Que nous réserve l'année 2008 ?

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Beochien
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# 10 octobre 2008 15:59
Islande :
Défauts bancaires 60 Milliards !
Budget de l'état : 6 milliards !
Personne pour aider à part Poutine ... qui ne vat pas les mettre non plus !
Que fait on !
Aïe ma couronne !

Le premier ministre vient de leur demander de préparer les filets et repeindre les bateaux ... qu'ils avaient un peu oublié depuis qq années !

(Message édité par Beochien le 10/10/2008 15h59)

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TRIM2
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# 10 octobre 2008 16:04
Beochien a écrit :Islande :
Défauts bancaires 60 Milliards !
Budget de l'état : 6 milliards !
Personne pour aider à part Poutine ... qui ne vat pas les mettre non plus !
Que fait on !
Aïe ma couronne !

Le premier ministre vient de leur demander de préparer les filets et repeindre les bateaux ... qu'ils avaient un peu oublié depuis qq années !

(Message édité par Beochien le 10/10/2008 15h59)
Erreur béochien,

La Russie a versé 4 milliards de £ à l'Islande.

C'est stratégique en vue d'un vote aux UN.

Arretez de faire le 'poncho' ( donc le pitre), et donnez ce que vous avez de bon..

TRIM2
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Beochien
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# 10 octobre 2008 16:23
Poutine à aidé je n'ai rien voulu dire d'autre, mais pas les 60 Milliards (De couronnes j'espère) ça pouvait prêter à interprétation OK !
C'est pas gratuit non plu bien sûr !

et ... C'est leur PM qui le dit ! grin

``We can live off the land as there are not so many of us, and we have heating, clean water and fish,'' said Reykjavik resident Kristinn Johansson, 50, outside a branch of the now- nationalized Kaupthing. ``We will be fine. We can eat what we can fish.''

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... Z189JG.1S8

C'est une première réponse !

Les suivante trainent un peu, bloomberg à moitié au tapis aussi, ca viendra Trim !!

Pas obligé de vivre avec son bonnet de nuit sur ce forum non plus Trim ! grin

Je vous prépare un sketch réjouissant pour cette nuit !

JPRS
Paris !

(Message édité par Beochien le 10/10/2008 16h26)

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Beochien
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# 10 octobre 2008 16:34
Et ...

``Effectively the krona can't be traded at the moment because there are no more banks to clear the trade,'' said Mick Ankjaer, a foreign-exchange dealer in Copenhagen at Nordea, Scandinavia's biggest lender.

The bid/ask spread for the krona against the euro, or the price at which traders are willing to buy or sell, was 225 per euro to 400 per euro as of 11:52 a.m. in Reykjavik, according to Antje Praefcke, a currency analyst in Frankfurt at Commerzbank AG, Germany's second-largest lender.

The krona plummeted to 350 per euro this week in trading between banks outside of Iceland, Praefcke said. Icelandic banks may still be trading with each other, she said.

``Foreign banks have cut credit lines with Icelandic banks so they can't settle trades,'' Praefcke said.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... z5QIq94nrw

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TRIM2
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# 10 octobre 2008 16:48
Le prêt de la Russie ( pas de Poutine..) à l'Islande est de $ 4 milliards.

Il est stratégique, compte tenu d'un prochain vote à l'ONU.

Ce n'est pas du philanthopisme, mais du jeu 'd'échecs'.

TRIM2
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Beochien
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# 10 octobre 2008 17:35
Dans le sens ou je l'ai dit mais sans les chiffres de Bloomberg difficiles à retrouver en ce moment !

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British Prime Minister Gordon Brown has threatened to sue Iceland to recover the lost deposits of some 300,000 Britons who hold accounts with IceSave, the online arm of Landsbanki.

With local governments also holding accounts worth tens of millions of pounds (dollars) in Icelandic banks, the British government has also used powers under terrorism laws to freeze Landsbanki's assets until the status of the deposits is resolved.

Savings bank ING Direct UK has agreed to buy more than 3 billion pounds ($5.3 billion) of deposits held by around 180,000 British savers with Kaupthing Edge and Heritable Bank, which is owned by Landsbanki.

Haarde said on Wednesday that discussions between the two countries had begun between the two countries to find a "mutually satisfactory solution."

