Airbus A318-A319-A320-A321

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sevrien
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# 29 septembre 2008 10:00
Pas de délocalisation ? La réciprocité en exige un peu, tout de même !

Lien :
http://www.industrywatch.com/pages/iw2/ ... ;VNC=hnall

Airbus May Buy $1bn of Parts From China

Independent, The; London (UK), 28 Sep 2008, 11:28 pm EDT

Désolé, ....je n'arrive pas , en ce moment, à accéder à l'article intégral.
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Beochien
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# 29 septembre 2008 10:09
Bonjour Sévrien !

J'ai vu passer cela ce matin ... ??

http://www.chinadaily.com.cn/bizchina/2 ... 069692.htm


Global leading aircraft maker Airbus is supposed to not only sell to China, but also buy from the market, with its subcontracting value expected to reach $1 billion by 2020.

"We have established an important partnership with Chinese counterparts. The partnership is based not only on sales, but also on sourcing more from China. Our subcontracting value stemming from China will reach almost $500 million by 2015. The figure will further double to $1 billion by 2020," Thomas Enders, Airbus president and chief executive, said on the sidelines of the 2008 Summer Davos in Tianjin.

In the short term, by 2010, Airbus' subcontracting value stemming from China will be almost triple that of last year, the Airbus chief said.


The European aircraft giant has set up a final assembly line (FAL) for its successful A320 aircraft in Tianjin. The line became operational yesterday.

This will enhance Airbus' footprint in China in terms of industrial cooperation, said Laurence Barron, president of Airbus China.

Barron said the Tianjin plant would fit wing boxes made by local partner AVIC I's Xi'an facility. These are currently shipped to Europe to be fitted, with the move to Tianjin resulting in huge savings on transport costs

The Tianjin FAL is Airbus' first final assembly line outside Europe, an indication of the company's confidence in the Chinese market. Enders said that China will become a world major market, perhaps even exceeding the market size of the United States in terms of aircraft demand.

JPRS
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sevrien
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# 29 septembre 2008 10:42
Merci, beochien !
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pascal83
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# 29 septembre 2008 11:00
http://www.aerocontact.com/actualite_ae ... 07346.html

"Rockwell Collins a été sélectionné par Airbus pour la fourniture des équipements nécessaires à l’intégration des sacoches de bord électroniques de Classe 2 pour la famille A320, aussi bien pour des appareils en production que pour retrofit.

La solution comprend deux écrans tactiles de saisie dédiés, deux larges écrans latéraux et deux stations d’accueil pour ordinateurs portables.

Ils pourront ainsi récupérer des flux d’informations provenant directement des paramètres issues de l’avionique de l’appareil pour une utilisation par des applications spécifiques (calcul de performance, centrage…).

Les écrans latéraux afficheront l’application FSA (FlySmart with Airbus) permettant de fournir des cartes de vols, plans d’aéroports, manuels de bord, check-lists ainsi que des informations propres à la maintenance. "
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Beochien
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# 29 octobre 2008 12:16
Un article de fond trés complet sur l'assemblage du A320 en Chine !

Complet et ... en Anglais pour FlightGlobal !

On peut se demander pourquoi on ne voit pas grand chose dans les médias Français ! Discrétion Airbus concernant l'outsourcing ! sad

On voit queles Chinois ont donné tous les moyens à Airbus !
Et que Airbus mets discrètement "Le paquet" stages, etc !
Des développements futurs intéressants (les Ailes) pour le A320 !

Pet être , un jour .... pour d'autres modèles ??? Avis perso !

-------------- Fin de l'Article ! --------------

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... amble.html

Some of the buildings at Airbus Tianjin are still under construction and Charles says the whole plant will only be completed in May 2009. Charles says the plan is for production volume to be one aircraft a month from June 2009. The plant will then work to increase volume and reach four aircraft a month in 2011.

The factory will only be producing Airbus A319s and A320s but later it might add A321s, says Charles. Aircraft will initially all be for the Chinese market, although aircraft for other markets might later be produced at the factory.

Charles says this possibility is a long way off since China already has more than 100 A320-family aircraft on order, more than enough to cover Airbus Tianjin's eventual output of 48 aircraft a year.

Tianjin airport has agreed to grant Airbus Tianjin the slots that it requires and the airport's second runway - now under construction - will be used exclusively by Airbus Tianjin to begin with, says Charles.

He also says the Civil Aviation Administration of China has allocated some airspace that will be dedicated to Airbus Tianjin so it can use the airspace for aircraft test flights.

BROADER OBJECTIVES

Another important aspect of Airbus's investment in Tianjin is that it ties into Airbus's broader objectives. Inside the Tianjin assembly plant there are workers and experts from France, Germany and the UK assisting with this project and working alongside Chinese employees.

But despite the fact that Airbus draws on talent from around the world there is a general perception in China - and many other parts of the world - that Airbus is a French aircraft company, despite Germany and Spain also being stakeholders.

Before becoming general manager of Airbus Tianjin Charles was responsible for dealing with Chinese suppliers such as Xian Aircraft, which makes A320 wing-boxes for Airbus.

