Que nous réserve l'année 2008 ?
Auteur | Message | |
Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 6 avril 2008 01:01 | |
Bonsoir Sévrien ... Pour une photo de Naomi à poil, j'ai peu de chance dans le Times ... et son scandale était dans une dizaine de canards, le même ... le droit de se marrer un peu ?? non ?? Et ... les retombées financières et responsabilités finales ... ok il y aura procès et/ou arbitrages ... sais pas .. BA aura ses critères évidents .... ça ne marche pas son terminal ... mais ce n'est sûrement pas tout ! Un énorme PB de soft, responsabilité BAA, comme catalyseur de la cata, ... oui, mais aucun essai grandeur nature du client ... ![]() Pas assez d'espace, c'est grave, mais BA avait les plans ... Manque d'expérience, difficile à croire de la part de BA, qui donne des cours d'airliners au monde entier !! Manque total de vérifications de la propal ! oui !! et c'est trés grave ! Quand vous achetez un apart, vous comptez les pièces non ?? Derrière, une impréparation totale de BA, pas de formation du personnel, rien, on change de bureau et on redémarre, ... sauf que c'est une usine qu'ils déménageaient !! Ils n'ont même pas trouvé leurs parkings leurs employés, il n'y avait pas 50 bagagistes sur 4-500 de formés au nouveau matériel ! ![]() Et l'informatique a démarré avec qq heures de retard, et il manquait consoles et téléphones .... normal à ce niveau s'il n'y a pas de test CLIENT, grandeur nature, avec charge , préalable !! Cela s'appelle une réception, que l'on doit faire à temps ! Et à part cela, sans rien tester on emmène tout du jour au lendemain ... votre coiffeur prendrait plus de précautions, s'il déménageait !! des fautes de collégien !! BAA va se retrancher derrière tout ce qui à pu être fourni comme specs acceptées, cahiers de charges par BA ... etc !! Et là faudra voir qui s'est trompé ! Bon des indemnités sûrement ! La majorité pour BAA peut être pas ! Et BA vers les 1000 vols annulés et les 100 000 bagages plantés en 1 mois, le Guiness sur toute la ligne en gros !! Et les 200 M+ d'Euros de pertes, plus ou moins indemnisées d'ici les vacances, probable au rythme ou cela va ... Si je gueule sur le sujet depuis le début, c'est clairement pour souligner une énorme connerie qq part ! Et BA victime ... excusez moi, mais ils ont la taille pour vérifier ce qu'on leur propose ... ils auraient mis le quart du staff technique qu'il mettent pour choisir un avion, pour évaluer leur futur terminal, ils n'en seraient pas là ! C'était mon coup de rogne du soir !! ![]() JPRS Paris _________________ JPRS |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 6 avril 2008 01:41 | |
Mais les gens de BA savent compter, aussi ! Et ils sont 'dedans' ! Il faut cesser de faire monter la mousse, où l'on ne peut même pas contrôler le contenu des bulles d'air de la mousse ! Ce fut un contrat "turn-key" ! Pour BA, l'inter-face est BAA ! Mais BAA a ses clauses de retour contre les prestataires ! Je ne cherche pas à dédouaner BA ! Mais il faut savoir, tout de même, que la Cie. Aérienne ne se met plus depuis longtemps en première ligne sur chaque point ! Les Responsables des "outsourcings" sont là pour trinquer, ... quand cela les concerne ! Et pour l'histoire du local à bagages, cela n'a rien à voir avec le "left luggage" ! C'est la facilité de stockage des bagages à réclamer / égarés / à faire suivre / à livrer à domicile ! C'est la société de software qui donne la base statistique des données , qui permettent , théoriquement, de déterminer comment optimiser la place nécessaire ! Cette socité s'est trompée ! Elle doit asumer ses responsabilités ! Encore une fois, ./... il faut cesser de dramatiser ! Là, il y a eu plantage dans les hypothèses et calculs ! Bien sûr, il faudra agrandir le local! Mais cela n'est pas la mer à boire ! Des solutions existent ! Il y aura une facilité supplémentaire temporaire, ... quoique disent les journalistes ! Et, le local agrandi sera vite là ! Qui payera ? La majeure partie, ... sinon la totalité, ....les prestataires, qui auront des assurances, pour "Normal Business Risk" ! Et puis, ... même si cela est du "cash-out", ... la majeure partie est immobilisée et amortie progressivement ! L'impact sur le compte de résultat pourra être étalé sur 20 ans, sans doute ! C'est que cela fait une pagaille monstrueuse et ridicule, et, dans un 1er temps, c'est BA qui a dû tout prendre dans les gencives ! Et c'est bien normal ! Mais, ensuite, les comptes se font ! Il n'est pas utile que les gens externes essaient de faire de la devinette sur les écrous et boulons de toutes les implications et responsabilités ! (Message édité par sevrien le 12/04/2008 01h14) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 6 avril 2008 17:37 | |