Iceland's three major banks are being blamed for the financial catastrophe facing the country. A stock market boom in the mid-1990s supported the rapid growth of the country's banking sector, which now dwarfs the rest of the economy with assets at nine times annual gross domestic product of $19 billion.

The newly wealthy banking sector provided financing for a number of business deals across Europe. Kaupthing alone racked up debts of more than $5.25 billion in five years to help fund British deals.

Juste pour leas Anglais !!

When liquidity markets dried up around the world, they struggled to refinance those heavy debts.

http://www.wral.com/business/story/3706040/

-----------------

Poutine ... Russie !
Vous jouez sur les mots Trim !
Auriez vous un peu d'humour ! grin
J'en suis ravi ! grin
Et c'est pas gratuit bien sûr !
Logique ! Je n'ai jamais dit le contraire !

Bon un vote à l'onu pour des histoires de routes maritimes ou de pêche ... c'est bien cher il y a des douzaines de pays qui vous en auraient donné un cent de votes pour le même prix! grin

Et c'est peut être amusant de penser que ceux qui doivent de l'argent aux banques Islandaises, banques que je connais bien (De l'immo souvent, surtout des "Champions" de la " liquéfaction d'actifs") en gros, votre manoir hypothéqué à 100 % contre du cash à 30% de sa valeur, et des placements bloqués, jusqu'à votre décés dans un processus de garanties compliqué !

Maintenant les bénéficiaires, ils risquent de devoir de l'argent à Poutine !! grin grin grin (Bon, la Russie pou être exact ) grin
C'est la blague du milieu !
A part cela, les traders de Kaupthing au Luxembourg, ils ont perdu leur boulot cette nuit à 5.30 AM !

JPRS
Paris

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sevrien
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# 10 octobre 2008 19:18
Pas forcément la bonne rubrique ou le bon topic ! Mais une bonne nouvelle !

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -deal.html

DATE:10/10/08. SOURCE:Flight International
India, France sign new space deal
By Radhakrishna Rao

France and India have agreed to carry out a pair of joint satellite missions to study atmospheric and oceanic dynamics, for launch in 2009 and 2010.

The Megha-Tropiques mission, designed to study the life cycle of convective systems and their role in associated energy and moisture budgets of the tropical atmosphere, is planned for launch in 2009-10. The Saral project to study marine meteorology and sea state forecasting is planned for launch during late 2009.

The missions fall under a series of three space-related agreements between the countries, calling for government, academic and industry-level co-operation on peaceful applications of space technology and joint research and development on topics including instrumentation for satellites and development of small satellites......
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sevrien
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# 12 octobre 2008 17:40
Les impacts négatifs de la crise !

Lien :
http://www.air-cosmos.com/site/afp.php? ... zp3fw1.xml

Lucrative business class air travel hit by crisis

PARIS, Oct 12, 2008 (AFP)

Businessmen and women, hit by the global financial crisis, are cutting back on their trips and forcing airlines to either slash their prices or to reduce capacity, analysts said.
© 2008 AFP

-----------------

On me dit que, les cadres dirigeants, surtout ceux travaillant à l'international, auront a se déplacer tout autant que par le passé (récent), peut-être plus (pour développer des actions concertées au sein des filiales de groupes, et rationaliser & coordonner ces efforts entre lesdites filales, par exemple).

Mais, ils sont déjà en train de passer en classe éco, en demandant soit (a) une formule de "Classe Economique Supérieure", là où cela est possible, ou de "Restricted Business" (comme auparavant, mais avec moins d'accoutrements / "trimmings", et un tarif qu'ils souhaitent voir se stabiliser à un niveau de 55% à 60% maxi. du prix du billet de la Classe Affaires / "Business", auquel ils se sont habitués récemment !

Alors , pour les aménagements "de luxe" sur certaines Cies. bien connues, ... "quid "?

(Message édité par sevrien le 12/10/2008 18h25)
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sevrien
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# 12 octobre 2008 19:50
"You have been warned" !

"Ne dites pas que personne ne vous l'avait dit !"
Même GE a des limites ! Il faut se demander si Warren Buffet a vu le coup de la crise venir dans toute son ampleur !

Lien :
http://www.ft.com/cms/s/1/63f0c23e-96d5 ... 07658.html

Financing GE
Published: October 10 2008 15:12 | Last updated: October 10 2008 22:22

Were General Electric to fail, it would be time to head for the hills.
Oui : Et penser à ce que cela signifierait pour Boeing & Airbus !

