html? _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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lequebecois
Inscrit le 11/02/2007 |
# 4 mars 2011 15:01 | |
Bonjour, Le CEO de Bombardier parle du CSeries chez Bloomberg : http://www.businessweek.com/news/2011-0 ... rders.html _________________ Le bonheur est une pause entre deux emmerdes ! Adepte de la discutaille du coin du comptoir du café de la gare |
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