Des nouvelles d'Inde ! Lien : http://timesofindia.indiatimes.com/Indi ... 924248.cms Govt tells Mallya to prune overseas flights for now 4 Apr 2008, 0051 hrs IST, Saurabh Sinha,TNN NEW DELHI: The Deccan-Kingfisher combine may become eligible to fly abroad from August 26 but a majority of their new flights would begin from November onwards. Airline officials recently went to the aviation ministry with their flight wish list but were told to prune the same. Voilà ce qui pourrait expliquer un léger retard dans les 'suites' attendues chez Kingfisher ! ----------------- The reason — the combine will be launching its flights at the fag end of summer schedule period that is effective from April to November. They were told that only a 'realistic' number can be accommodated mid-schedule and that the airline combine should eye the winter schedule from November for their full fledged service. Voilà ! Autorisation dans le principe effective à partir du 26 août, 2008, ... mais début modeste à prévoir, car pas de montée en puissance agréée avant Novembre 2008 ! ----------------------- As a result, Kingfisher's non-stop India-US flights — Bangalore — San Francisco and Bangalore -New York — are likely to begin in winter schedule. A senior airline official who attended this meeting said, "We had presented an exhaustive list covering almost all the cities we plan to link in India and abroad. The government asked us if we actually intended to fly to between so many places as an airline can lose a route for two years if it does not operate on it after being awarded the same." Kingfisher and Deccan plan to offer low cost connectivity to Gulf and southeast Asia and luxury flights to US and Europe. Now this list is being divided into a realistic number of sectors it would like to kickstart at launchtime post August 26 and others that will be introduced in coming winter. According to sources, the routes likely to be introduced first are Deccan's low cost ones and a few of Kingfisher's full service flights. Captain Gopinath said, "A joint team of Kingfisher-Deccan is studying this issue, keeping in mind the bilateral agreements and how much of that is being already utilized. There may be cases where bilaterals may need to be increased and also that a route is available but airlines may not find it viable." Kingfisher EVP Hitesh Patel said, "We will finalize the routes shortly." ------------ Ceci pourrait, cependant, être de bon augure pour des annonces à Farnborough 2008 ! |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 7 avril 2008 10:50 | |
Rien à voir avec les problèmes de mauvaise gestion ! Pas d d'amalgame ! Lien : http://www.air-cosmos.com/site/afp.php? ... 8o0kv3.xml BA cancels 34 more Heathrow flights at Terminal 5 LONDON, April 7, 2008 (AFP) British Airways said it had cancelled an additional 34 flights at London Heathrow airport's new Terminal 5 Monday because of the knock-on effects of snowy weather over the weekend. © 2008 AFP |
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xmadflyer
Inscrit le 02/03/2008 |
# 8 avril 2008 14:17 | |
Bonjour, Garuda seeks freighters on lease By Leithen Francis Beaucoup de locations sèches dans la flotte actuelle, et le désir de faire du cargo/cargo. Bon, bien... http://www.flightglobal.com/articles/20 ... lease.html J'y vois par ailleurs que pour Adam Air c'est complètement fini. Une fois rendus les avions loués, il reste 1 Boeing à Adam Air, et si Garuda s'arrange avec les mêmes lessors... Bye ! Il reste en Indonésie : http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -airs.html Garuda Lion Air Merpati Batavia Sriwijaya Mandala AirAsia Indonesia |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 8 avril 2008 17:13 | |
Est-ce que nous allons voir des chnagemenst significatifs chez Boeing, en 2008, ou, du moins, le début d'une vague de changements ? Un peu de copier-coller ! ![]() Lien : http://seattletimes.nwsource.com/html/b ... ing07.html Role of military planes declines in Boeing's defense business By Dominic Gates, Seattle Times aerospace reporter Boeing once built massive fleets of World War II and Cold War military planes. But right now, the world's biggest airplane builder can't boast even a single prime contract to supply the U.S. military's next generation of fighters, bombers, tankers and transport planes. Last month's loss of the Air Force tanker contract to Northrop Grumman and its European partner, if it stands, further weakens Boeing's already diminished role in producing future warplanes. "The Boeing Co. morphed," said Wall Street analyst Joe Campbell of Lehman Brothers. On the defense side, building airplanes "is not even what they're known for anymore," he said. In recent years, Boeing's defense unit has shifted focus from planes to