Charles says that locating an assembly plant in China is significant because "it is part of Airbus's goal to be more of an international company".

AIRBUS LOOKS TO MOVE WING MANUFACTURE

All the major parts for the aircraft are sent to Airbus Tianjin from Hamburg, but Airbus is looking at having the wings fully made in China.

China's Xian Aircraft already makes the A320 wing-box, but it then has "to go to the UK to be equipped", says Airbus Tianjin general manager Jean-Luc Charles.

He says Airbus is looking at having the wing-boxes equipped in China so they can be sent straight to Airbus Tianjin rather than incurring the expense of sending the wing-boxes via sea, initially to the UK and then from Hamburg to Tianjin.

Airbus China is now looking at whether to establish a joint venture in China to equip the wings, says Charles
, adding that the other option being explored is to outsource the work to a Chinese company. Charles declines to name the parties Airbus is speaking to, but he says the work is likely to be carried out in a location between Xian and Tianjin.

If Airbus decides to have China complete all the work on the wings, it will be significant.

The wings are generally considered to be the most technologically advanced section of the aircraft. And it means China will be the first location outside the UK to do such work on A320 wings

JPRS
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sevrien
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# 1 novembre 2008 03:51
Les Cies. de la Star Alliance commencent à bouger sur les monocouloirs du futur !

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... essor.html

DATE:31/10/08. SOURCE:Flight International
Star members help to shape narrowbody successor
By Victoria Moores

A working group of 13 Star Alliance member carriers has engaged with aircraft and engine manufacturers to outline their preferred specifications and timelines for the next-generation successors to the Airbus A320 and Boeing 737.

The move, revealed in the alliance's staff newsletter, comes as the airlines prepare for a sharp rise in retirements in 2010, which is expected to peak in 2016.
Il ne s'agit pas d'une simple question de réduction de consommation !

While the group initially focused on the 110- to 180-seat range it has since been extended to include regional jets with a capacity of more than 90 seats.
Qu'on nous donne, du moins, le crédit d'avoir vu juste !

While the carriers are seeking a 30% fuel-consumption improvement and a 25% reduction in cash operating costs, fleet co-ordinator Tore Landfald accepts that smaller gains are more likely in the nearer term: "Advanced turbofan and open rotor technology to allow [the 30% gain] won't be available for another eight to 12 years, so the next generation of engines will deliver 15% improvement in the near term."
Regardez bien les cadres de temps / "time-frames" mentionnés !
Qu'avons nous 'toujours' dit ?
A noter, aussi : la pertinence des RR RB285 & le GTF de P&W ! Bien sûr, la pertinence, aussi, des projets CFMI.


(Message édité par sevrien le 01/11/2008 10h02)
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poncho
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# 20 novembre 2008 12:35
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -mtow.html

Airbus exploits A320 load-alleviation to offer higher MTOW
By David Kaminski-Morrow


Airbus has started formally offering A320 customers a modification to increase the type's maximum take-off weight, available through a software upgrade to its flight-control system.

The airframer says the upgrade raises the MTOW to 78t, an increase of about 1t, providing around 150nm (278km) additional range.

Airbus is expecting International Aero Engines V2500-powered versions to be certified this month, and CFM International CFM56 variants next March.

The modification takes advantage of the A320's load-alleviation system, software which uses control surfaces of the wings - the ailerons and outer spoilers - to relieve structural loads during manoeuvring and gust turbulence.

While aspects of the load-alleviation function was originally introduced for a specific certification purpose, these subsequently became redundant. The software was removed, although the mechanical systems in the wing remained in place.

But Airbus has concluded that, with new software, it use the load-alleviation system to increase the A320's payload-range capability.

"Wing-load alleviation evaluations took place earlier and have now been successfully completed," says Airbus single-aisle programme head of marketing Stuart Mann.

"This reduces the bending moment to allow us to cater for higher loads."

Airbus says the upgrade - available on later examples of the A320 as well as the A319-based Airbus Corporate Jetliner - will be offered particularly to operators of North American transcontinental routes and longer European charter sectors.

+1.2 % MTOW > +5-8 % en distance franchissable
ou augmentation de 5% de la charge utile si le MLW ou MZFW augmente aussi de 1t...

c'est pas ridicule !
L'A320 évolue donc... et c'est dispo en rétrofit !

Entre les lignes est-ce qu'on peut aussi y voir une piste pour introduire des winglets sans pénalisation excessive en terme de renforcement de voilure ?

(Message édité par poncho le 20/11/2008 12h37)
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Beochien
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# 20 novembre 2008 12:51
Merci Poncho !

Je venais de le lire !!

La politique des petits pas ... pour les 319- A320 !
Tiens le 321 n'y a pas eu droit ??
QQ sait pourquoi ??

C'est mieux que rien, bien sûr !
Un allégement par ci !
Un petit coup au MTOW par là !
Un ou 2 % sur les CFM, en attendant le prochain pas des V-2500 ??
Et ... un jour ou l'autre des Wingtips à 2 % !