The conglomerate is not just an industrial and financial bellwether, it is the poster child for corporate solidity. Protecting the triple A credit rating is close to a matter of faith. Default should be inconceivable.
Oui ! Devrait être inconcevable !

Yet the credit default swap market has been spooked. The cost of insuring the debt of GE’s finance subsidiary, GE Capital, has risen in the past month to levels more consistent with a troubled investment bank.
A lire, à comprendre, et à bien digérer !

It is true that GE group does not directly guarantee the liabilities of its lending arm, but it would be a seismic shift were the conglomerate to threaten the balance sheet strength, or reputation, that it considers a competitive advantage.
Oui ! Et il y a de la fragilité, ... de la vulnérabilité dans l'air !

Quelques titres d'articles concernant GE !

-- GE takes hit as consumers default on debt - Oct-10

-- Credit crisis hits GE finance unit - Oct-10

-- GE Capital scales back lending - Oct-10

-- GE slips 8.9% on public offering price - Oct-02

-- Buffett signs up to $15bn GE plan - Oct-02

-- Berkshire deal shows pressure on GE - Oct-02


Indeed, after pre-emptively raising $15bn of fresh capital last week, $3bn of it from Warren Buffett, the group should be fine through to the end of 2009.
With third quarter results released on Friday – meeting expectations lowered only two weeks previously – management emphasised that funding needs were adequately met. Alternatives to tapping the commercial paper markets exist, and refinancing $66bn of long-term debt due in 2009 could be postponed by the unpleasant option of shrinking GE capital. (Although if GE cannot sell bonds, the corporate debt market will have closed entirely.)
A méditer !
Matière à réflexion !

Even so, as worldwide economies slow, the halving of GE’s share price in the past 12 months seems appropriate.
Une manière de rester calme !

Aside from GE’s financial businesses, which in recent years contributed over a third of profits, the outlook for media spending or aircraft purchases is grim. Even healthcare is struggling. The dividend is set to be unchanged next year for the first time in more than three decades, and on current estimates will require close to all of the profits from the industrial businesses to pay it. Like the economy it represents, hard times lie ahead for GE.
Comme quoi, ... le passé, même récent, n'est pas un bon guide pour l'avenir !

(Message édité par sevrien le 12/10/2008 20h03)
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sevrien
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# 14 octobre 2008 01:16
Cela bouge partout ! C'est très bien !
On quitte des "positions" ("Ma position est ... " ! "Votre position ? Rien à cirer ! Faut décrocher de votre "mono-think", de votre pensée unique, et vivre dans le monde réel, où ce sont les "hard factse qui comptent, ... alors que les opinions infondées comptent ... pour des prunes").


Lien :
http://www.ft.com/cms/s/0/499adc1e-9944 ... 07658.html

Jet and Kingfisher in alliance to cut costs
By Amy Kazmin in New Delhi

Published: October 13 2008 17:52 | Last updated: October 13 2008 22:58

India’s largest private airline, Jet Airways, and its bitter rival, Kingfisher agreed to forge a cost-saving operational alliance, as Indian carriers struggle to survive the squeeze of rising expenses and declining passenger traffic.

The deal between the two publicly traded carriers, which together command about 50 per cent of the country’s aviation sector, could lead to better co-ordination of domestic routes, with avoidance of overlapping schedules, and might enable them to again raise premium fares.
Intéressant !

The arrangement was hammered out in meetings between Naresh Goyal, chairman of Jet, India’s biggest private carrier, and Vijay Mallaya, Kingfisher’s flamboyant chairman.

The alliance, which does not include any exchange of equity, reflects the severe crisis facing India’s $6-$7bn aviation industry, which the International Air Transport Association estimates will lose about $1.5bn in 2008.
Oui ! Il y a une crise sévère pour l'aviation en Inde !

Kapil Kaul, of the Centre for Asia Pacific Aviation, said the alliance appeared to be a “sensible” response to extremely tough market conditions. However, he was sceptical that the collaboration would lead to a full-scale merger, which he termed “a wild idea”.

The Federation of Indian Airlines has appealed to New Delhi for assistance and regulatory changes to help airlines pare their losses, but analysts say carriers have little prospect of getting the relief they seek.
Mais la gestion pointue est percue de plus en plus comme un outil qui s'impose dans le climat économique !