big-ticket electronic-hardware systems: satellites, missile defense, networked warfare and border-surveillance projects. Oui ! Depuis le déménagement du siège social sur Chicago ! --------------------- The company's commercial and defense units also have different perspectives, as the debate over the tanker loss makes apparent. Absolument ! On one side, Boeing Commercial Airplanes sells most of its airplanes to international buyers and champions free trade and offshore outsourcing. Oui ! Mais, "Free trade" ? Si l'on veut selon l'évangile de qui ? "Corporate America" ? ------------------------ On the other, the defense division relies on the U.S. government for the vast majority of its business, and warns of the dangers of giving a European company the lead role in building the Air Force tankers. "Where's the synergy?" asked Teal Group industry analyst Richard Aboulafia skeptically. Question pertinente ! -------------------- Increasingly, the two main divisions of the Boeing colossus formed by a series of late-1990s mergers look more like distinct companies with divergent interests. "These are two legs walking in opposite directions," said defense analyst Loren Thompson of the Lexington Institute. L'image est bonne ! Parlante ! ---------------------------- Almost 8,000 of Boeing's 70,000-plus employees in Washington state work in the defense division, and many of those jobs depend on the shrinking overlap between Boeing's commercial and military airplanes. Oui ! ----------------- A tanker win was supposed to be a vindication of the company's "One Boeing" strategy: deploying people, technology and resources so that the commercial and defense sides complement each other. With the loss, it's clear that more than ever there are two Boeings. One makes airplanes. The other increasingly does not. Yep ! --------------- Le rest de l'article vaut la peine d'être lu ! (Message édité par sevrien le 08/04/2008 17h18) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 9 avril 2008 09:03 | |
Lien : http://www.flightglobal.com/articles/20 ... tions.html Air Transport Long-haul budget carrier to be liquidated DATE:09/04/08. SOURCE:Flightglobal.com Hong Kong's Oasis halts operations By Nicholas Ionides Long-haul budget carrier Oasis Hong Kong Airlines is suspending all services and going into liquidation after less than 18 months of operations. ----------------------- Sans commentaire. |
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run380
Inscrit le 25/09/2005 |
# 9 avril 2008 19:30 | |
je crois que modèle low cost long courrier va avoir du plomb dans l'aile ..bonne chance a AirAsia X ![]() |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 9 avril 2008 20:26 | |
Bonsoir Aprés les annonces de Boeing, du retard 787-8, attendu celui là ... Et du retard de 2.5 années du 787-9 ... Et des 3-4 ans pour le 787-3 ou son remplaçant ... Et du retard général sur les cadences qui vont induire 1 ou 2 ans de plus mine de rien ... (Entre 10 et 16 787 / mois cela fait 72 non livrés à la fin de l'année) !! Les commentateurs n'ont pas fait les comptes ![]() ![]() ![]() Les analistes et les Airliners savent compter eux !! ![]() ![]() Il y a beaucoup de champ pour les A350, et pour les A330, avec toujours mes regrets que airbus n'ait pas sorti une version 330-MC "Light" pour remplacer les A300, ils seraient les rois maintenant !! En fait je crois que les décisions vont s'accélérer ...du côté Staff des Airliners .... ils savent qu'ils doivent se décider maintenant !! Je m'attends dans les 3 mois à de nombreuses décisions en faveur d'Airbus, et peut être qq revirements spectaculaires des politiques maison, côté AF, Japon, et autres inconditionnels !! Je n'en reviens toujours pas de la manière dont les Japs sont traités par Boeing !! comme des paillassons ! ca va finir par chauffer chez les Samouraïs !! JPRS Paris _________________ JPRS |
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pascal83
Inscrit le 18/07/2007 |
# 9 avril 2008 20:29 | |
Elle n'utilise pas le meme type d'appareil entre un 747x et un A330 il n'y a pas photo en terme de consommation. AIR ASIA X a toute ces chances de reussir. Deplus avec 1 avion elle a fait 60000euro de benefice sur un mois d'exploitation ![]() |
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 9 avril 2008 21:11 | |