Pas sûr que cela suffise pour mettre AF de bonne humeur !
Mais F Brégier pourra montrer un 5%, bientôt ... grin
Et reprendre un léger avantage sur le 737 ... lequel faisait aussi bien que les A32x ... sauf peut être pour le confort et les ... palettes !

jprs
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(Message édité par Beochien le 20/11/2008 12h53)

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Beochien
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# 20 novembre 2008 13:12
Pour les winglets .... Poncho !
C'est pas évident ... si l'avantage acquis à été transformé en charge utile ... il doit être bouffé !

Pour le 321 peut être, qui, peut être, ne supporte pas les augmentations de poids proposées sur le 321 ???

Reste à voir si un léger re-désign des structures de l'aile accompagnant les Winglets pourrait aider ... genre ... un peu de CFRP, et/ou des améliorations côté longerons .... les matériaux évoluent, même l'alu depuis 20 ans !

Mais ... Airbus n'a ni le temps ni les moyens ... actuellement !

Et au vu des petits PB de structure du A400M ... peut être pas trop envie Chez Airbus de prendre des risques et de se compliquer la vie un peu plus, du côté des solutions 1/2 plastoc ! grin grin grin

Donc les solutions faciles et/ou on the shelf, voire des solutions venant des autres (Winglets-Moteurs) sont privilégiées!

Le GTF peut être bientôt ???
Si P&W, mort de faim pour son GTF se paye les pylones, les nacelles etc sad
Pourquoi pas !
Et aprés il faudra qu'ils protègent leur investissements grin grin grin

JPRS
Paris



(Message édité par Beochien le 20/11/2008 13h17)

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Beochien
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# 20 novembre 2008 14:33
Intéressant !

Easy Jet fait du négoce avec ses 321 !
(neufs ou +/- récents ??)

Vu les trés bon prix d'achat dont ils ont bénéficié, pas un problème ! Ils doivent toujours gagner un peu d'argent ! Quand on commande par paquet de 100 wink
Tout en restant slim et dans les lignes de la récession :
Ils recommanderont, des modèles plus avancés quand nécessaire !

--------------- L'Article ---------------

http://www.radiobfm.com/edito/info/1357 ... bus-a321-/

(CercleFinance.com) - easyJet annonce avoir signé un accord en vue de vendre deux Airbus A321 à un acheteur non identifié, pour un montant également tenu secret.

Le transporteur 'low cost' précise simplement que le prix, libellé en dollars, est conforme à ses anticipations.

L'opération devrait être finalisée début 2009, au moment de la livraison des deux appareils.

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elmer
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# 20 novembre 2008 14:53
Beochien a écrit :Intéressant !

Easy Jet fait du négoce avec ses 321 !
(neufs ou +/- récents ??)

Vu les trés bon prix d'achat dont ils ont bénéficié, pas un problème ! Ils doivent toujours gagner un peu d'argent ! Quand on commande par paquet de 100 wink
Tout en restant slim et dans les lignes de la récession :
Ils recommanderont, des modèles plus avancés quand nécessaire !

--------------- L'Article ---------------

http://www.radiobfm.com/edito/info/1357 ... bus-a321-/

(CercleFinance.com) - easyJet annonce avoir signé un accord en vue de vendre deux Airbus A321 à un acheteur non identifié, pour un montant également tenu secret.

Le transporteur 'low cost' précise simplement que le prix, libellé en dollars, est conforme à ses anticipations.

L'opération devrait être finalisée début 2009, au moment de la livraison des deux appareils.

JPRS
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Rien à voir avec la commande d'A319 par EasyJet.

EasyJet a récupéré des A320 et A321 suite au rachat de GB Airways. Il reste 1 A320 et 1 A321 à livrer sur la commande originale de GB Airways. Ces avions ne sont pas au standard d'EasyJet (moteurs et config cabine), donc ils sont revendus.
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vrausch
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# 20 novembre 2008 15:25
La classe Elmer. Ca devient si facile avec vous smile smile tongue
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Beochien
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# 20 novembre 2008 15:34
Merci Elmer !

Bien vu !
Donc pas forcément de bonus financier .. GB Airways ne devait pas avoir les mêmes remises que EasyJet ...

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elmer
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# 20 novembre 2008 15:53
Remarquez la différence entre la livrée des A319, A320 et A321.

Certains ne sont pas là pour longtemps.

http://www.airliners.net/photo/EasyJet- ... 1424551/M/
http://www.airliners.net/photo/EasyJet- ... 1424966/M/
http://www.airliners.net/photo/EasyJet- ... 1425211/M/
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Beochien
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# 20 novembre 2008 16:40
Vu Elmer ! Merci !

Les frais de peinture... ne sont pas au même niveau ...
Un air de "Provisoire"

Quand même ils se sont rendu compte qu'une flotte tout 319, c'était quand même un peu diificile à ... optimiser !
Donc A320 ... maintenant !

Et 321 un jour wink ???

A moins qu'ils n'attendent 2020 ....

Mais ... mélanger les moteurs, sùr que ça cadre mal avec une politique Low Cost ... sauf tout changer, et c'est bien difficile à organiser !

JPRS
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