In their appeal, the FIA asked for a $1bn interest-free loan and a reduction in the price of aviation turbine fuel, which costs 60 per cent more in India than elsewhere in the world, due to state taxes. Carriers also requested a 50 per cent cut in airport landing and navigation fees.

Indian airlines expanded rapidly in the past few years, with passenger numbers growing an average of 20-25 per cent annually. But higher oil prices and the depreciating rupee have forced carriers to raise fares sharply, sending many travellers back to the railroads.

While passenger numbers rose 7.5 per cent in the first half of the year, they have fallen since, and load factors for many carriers are now below 50 per cent.
Cela donne une idée de l'ampleur de cette crise !
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sevrien
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# 14 octobre 2008 10:26
Additif sous le lien ATWOnline :
http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=14352


Jet, Kingfisher seal wide-ranging alliance
Tuesday October 14, 2008
Jet Airways and Kingfisher Airlines, India's two largest private carriers, yesterday announced the formation of an "alliance" that will include codesharing on both domestic and international flights and a wide-ranging pooling of resources.

Quelques détails bien exprimés dans cet article, par exeùmple leurs parts de marché collectives / cumulées sur les vols intérieurs, et comment les décideurs expliquent, certes succinctement, qu'il ne s'agit pas d'un cartel.

(Message édité par sevrien le 14/10/2008 10h28)
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sevrien
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# 14 octobre 2008 17:35
Se souvenir de ce que j'ai posté concernant GE (Financial Times), il y a un jour ou deux !

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ction.html

DATE:14/10/08. SOURCE:Flight International
Lessors urge Airbus and Boeing to rein back production

By Laura Mueller

As airliner output heads to record levels, two leading aircraft lessors have urged Airbus and Boeing to re-examine their production rates amid warnings that the current market turmoil will hamper the availability of capital to finance aircraft.
C'est le risque !

The two major airframers have delivered a combined 674 aircraft so far this year, and before the current industrial action at Boeing total 2008 output was forecast to surpass 900 aircraft.
Voilà ! Tout le monde doit être vigilant !

(Message édité par sevrien le 14/10/2008 17h35)
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sevrien
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# 15 octobre 2008 19:35
La conjoncture économique oblige Airbus à adapter ses cadences de production, comme l'ont demandé certains "lessors"!
-------------

Lien :
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... rises.html

DATE:15/10/08. SOURCE:Air Transport Intelligence
Airbus reins in A320 and A330/A340 production rate rises
By Graham Dunn

Airbus is to slow plans to increase production rates on its A320 and A330/A340 family aircraft citing current uncertainties in the aviation market.

The European manufacturer will still reach a monthly production rate of 36 A320 family aircraft at the end of this year, but is putting a freeze on plans to increase this further to 38 next year and 40 in 2010.
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sevrien
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# 16 octobre 2008 09:22
La Société MRJ présente aux USA ! Comme prévu ! Et c'est probablment Boring qui va être le point d'appui, et l'acteur en appui !

Lien :
http://www.air-cosmos.com/site/afp.php? ... sbnrgj.xml

Mitsubishi Heavy crée une filiale de vente de son avion MRJ aux Etats-Unis

TOKYO, 16 oct 2008 (AFP)

Le groupe d'industrie lourde et d'équipements aérospatiaux japonais Mitsubishi Heavy Industries (MHI) a annoncé jeudi l'établissement aux Etats-Unis d'une filiale de commercialisation de son futur avion régional MRJ sur les marchés américains.
© 2008 AFP
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sevrien
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# 16 octobre 2008 11:08
Petite lueur ! La capter et la chérir !

Lien :
http://singaporenewsalternative.blogspo ... -long.html

Tuesday, October 14, 2008
Singapore remains positive about long term prospects of Aviation

Xinhua, 14 Oct 2008

SINGAPORE, Oct. 14 (Xinhua) -- Singapore remains positive about the long term prospects of the aviation industry and will continue to invest despite the current global financial crisis, a senior official said on Tuesday.

Speaking at the industry's maintenance, repair and operation (MRO) meeting, S. Iswaran, Senior Minister of State of Trade and Industry said, "In spite of the weak immediate outlook for airlines and the MRO industry, the long term prospects of the aerospace industry remain positive."
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"Positive attitude" de Singapour sur la perspective à long terme de l'aviation ! wink
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