Bonsoir JL chez Quantas ... ces jours ci ..... ça sent la cde !! Airbus pense obtenuir 750 cdes en 2008, relevant un peu ses prévisions .... malgré qq annulations ! -------------- Extraits : Airbus increases 2008 sales target as orders flow. Another B787 delay looms? Tuesday, 08 April 2008 (c) Centre for Asia Pacific Aviation, PREMIUM: Airbus COO, John Leahy, has upgraded the manufacturer’s sales target for 2008 from 700 aircraft to “at least 750”, following a very strong first quarter, in which it booked 395 net orders. Airbus President and CEO, in Sydney with Mr Leahy to pitch the A350XWB-1000 to Qantas as a rival to the B787-10, stated that while Airbus is “concerned” by the global financial crisis, in which he expected to see some cancelled orders, “if you look at our [order] backlog, it is not of big concern”. Airlines cancelled 25 Airbus aircraft in the first quarter of 2008, including 12 A318s, three A350XWB-800s and ten A350XWB-900s, although customers were not identified. Airbus is also unconcerned by the recent failure of US LCC, Skybus, whose A320 production slots for 2008 and 2009 are controlled by lessor, BOC Aviation. Mr Leahy pointed to a strong leasing market and demand for A320 slots by other carriers, including several Asia Pacific and Middle East LCCs, and he expects Skybus’ slots to be taken up quickly. Of the 395 net orders received by Airbus in the first quarter of 2008, 76%, or 302 units, were for narrowbody A320-family aircraft. http://www.centreforaviation.com/aviati ... mp;id=3530 JPRS Paris _________________ JPRS |
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piste331
Inscrit le 27/11/2005 |
# 9 avril 2008 21:22 | |
http://www.aerocontact.com/news/ac_news ... p?ID=06691 encore une ! | ||
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Beochien
Inscrit le 13/02/2007 |
# 9 avril 2008 21:26 | |
Bonsoir Thomas Enders est aussi à Auckland, avec JL Ca sent lav big cde ... avec JL qui augmente ses prévisions de 50 ... --------- Ses déclarations , Extraits Speaking at a media briefing in Auckland, Airbus Chief Operating Officer John Leahy said delays to Boeing's production schedule wouldn't benefit Airbus, a unit of European Aeronautic Defence & Space Co. NV (5730.FR), "unless it comes out that there's some sort of design shortfall on the aircraft." "We're sold out for several years with our A350 aircraft...We stumbled with our A380 with about a two year delay, and it looks like they're stumbling a bit with some of the same problems on their 787," said Leahy. "I don't think it will give any real competitive advantage at this point." He said the company does not anticipate any delay to the 2013 service date for the A350 aircraft, its rival to Boeing's 787. Speaking at the same event, Airbus President and Chief Executive Tom Enders said the weak U.S. dollar and the current global financial crisis had created a "very challenging environment" for the aircraft maker and its customers. This would see the company increasingly take its manufacturing and engineering offshore, Enders said, noting plans for assembly lines in China and a production base in the U.S. Enders said the financial crisis had also made it difficult for the company to sell certain sites in Europe slated for disposal. "We might have to do that in stages because with the dollar as low as it is and with limited access to capital, its pretty difficult for some of the interested parties to make a business case to buy these sites," he said. Airbus' Leahy said the company is sticking with its forecast for around 750 aircraft orders in 2008, around half the 2007 level. He said some of the strong momentum in orders from 2007 had carried through to the first quarter, but indicated there will be fewer firm orders for the rest of the year. Airbus isn't worried by the recent bankruptcies of three U.S. carriers - Skybus Airlines, Aloha Airgroup and ATA Airlines. Leahy said Airbus had already received enquiries about Skybus planes, which he said indicated continued strong demand for its aircraft. http://money.cnn.com/news/newsfeeds/art ... RTUNE5.htm JPRS Paris _________________ JPRS |
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xmadflyer
Inscrit le 02/03/2008 |
# 9 avril 2008 22:40 | |
Bonsoir Sevrien, Juste un petit commentaire : Cathay récupère les pax en rade, http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ngers.html On verrait ça chez ADP ? ![]() (Message édité par xmadflyer le 09/04/2008 22h41) |
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sevrien
Inscrit le 08/08/2006 |
# 11 avril 2008 08:30 | |
Frontier Airlines en difficulté ! -------------- NEWS ALERT ( Wall Street Journal) April 11, 2008 Frontier Airlines said it filed for Chapter 11 bankruptcy protection following moves by a credit-card processor to increase a holdback of customer receipts. The airline said it will continue to operate its full flight schedule and pay employees and suppliers throughout its reorganization. The move comes after two other discount carriers, ATA Airlines and Aloha Airgroup, filed for bankruptcy and suspended operations. lien : http://online.wsj.com/home?mod=djemalertNEWS |
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